Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@21:16:57 GMT

جدال لفظی نمایندگان آمریکا و چین در آلاسکا

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۶۱۲۹۰

جدال لفظی نمایندگان آمریکا و چین در آلاسکا

نخستین دیدار رسمی نمایندگان دولت چین با مقامات دولت «جو بایدن»، به جدال لفظی طرفین گذشت.

به گزارش مشرق، آمریکا از دیروز پنجشنبه اولین مذاکره رو در رو در رده‌های بالا با چین را آغاز کرد اما نخستین دیدار رسمی نمایندگان دولت چین با مقامات دولت «جو بایدن»، به جدال لفظی طرفین گذشت.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در آغاز مذاکرات با همتایان چینی خود که در آلاسکا برگزار شد، اعلام کرد که واشنگتن از منازعه صحبت نمی‌کند بلکه از رقابت سخت استقبال می‌کند و همیشه برای اصول، مردم و دوستان خود ایستادگی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفت که طرف آمریکایی در مورد نگرانی‌های عمیق خود از اقدامات پکن در سین کیانگ، هنگ کنگ و تایوان و همچنین حملات سایبری به آمریکا گفتگو خواهد کرد.

وی بیان کرد: هر کدام از این اقدامات نظم مبتنی بر قواعدی که ثبات جهانی را حفظ می‌کند، تهدید خواهد کرد.

«یانگ جیه چی» هم در مورد فشار واشنگتن به کشورها با استفاده از زور، اعلام کرد که آمریکا از قدرت نظامی و برتری مالی خود برای تحت فشار قرار دادن کشورها استفاده می‌کند.

این دیپلمات ارشد چینی اضافه کرد که آمریکا از مفاهیم امنیت ملی سوء استفاده می‌کند تا آینده تجارت بین المللی را تهدید کند.

وی با اشاره به وقایع اتفاق افتاده پس از مرگ جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی که به دست پلیس این کشور کشته شد، تاکید کرد که حقوق بشر در آمریکا در سطح پایینی قرار دارد و این کشور می‌تواند در این زمینه بهتر عمل کند.

در همین رابطه، یک مقام ارشد آمریکایی گفت: به نظر می‌رسد مقامات ارشد چینی که روز پنجشنبه برای اولین بار با همتایانشان از دولت بایدن دیدار کردند، با نیت بزرگنمایی و نقض پروتکل آمده بودند.

در طرف مقابل، یانگ جیه چی دیپلمات ارشد چین که هدایت هیات چینی را بر عهده داشت آمریکا را به دلیل اعلام تحریم‌هایی علیه مقامات چینی پیش از مذاکرات به بی احترامی به پروتکل دیپلماتیک متهم کرده بود.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا آمریکا چین جدال لفظی نمایندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۱۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه دستگاه‌ها باید به وظایف‌شان در «طرح نور» عمل کنند

وزیر کشور با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید به مسئولیت خود عمل کنند و باید از ناهنجاری‌های تحمیلی جلوگیری شود، عنوان کرد: طرح نور تا الان مورد تشویق و استقبال مردم، نمایندگان مجلس، دستگاه‌های مرتبط و قوای سه گانه قرار گرفته است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و چند بار شروع و رها شده بود؛ با دستور جمهور و تخصیص منابع، در شرق کشور دنبال می‌شود و در حال اجراست.

وی افزود: برنامه تقسیمات کشوری طبق نیازهای هر منطقه طراحی می‌شود و تقسیم استان تهران به تهران شرقی و غربی در دست بررسی است.

وحیدی درباره طرح نور خاطرنشان کرد: طرح نور بر اساس تکالیف قانونی است که فراجا به عنوان مقام ضابط قوه قضائیه انجام می‌دهد البته دستگاه‌های دیگر هم مسئولیت‌هایی دارند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید به مسئولیت خود عمل کنند و باید از ناهنجاری‌های تحمیلی جلوگیری شود، عنوان کرد: طرح نور تا الان مورد تشویق و استقبال مردم، نمایندگان مجلس، دستگاه‌های مرتبط و قوای سه گانه قرار گرفته است.

خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • پرواز بمب افکن‌های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • واکنش کنعانی به زدن برچسب «یهودستیزی» به دانشجویان معترض آمریکایی
  • پرواز بمب افکن های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • تماس سنای آمریکا با دیوان بین‌المللی کیفری برای جلوگیری از اقدام احتمالی علیه سران تل‌آویو
  • اسرائیل تهدید به فروپاشی تشکیلات خودگردان کرد
  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • ادعای کاخ سفید مبنی بر اعطای پناهندگی به برخی آوارگان فلسطینی
  • همه دستگاه‌ها باید به وظایف‌شان در «طرح نور» عمل کنند
  • درگیری لفظی میان لاپید و وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بالا گرفت