Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@18:05:55 GMT

چرایی سفر ظریف به ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۶۰۶۸۱

چرایی سفر ظریف به ترکیه

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه برای گفت‌وگو درباره روابط دوجانبه و تحولات جاری منطقه به ترکیه سفر خواهد کرد.

در بیانیه‌ای از وزارت خارجه ترکیه که روزنامه «دیلی‌صاباح» آن را گزارش داده آمده است: «در جریان این سفر، روابط دوجانبه میان ترکیه و ایران و همچنین مسائل جاری منطقه و بین‌المللی مورد بحث قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

منابع خبری به دیلی‌صاباح گفته‌اند ظریف قرار است در شهر استانبول بزرگترین شهر ترکیه با مقام‌های این کشور دیدار کند.

ترکیه، ایران و روسیه ضامن‌های اجرای آتش‌بس در سوریه هستند. این سه کشور با پایه‌گذاری «روند آستانه» در تلاش برای حل و فصل بحران سوریه و پایان دادن به جنگ ۹ ساله در این کشور هستند.

اولین نشست روند آستانه ژانویه سال ۲۰۱۷ به منظور تسهیل گفت‌وگوهای صلح تحت حمایت سازمان ملل متحد در ژنو برگزار شد.

پنجشنبه هفته گذشته «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»‌ وزیر امور خارجه قطر، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و  وزیر خارجه ترکیه در دوحه نشستی برگزار کردند.

«چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه جمعه گذشته گفت که نشست‌های سه‌جانبه بین آنکارا، مسکو و دوحه درباره سوریه جایگزینی برای نشست ژنو یا روند آستانه نبوده بلکه متممی برای آنها به شمار می‌آید.

منبع: فردا

کلیدواژه: ظریف خارجه ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۰۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است

رئیس سازمان غذا و دارو در در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه گفت: به دنبال کمک به تامین تجهیزات پزشکی و دارو و انتقال دانش فنی داروها به سوریه هستیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید حیدر محمدی در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران اظهار کرد: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می‌‌شود، گفت: یکی از مؤلفه‌‌های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

همچنین معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری‌های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت ‌های خوبی در زمینه‌های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن‌ های موردنیاز، ما را یاری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • فیدان: تصمیم ورود به پرونده بین‌المللی علیه اسرائیل گرفتیم
  • فیدان: ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • ظریف: خیلی‌ها فکر می‌کنند آمریکا ابر قدرت است اما امروز چیزی به نام قدرت هژمون نداریم / اسرائیل هیچ وقت پای کسی نخواهد ایستاد + فیلم
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد