Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، ابوالفضل احمدزاده در جلسه کمیته استانی نظارت بر فرایند توزیع کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم گفت: پس از ابلاغ دستور دادستان کل کشور مبنی بر ضرورت تشکیل کمیته نظارت بر توزیع کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی در مراکز استانها، این مساله به قید فوریت در زاهدان انجام و جلسه ای با حضور اعضای اصلی ستاد تنظیم بازار و افراد جدید در استانداری و دادگستری زاهدان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هدف از تشکیل این کمیته به هیچ وجه موازی کاری با ستاد تنظیم بازار استان نیست بلکه قصد داریم در راستای حمایت حداکثری از مصرف‌کنندگان واقعی و احقاق حقوق عامه و مقابله با متخلفین، با همدلی همه دستگاه‌ها تا حد توان از مشکلات مردم بکاهیم.

رئیس کمیته استانی نظارت بر توزیع کالاهای اساسی سیستان وبلوچستان تاکید کرد: پس از بازدیدهای میدانی از سطح شهر و مشاهده صف‌های طولانی دریافت مرغ، مصوب شد که 300 تن سهمیه مازاد از خارج استان به منظور توزیع در شهرستان‌ها خریداری شود که این امر صورت گرفته و طی روزهای آتی در سطح استان توزیع می‌شود و دادستانی نیز بر نحوه توزیع به طور دقیق از مرحله کشتارگاه تا مرکز توزیع و تحویل به مصرف‌کننده نظارت خواهد داشت.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مواردی که در بازدیدهای میدانی به آن برخورد کردیم کمبود سهمیه توزیع کنندگان در سطح شهر بود که در برخی موارد شهروندان در صف‌های طولانی منتظر می‌ماندند اما در نهایت به دلیل اتمام موجودی، موفق به تهیه مرغ نمی‌شدند که در همین راستا نیز سهمیه هر یک از مباشرین یا توزیع‌کنندگان از 500کیلوگرم به یک تن در روز افزایش یافت و اگر توزیع کنندگان در اجرای وظایف خود کوتاهی کنند علاوه بر انجام تخلف تعزیراتی، پرونده قضایی نیز برای آنها تشکیل می‌شود که در شرایط کنونی اخلال در نظام اقتصادی محسوب می‌شود.

رئیس کمیته استانی نظارت بر توزیع کالاهای اساسی و‌مایحتاج عمومی سیستان وبلوچستان اظهار داشت: با توجه به اینکه مصوبات این کمیته دارای گستره استانی است پس تصمیماتی که گرفته می‌شود شامل حال مردم در تمامی شهرستان‌های استان نیز می‌شود و باید به گونه‌ای صورت بگیرد که حتی مردم در مرزی‌ترین نقطه استان بتوانند به راحتی کالاهای مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی ادامه داد: مقرر شد تا اگر در داخل استان نیز افراد مستعد و توانمندی وجود داشته باشد که بتوانند در راستای تامین این اقلام از جمله مرغ فعالیت کنند مورد حمایت دولت قرار بگیرند تا ضمن حمایت از تولید داخلی، باعث ایجاد کارآفرینی و اشتغال زایی و کاهش مشکلات مردم شویم.
انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: دادستان کل کشور سیستان نظارت بر توزیع کالاهای اساسی کمیته استانی نظارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۲۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردو‌های زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند

سیدمحمدعلی حسینی با بیان اینکه اردو‌های شوق زیارت ویژه مددجویان زیارت اولی است گفت: این طرح، یکی از طرح‌های خداپسندانه و فرهنگی کمیته امداد است که طی آن، نیازمندانی که تاکنون به زیارت بارگاه ملکوتی ثامن الحجج مشرف نشده‌اند، در طول سال شناسایی و ساماندهی می‌شوند تا با کمک خیران امکان سفر آنان فراهم شود.

وی بیان کرد: همچنین در سال ۱۴۰۲، تعداد ۱۰ هزار و ۷۰ دانش‌آموز سیستان و بلوچستان، به ویژه دانش‌آموزان کنکوری، در اردو‌های آموزشی از جمله پانسیون‌های مطالعاتی، دوره‌های مشاوره درسی و شغلی حضور پیدا کردند.

معاون فرهنگی و مشاوره کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت‌های فرهنگی، کتابخوانی، اردو‌های زیارتی و آموزشی، برگزاری جشنواره‌های تابستانی، رقابت و دوره‌های مهارت آموزی از جمله اقداماتی است که کمیته امداد در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت مددجویان زیرپوشش این نهاد انجام می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان
  • رونق حمل و نقل جاده ای کالا
  • ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردو‌های زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد