Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید مجتبی علوی افزود: کمپینگ های شهرداری که در سالهای قبل از کرونا به مسافران خدمات دهی می کردند امسال، تعطیل هستند.

وی اظهار کرد: پذیرش مسافر و اقامت در خوابگاه های دولتی و خصوصی و مهمانسراها در این استان ممنوع است و با توجه به تعطیلی ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش، مدارس نیز امکان اقامت و پذیرش مسافر را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علوی ضمن تاکید به عدم مسافرت در ایام تعطیلات نوروز توسط هموطنان، گفت: در صورتی که افرادی قصد مسافرت از طریق سیستم حمل و نقل عمومی(هواپیما،قطار، اتوبوس) را داشته باشند، اسکان مسافر با رعایت کلیه دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی ستاد کرونا صرفا در تاسیسات گردشگری دارای پروانه بهره برداری از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچون هتل ها، هتل آپارتمان ها، مسافرخانه ها، خانه های مسافر و میهمان خانه ها و اقامتگاه های سنتی و بومگردی مجاز بوده و از هر گونه فعالیت خانه های مسافر  و منازل مبله غیر مجاز جلوگیری می شود.

سربازرس ویژه ستاد خدمات سفر استان فارس تاکید کرد: با توجه به دستورالعمل های صادره بر حسب مصوبات و پروتکل های بهداشتی  امسال هیچگونه خدماتی اقامتی، رفاهی، توسط ستاد خدمات سفر به مسافرین ارائه نخواهد شد. 

علوی بیان کرد: جهت حفظ سلامتی عمومی و جلوگیری از تجمع هیچگونه برنامه ای جهت لحظه  تحویل سال در اماکن زیارتی و تاریخی و توریستی  و گردشگری برگزار نمی‌شود.

مدیر کل معاونت امور زائرین استانداری فارس تاکید کرد: از هموطنان خواهشمندیم که جهت حفظ سلامتی خود و سایر هموطنان از مسافرت در ایام نوروز خودداری کنند.

او ادامه داد: علی رغم تمام تاکیدات مبنی بر مسافرت نکردن به استان و عدم بازدید از اماکن گردشگری و زیارتی اگر باز هم کسی قصد بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری را داشته باشد با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده توسط اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان، امسال بلیط اماکن گردشگری به صورت حضوری صادر نمی شود و بازدیدکنندگان جهت جلوگیری از تجمع  باید بلیط خود را به صورت اینترنتی تهیه نموده و با توجه به تاریخ و زمان قید شده در بلیط، با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی مانند رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی و شخصی، در مکان مورد نظر جهت بازدید حضور داشته باشند.

سربازرس ستاد خدمات سفر استان فارس ادامه داد: اجرای دقیق دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی و مصوبات ستاد کرونا در اماکن گردشگری و زیارتی و محل های اقامت مسافرین مانند هتل ها و مسافرخانه ها ضروری و الزامی است و بازرسان دانشگاه علوم پزشکی و ستاد کرونا و ستاد سفر بر اجرای دقیق این پروتکل ها نظارت داشته و در صورت بروز تخلف، کمیته نظارت جهت اعمال قانون و جریمه، اقدام لازم را به عمل خواهد آورد.

انتهای پیام/ ن

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری مسافرت نوروز ممنوع پروتکل های بهداشتی اماکن گردشگری پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۰۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، با موافقت سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اماکن فرهنگی‌تاریخی در روز ۱۲ اردیبهشت برای معلمان و استادان دانشگاه، رایگان است.

بر اساس این خبر، روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلمان، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به صورت رایگان بازدید کنند.

ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در شش‌ماهه نخست سال جاری در طول ایام هفته از ۹ تا ۱۸ است و در روزهای پنجشنبه و جمعه، تا ساعت ۲۰ افزایش می‌یابد.

علاقه‌مندان به بازدید از هر موزه، پایگاه میراثی یا محوطه تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آن در فضای مجازی، از ساعات دقیق فعالیت آن اطلاع حاصل کنند.

کد خبر 6090588 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان
  • پلمب سه شرکت حمل و نقل بار و مسافر در قروه
  • با این کلاهبرداری‌های اینترنتی آشنا شوید
  • بهترین فصل بازدید از دریاچه سراب نیلوفر کرمانشاه
  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟
  • باغ جنت به یک باغ پارک بزرگ ورزشی تبدیل می شود