Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-28@14:24:59 GMT

عامل کاهش ۱۸ درصدی تولید برق هسته‌ای

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۶۱۸۴۷

عامل کاهش ۱۸ درصدی تولید برق هسته‌ای

میزان تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر در سال ۱۳۹۹ به بیش از ۵۵۰۰ میلیون کیلووات ساعت رسید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر به عنوان تنها تبدیل کننده انرژی هسته‌ای به انرژی برق در سال 1399، مجموعا 5527 میلیون کیلووات برق تولید کرده که از این میزان 5053 میلیون کیلووات وارد شبکه برق کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بدین ترتیب از ابتدای فعالیت واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر در سال 1390 تا کنون، 47726 میلیون کیلووات برق تولید شده و 43444 میلیون کیلووات برق نیز به شبکه توزیع برق تحویل داده شده است.


4 ماه توقف نیروگاه اتمی بوشهر، عامل کاهش 18 درصدی تولید برق


تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد کاهش داشته است.

در همین راستا براساس اطلاعات بدست آمده از منابع موثق علت این کاهش، توقف تولید به منظور تعویض سوخت نیروگاه در ماه‌های اردیبهشت و خرداد سال 99 و همچنین تعطیلی نیروگاه در ماه‌های بهمن و اسفند سال جاری به دلیل درخواست وزارت نیرو مبنی بر آمادگی کامل تولید برق در پیک تابستانی عنوان شده است.


نقش نیروگاه اتمی بوشهر در حفظ محیط زیست


با توجه به اینکه فرآیند تولید برق در نیروگاه اتمی بوشهر بدون استفاده از منابع فسیلی نظیر گاز و گازوییل انجام می‌شود، لذا میزان صرفه‌جویی انجام شده در مصرف سوخت‌های فسیلی نیروگاه اتمی بوشهر در سال 1399 معادل 8.7 میلیون بشکه نفت خام برآورد می‌شود.

از طرفی یکی از نکات مثبت به کار گیری انرژی هسته‌ای در زمینه تولید برق، جلوگیری از انتشار گازهای آلاینده محیط زیست است، از این رو فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر از منتشر شدن 4.5 میلیون تن گاز آلاینده در سال جاری جلوگیری کرده و از این منظر، نقش قال توجهی در حفظ محیط زیست ایفا نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تولید برق هسته ای نیروگاه اتمی بوشهر نیروگاه اتمی بوشهر نیروگاه اتمی بوشهر میلیون کیلووات تولید برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۱۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، کبری توکلی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به خسارت به مزارع گندم به سبب تداوم خشکسالی و کاهش بارش باران اظهار داشت: به علت خشکسالی و عدم بارندگی در فصل کشت همه سطوح بیمه شده گندم دیم به میزان ۱۴۰ هزار هکتار خسارت دیده است.

وی خسارات به سطوح گندم آبی را مورد اشاره قرار داده و بیان کرد: از ۱۸ هزار هکتار مزارع گندم آبی استان بوشهر به سبب کاهش بارش باران در فصل کشت حدود ۴ هزار هکتار آن خسارت دیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر پرداخت غرامت خسارت به مزارع گندم را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بر اساس مناطق کشت شده و ظرفیت تولید و نوع طرح بیمه‌ای غرامت خسارت از یک تا ۳ میلیون تومان در هر هکتار مزارع گندم به کشاورزان پرداخت می‌شود.

کاهش ۷۰ درصدی برداشت

توکلی از برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان گندم تحویل مراکز خرید شده که شامل گندم معمولی و بذر گندم است.

وی با بیان اینکه برداشت گندم تا خرداد ماه ادامه دارد تصریح کرد: پیش‌بینی تولید ۴۰ هزار تن محصول گندم از مزارع استان بوشهر شده که نسبت به تولید ۱۲۵ هزار تنی سال قبل کاهش بیش از ۷۰ درصد کاهش دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از خرید گندم توسط ۱۴ مرکز خرید اداره غله و خدمات بازرگانی و مرکز خرید با مشارکت سازمان تعاون روستایی استان بوشهر خبر داد.

کد خبر 6090811

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم