Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولید نفت نیجریه ۱۹.۶ درصد در سه ماهه پایانی ۲۰۲۰ کاهش یافت و به متوسط ۱.۵۲ میلیون بشکه در روز رسید که نتیجه تعهد آن به قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس با هدف حمایت و متعادل کردن بازار جهانی نفت و قیمت آن بوده است. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از هلنیک شیپینگ نیوز، تولید نفت نیجریه 19.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 درصد در سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی کاهش یافت و به متوسطه 1.52 میلیون بشکه در روز رسید. این رقم در سه ماهه پایانی 2019 برابر با 1.89 میلیون بشکه در روز بود.

 جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

طبق گزارش بانک مرکزی نیجریه، 1.07 میلیون بشکه در روز از 1.52 میلیون بشکه نفت تولید شده در نیجریه صادر شده و بقیه به مصرف داخلی رسیده است.

 کاهش تولید نیجریه نتیجه تعهد آن به قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس با هدف حمایت و متعادل کردن بازار جهانی نفت و قیمت آن بوده است.

 نیجریه در سه ماهه سوم سال گذشته میلادی 1.53 میلیون بشکه در روز تولید داشت. 

در گزارش بانک مرکزی نیجریه آمده است:«عملکرد اقتصاد نیجریه تا حد زیادی تحت تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا و قیمت پایین نفت بوده است. بنابراین انتظار می‌رود رشد اقتصادی به خاطر کاهش فعالیت‌های اقتصادی و ادامه چالش‌های ساختاری همچنان در سطح پایینی باقی بماند. تولید ناخالص داخلی نیجریه با توجه به شرایط فعلی اقتصاد و ادامه سیاست‌های مالی و پولی رشد بیشتری در سه‌ماهه‌ اول 2021 خواهد داشت».

نرخ بیکاری در نیجریه به 33 درصد رسیدشرکت چورون 25 درصد از نیروی کار خود را در نیجریه اخراج می‌کند

«بهبود احتمالی قیمت نفت و افزایش تقاضای مصرف‌کنندگان رکود اقتصادی در کوتاه مدت را تعدیل و بهبود اقتصاد در 2021 را تسریع خواهد کرد».

 درآمد فدرال نیجریه در سه ماهه پایانی 2020، 13.1 کاهش یافت و به 8.3 درصد پایین‌تر از شاخص بودجه آن رسید. درآمد نیجریه در همین دوره در 2019، 16.8 درصد بالاتر بود.

 درآمدهای نفتی 44.56 درصد از کل درآمد نیجریه را تشکیل می‌داد که نتیجه طولانی شدن تأثیرات همه‌گیری ویروس کرونا بر فعالیت های اقتصادی در داخل و کل جهان بود.

انتهای پیام/42

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیون بشکه در روز سه ماهه پایانی کاهش یافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۰۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز چهارشنبه یک افزایش قیمت جزئی داشته که می‌تواند نتیجه گزارش کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته باشد. به نظر می‌رسد توجه سرمایه‌گذاران از تنش‌های خاورمیانه دور شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش ۸۳ دلار و ۳۴ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۳.۲۳۷ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۱۹ آوریل کاهش یافته است. این در حالیست که بسیاری از تحلیلگران انتظار یک افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.
تاجران منتظر اطلاعات رسمی در مورد ذخایر نفت و محصولات نفتی هستند که قرار است امروز منتشر شود.
در این بین، احتمال کاهش نرخ بهره در انگلیس و اتحادیه اروپا در ماه ژوئن افزایش یافته که می‌تواند به رشد اقتصاد و در نتیجه رشد تقاضا برای نفت کمک کند.
کپیتال ایکونومیکس طی یادداشتی اعلام کرد فعالیت تجاری در منطقه یورو و انگلیس در ماه جاری میلادی با بیشترین سرعت طی یک سال گذشته رشد داشته که حاکی از ادامه رشد اقتصاد منطقه است.
از طرف دیگر فعالیت تجاری در آمریکا در ماه آوریل تا پایین‌ترین سطح طی چهار ماه گذشته کاهش یافته است. بدین ترتیب سیاستگذاران قانع می‌شوند که لازم است نرخ بهره را جهت حمایت از اقتصاد پایین بیاورند.
با وجود تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه، به نظر می‌رسد توجه تاجران تا حدی از تحولات خاورمیانه در معاملات روز چهارشنبه دور شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی