Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@01:15:33 GMT

یک زن مسلمان رییس‌جمهور تانزانیا شد +عکس

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۶۲۳۵۱

یک زن مسلمان رییس‌جمهور تانزانیا شد +عکس

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، «سامیه حسن سولوهو» نخستین رییس‌جمهور زن مسلمان محجبه‌ در طول تاریخ تانزانیا است که به مدت ۴ سال ریاست جمهوری این کشور را عهده‌دار شده است.

به گزارش آناتولی، برای اولین بار در تاریخ تانزانیا، یک زن مسلمان رییس جمهور این کشور شد.

«سامیه حسن سولوهو» معاون رییس جمهور تانزانیا است که طبق بند ۳۷ قانون اساسی پس از درگذشت «جان پومبه مگوفولی» جانشین وی شد؛ بنابراین او اولین زن مسلمان محجبه‌ای است که تصدی پست ریاست جمهوری یک کشور در قاره آفریقا را برعهده می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سامیه حسن سولوهو» ۶۱ ساله در رشته مدیریت عمومی در دانشگاه منچستر انگلیس تحصیل کرده است. وی سال ۲۰۱۵ میلادی به عنوان معاون «جان پومبه مگوفولی» انتخاب شد.

براساس قانون اساسی تانزانیا، صلوحی تا پایان دوران ریاست جمهوری ماگوفولی (سال ۲۰۲۵) منصب ریاست جمهوری کشورش را برعهده خواهد داشت.

ماگوفولی از روز ۲۷ فوریه در انظار عمومی ظاهر نشده بود و برخی گمانه زنی‌ها درباره ابتلای وی به ویروس کرونا مطرح شده بود.

گفتنی است جان پومبه مگوفولی در ۶ مارس به‌دلیل عارضه قلبی در بیمارستانی در دارالسلام بستری شده و پیشتر در همین بیمارستان درگذشت.

پربیننده ترین جدال لفظی پوتین و بایدن سیدحسن نصرالله: می‌توانیم از ایران سوخت بخریم بایدن به دنبال گرفتن امتیازات جدید از ایران است ایران و آمریکا در احیای برجام به توافقی برسند که به نفع دو طرف باشد واشنگتن تحریم‌ها علیه نفت ایران ادامه می‌‌دهد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تانزانیا برجام ریاست جمهوری رییس جمهور زن مسلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۲۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگز تحریم‌ها در ایران به نتیجه نخواهد رسید

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، گفت: این نمایشگاه نشان‌دهنده آن است که ایران تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور و با اراده مردم به نتیجه نرسیده و پس از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه طرح‌های شیطانی منزوی کردن ایران هرگز به نتیجه نخواهد رسید، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با نیروی انسانی کارآمد و با اراده و با ابتکارات و خلاقیت‌ها و با بهره مندی از فناوری‌های نوین می‌تواند در عرصه‌های مختلف برای دنیا نوآوری‌هایی داشته باشد و به جهان عرضه کند.

رئیس جمهور افزود: این نمایشگاه نشان‌دهنده آن چیزی است که به دست جوانان عزیزمان در این کشور رقم خورده و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده است و این رویداد بزرگ تجاری و اقتصادی نشان‌دهنده آن است که ما توانسته ایم و باز نیز می‌توانیم.

در حال تکمیل

کد خبر 6089568 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • رییس‌جمهور قهرمانی فوتسال ایران در آسیا را تبریک گفت
  • رییس کل دادگستری قزوین منصوب شد
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • هرگز تحریم‌ها در ایران به نتیجه نخواهد رسید
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی