Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-02@02:47:17 GMT

آمریکا در نشست آلاسکا پروتکل دیپلماتیک را نقض کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۶۱۶۳۱

آمریکا در نشست آلاسکا پروتکل دیپلماتیک را نقض کرد

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، مقام‌های پکن اعلام کردند که ایالات متحده در نشست آلاسکا رفتاری نامناسب با هیأت چینی داشته و پروتکل دیپلماتیک را نقض کرده است.

تلویزیون مرکزی چین با استناد به نماینده هیأت چینی در مذاکرات اعلام کرد که چین، ایالات متحده را به نقض پروتکل در یک جلسه سطح بالا در آلاسکا و رفتار نامناسب با مهمانان متهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جلسه با مشارکت «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری این کشور، «یانگ جیه‌چی» رئیس دفتر کمیسیون امور خارجه کمیته مرکزی حزب کمونیست خلق چین و «وانگ یی» وزیر خارجه این کشور در انکوریج آلاسکا برگزار می‌شود.

نماینده هیأت چینی خاطرنشان کرد که دیپلمات‌های این کشور با «نیت صادقانه» برای انجام گفت‌وگوی استراتژیک با ایالات متحده عازم انکوریج شدند.

وی افزود: «با این حال، طی سخنان آغازین، طرف آمریکایی با حملات و اتهامات بی‌اساس به سیاست‌های خارجی و داخلی چین، به شدت از محدودیت زمانی عبور کرد و ایجاد تنش کرد. این رفتار با مهمان درست نیست، همچنین با پروتکل دیپلماتیک مطابقت ندارد. طرف چینی به شدت به این رفتار پاسخ داد».

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۱۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد

وزیر امور خارجه مصر امروز در نشست امنیتی ریاض، درباره آخرین تحولات جنگ غزه و موضوعات مرتبط به آن اظهارنظر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از الجزیره، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر امروز در نشست امنیتی ریاض، تاکید کرد: ما تمایل داریم که کشور مستقل فلسطین را تشکیل دهیم و به خشونت و درگیری‌های ۷۰ ساله پایان دهیم.

وی افزود: جامعه بین‌الملل مخالف راه حل نظامی در رفح است، چرا که منجر به وقوع فاجعه‌ای انسانی خواهد شد.

سامح شکری تاکید کرد: هم اکنون طرحی برای آتش‌بس در غزه روی میز است و دو طرف باید آن را مورد بحث و بررسی قرار داده و منتظر تصمیم نهایی هستیم.

وی افزود: ما باید شروطی را تعیین کنیم که منجر به مشارکت حماس در تشکیل کشور فلسطین شود. مادامی که اشغالگری وجود داشته باشد، مقاومت نیز طبق قوانین بین‌الملل قابل توجیه است.

دیگر خبرها

  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه پاسداران
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • لرستان یکی از استان‌های امن در کشور به شمار می‌آید
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد