Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@18:33:17 GMT

ساختمان جدید پردیس سینمایی کوهسنگی ناایمن است

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۶۱۶۵۲

ساختمان جدید پردیس سینمایی کوهسنگی ناایمن است

محمدجواد حیدری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس دستور دادسرای شعبه یک، کارگروهی با عنوان «اماکن پرخطر» متشکل از کارشناسان سازمان آتش نشانی، نظام مهندسی، اداره کار، مسکن و شهرسازی و دیگر متخصصان امر ساخت و ساز تشکیل شده تا ضمن بازدید از اماکنی که در سطح شهر ساخته شده و یا به بهره برداری رسیده اند، وضعیت ایمنی این بناها را مشخص کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برج مهر کوهسنگی از نظر کابل‌هایی که برای سامانه آتش نشانی آن به کاررفته، مورد تایید واقع نشد و جزو اماکن پرخطر شناخته شد که البته چند ماه پیش با دادن اخطار کتبی به سازندگان آن اعلام شد برای دریافت مجوزهای لازم و تاییدیه آتش نشانی، اقدامات لازم را انجام دهند.

حیدری ادامه داد: طبقه ششم این برج نیز هنوز تاییدیه تغییر کاربری به پردیس سینمایی را نگرفته است که از مسوولان پروژه پردیس سینمایی مهر کوهسنگی انتظار می رود در اولین فرصت ممکن برای دریافت تاییدیه تغییر کاربری اقدام کنند.

وی با اشاره به اعتراضات مالکان برج مهر کوهسنگی در خصوص استقرار پردیس سینمایی در این برج، گفت: اگر قرار باشد ساختمان مهر کوهسنگی جایگزین سینماقدس مشهد شود باید همه ضوابط را رعایت کرده و مجوزهای لازم را بگیرد.

رییس اجرایی کارگروه اماکن نا ایمن مشهد افزود: کارگروه اماکن پرخطر با بازدید از ۱۱ سینمای سطح شهر مشهد، این مراکز را از نظر مباحث ایمنی حریق، ایمنی برق و مقوله معماری ارزیابی کرده و نواقص و مشکلات آنها را به صورت مکتوب به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اعلام کرده است.

حیدری ادامه داد: البته وضعیت ایمنی سینماهای مشهد بحرانی نیست و تنها وضعیت برق سینما آفریقا خیلی خطرناک است که این مساله را قبلا هم اعلام کرده و برای رفع نقائص به متصدیان این مجموعه سینمایی اخطار داده ایم.

وی با بیان اینکه تا پایان مهلت مقرر شده، قصد نداریم اطلاعات و جزییات مربوط به اماکن پرخطر را رسانه ای کنیم، گفت: ما کار را از مجاری قانونی گام به گام جلو برده و تلاش داریم تا بیستم فروردین ۱۴۰۰، که مهلت نهایی رفع نواقص و ارائه تاییدیه‌ها و مجوزهای لازم است، با آنان مدارا کنیم.

وی افزود: صنوف و اماکنی که در حال تکمیل پروژه هستند باید قبل از اینکه طرح خود را به بهره‌برداری برسانند به سازمان آتش نشانی مراجعه کرده و با رفع نواقص احتمالی،  نسبت به ایمن سازی آن و دریافت تاییدیه‌های لازم اقدام کنند.

برچسب‌ها آتش نشانی مشهد پروژه ساختمانی سینما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش نشانی مشهد پروژه ساختمانی آتش نشانی مشهد پروژه ساختمانی سینما اخبار کنکور پردیس سینمایی اماکن پرخطر مهر کوهسنگی آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۱۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش‌سوزی در یک ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)خبر داد. - اخبار اجتماعی -

جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: در ساعت 19 و 34 دقیقه آتش‌سوزی در یک ساختمان اقامتی به آدرس خیابان ولی‌عصر(عج) به سازمان آتش‌نشانی اعلام شد.

وی گفت: نیروهای آتش‌نشانی در مدت 3 دقیقه به محل حادثه رسیدند.

 ملکی تصریح کرد: آتش‌سوزی در طبقه منفی (انبار) در یک ساختمان 5 طبقه بود که خوشبختانه نیروهای آتش‌نشانی اقدام به کنترل آتش در محدوده کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام کرد: آنچه اعلام شده که این آتش‌سوزی در هتل پارسیان بوده تکذیب می‌شود.

وی افزود: در ادامه محل ایمن‌سازی شد و هیچ اتفاقی برای مسافران در این ساختمان به وجود نیامده و همچنان در این ساختمان اقامتی خدمات در حال انجام است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • نجات گردشگران مفقود شده در مسیر کوهنوردی پردیس
  • توضیحات شرکت گاز ‌تهران درباره قطع گاز مسجد المهدی پردیس
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی