Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:38:00 GMT

پیست اسکی تمندر ارمغان دولت تدبیر و امید در غرب کشور

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۶۱۰۶۹

پیست اسکی تمندر ارمغان دولت تدبیر و امید در غرب کشور

به گزارش ایرنا، ورزش و گردشگری به عنوان حوزه هایی که رشد و پیشرفت آن می تواند به رونق اقتصادی و دستیابی به توسعه پایدار منجر شود، همواره مورد توجه مسوولان دولت تدبیر و امید بوده است.
دولت تدبیر و امید توجه خاصی به حوزه ورزش به خصوص ورزش‌های همگانی داشته که شاهد اقدامات موثر و ارزشمندی در این عرصه بودیم و پیست بین المللی اسکی تمندر الیگودرز واقع در روستای فرسش، ارمغان دولت تدبیر و امید در غرب کشور است که توسعه ورزش صنعت گردشگری را هم به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


" گردشگری با توجه به ابعاد مختلف و فراوانی که دارد، می تواند یکی از راه های اشتغالزایی سریع برای جوانان باشد" این جمله حسن روحانی در مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری است که این مهم با افتتاح پیست بین المللی اسکی در شهرستان الیگودرز، استان لرستان را به عنوان قطب ورزش های زمستانی در غرب کشور معرفی کند.
مدیرکل ورزش و جوانان لرستان در آیین افتتاح این طرح گفت: احداث پیست اسکی بهمن ۹۷ از محل اعتبارات ملی و استانی آغاز شد.
حشمت الله امان الهی افزود: مساحت کل سایت ۵۰ هزار مترمربع است که اقداماتی نظیر اجرای دستگاه تله اسکی به طول ۷۰۰ متر، تسطیح باند، احداث جاده دسترسی به طول حدود ۶۵۰ متر، اجرای پارکینگ و شبکه برق رسانی آن انجام شده است.

وی تصریح کرد: دستگاه برفکوب این سایت نیز خریداری و تکمیل ساختمان مدرسه اسکی شامل فضاهای آموزشی، خدماتی و رفاهی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: ایجاد امکانات رفاهی و احداث پد بالگرد در حال انجام است و مرحله دوم طرح شامل امکانات رفاهی، مدرسه اسکی و حصار کشی پنج میلیارد تومان نیاز دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: این پیست یکی از طرح های مهم کشور از نظر گردشگری و ورزش های زمستانی است.
اسد عبدالهی افزود: با شروع فعالیت پیست زیرساخت های اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای اهالی روستای فرسش و منطقه الیگودرز انجام خواهد شد.

محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از مقام عالی وزارت ورزش و جوانان و استاندار لرستان به دلیل تخصیص اعتبارات این پروژه یادآور شد: پروژه های دیگری باید امکان سنجی و تعریف شود که مکمل این طرح تفریحی و گردشگری باشد.
عضو شورای اسلامی روستای فرسش در گفت و گو با ایرنا گفت: از زمان افتتاح پیست بین الملی اسکی در روستای فرسش شور و نشاط خاصی در منطقه ایجاد شده است و هر روز شاهد جذب گردشگر در منطقه هستیم که این باعث ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در این روستا شده است.
شهرستان الیگودرز در دامنه کوهستانی و با آب و هوایی سرد در زمستان و مطلوب و معتدل در بهار و تابستان شرق استان لرستان است، همچنین، از شهرهای مرتفع و مناطق سردسیر ایران است.
این شهر که ۲ هزار و ۲۲ متر از سطح دریا بلندتر است و از شمال به خمین، محلات و اراک می‌رسد و از جنوب به دزفول، کوهرنگ و فریدون شهر از شرق با داران،‌ گلپایگان و خوانسار همسایه است و از غرب به دورود، ازنا، شازند، بروجرد و خرم‌آباد راه دارد.
پیست اسکی تمندر در روستای فرسش با آب و هوای سرد و برفی در ۴۵ کیلومتری شهرستان الیگودرز قرار دارد.

برچسب‌ها الیگودرز اسکی وزارت ورزش و جوانان لرستان فدراسیون اسکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: الیگودرز اسکی وزارت ورزش و جوانان الیگودرز اسکی وزارت ورزش و جوانان لرستان فدراسیون اسکی اخبار کنکور دولت تدبیر و امید روستای فرسش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۱۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی رجبی عصر دوشنبه در دیدار مدیران شهری آلاشت با بیان اینکه سوادکوه و شهر آلاشت یک ظرفیت برای استان مازندران است، افزود: صنایع مختلفی در آلاشت وجود دارد و می توان از آن برای جذب توریست و گردشگر استفاده کرد زیرا ورزش بخش مهمی است و باید در آلاشت روی آن سرمایه گذاری کرد.

رجبی از مرمت و بازسازی اماکن ورزشی شهر آلاشت گفت و ادامه داد: وظایف دولت خدمتگزاری است و ما سعی می‌کنیم هر قولی که می دهیم را عملی کنیم از این رو مرمت و بازسازی مشکلات سالن ورزشی آلاشت بزودی و ظرف مدت مشخص شده، رفع می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران تاکید کرد: باید برنامه ریزی صورت دهیم تا در آینده از ظرفیت شهر آلاشت در بحث گردشگری و توریسم ورزشی به درستی بهره ببریم.

شهردار آلاشت در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از پیگیری‌های مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران، اظهار داشت: مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران در طول این مدت نگاه ویژه‌ای به شهر آلاشت داشت که از این بابت از ایشان تشکر دارم.

امین مستوفیان از موقعیت‌های عالی شهر آلاشت در بحث ورزشی سخت گفت و افزود: توجه به ورزش آلاشت می تواند در بحث گردشگری و توریسم ورزشی کمک شایانی به ورزش استان و بحث گردشگری داشته باشد.

کد خبر 6092407

دیگر خبرها

  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • لزوم امید آفرینی در لرستان/ رسانه‌ها از روی حدس و گمان قلم نزنند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر