Web Analytics Made Easy - Statcounter

سه شرکت داروسازی در هند قصد دارند نزدیک به بیش از نیم میلیارد دوز واکسن روسی «اسپوتنیک وی» را تولید و به بازارهای جهان عرضه کنند.

به گزارش بلومبرگ  از آمادگی شرکت داروسازی «گلند فارما» مستقر در حیدرآباد هند برای تولید ۲۵۰ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی و شرکت «استلیس بیوفارما» برای تولید ۲۰۰ میلیون واحد از این واکسن ساخت روسیه خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این نیز قرارداد تولید ۱۰۰ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک در شرکت «هترو» هند، امضا شده بود.

گروه رسانه ای فونک آلمان هم گزارش داد: نخست وزیران ایالت های ساکسونی، ساکسونی آنهالت و ثورینگیا در آلمان، از کاربرد واکسن ویروس کرونای اسپوتینک  وی ساخت روسیه حمایت کرده اند. میشل کرچمر رئیس ایالت ساکسونی آلمان گفت که اعتماد نقش اصلی را در حوزه هایی مانند تندرستی، دارو و درمان و واکسن ها دارد و بدون شک دانشمندان روسیه که کشور بزرگی از نظر علمی است، توانسته اند واکسن موثری تولید کنند و این واکسن باید در آلمان هم تائید شود.

آلمان بارها آمادگی اصولی خود را برای کاربرد واکسن های تولید شده در کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا مانند اسپوتنیک وی، در صورت تائید شدن در نهاد تنظیم مقررات و نظارت دارویی اتحادیه اروپا، اعلان کرده است.

پس از ایتالیا کشورهای دیگر اتحادیه اروپا مانند آلمان، فرانسه و اسپانیا نیز به صف تولیدکنندگان واکسن کرونای روسی اسپوتنیک وی پیوسته اند. در حالی که شماری از کشورهای اروپایی در انتظار تایید واکسن روسی کرونا (اسپوتنیک وی) از سوی سازمان دارویی اروپا (EMA) هستند، شماری از کشورها نیز به صورت انفرادی و بدون آنکه منتظر این تائید بمانند، استفاده از این واکسن را تصویب کرده اند. در حال حاضر، این واکسن در مجارستان و اسلواکی به ثبت رسیده است.

تارنمای شبکه تلویزیونی راشا تودی گزارش داد که صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) توافق نامه ای برای تولید واکسن کرونای خود با عنوان «اسپوتنیک وی» در آلمان منعقد کرد. بر اساس بیانیه این شرکت، توافق نامه های مشابهی نیز با شرکت های دیگر کشورهای اتحادیه اروپا امضا شده است. این واکسن اکنون در انتظار تایید از سوی آژانس دارویی اروپا است.

آژانس دارویی اروپا در حال حاضر فرآیند تخصصی برای تأیید واکسن را در دست اجرا دارد که در آن نخستین  نتایج آزمایش های علمی و بالینی به تدریج قبل از در دسترس بودن تمام اطلاعات مورد نیاز برای تأیید، مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. در صورت تأیید، اسپوتنیک وی پنجمین واکسن کرونا با تأیید اتحادیه اروپا در کنار واکسن های جانسون و جانسون، آسترازنکا، مدرنا و فایزر- بایون تک خواهد بود.

سه شنبه گذشته اتاق بازرگانی ایتالیا و روسیه اعلام کرد که نخستین  مرکز تولید واکسن در اروپا در ایتالیا ساخته می شود. بر این اساس تولید واکسن از اوایل تابستان آغاز خواهد شد. صربستان دیگر کشور اروپایی است که تولید اسپوتنیک وی را از ماه آینده آغاز می کند. این توافق روز پنجشنبه در مسکو توسط وزیر تجارت روسیه «دنیس مانتوروف» و «ناناد پوپوویچ» همتای صربستانی وی صورت گرفت.

تائید علمی کارایی واکسن کرونای روسیه از یک سو و بدعهدی شرکت‌های دارویی غربی از سوی دیگر سبب شده تا کشورهای کرونازده اروپا به دنبال تهیه و تولید واکسن اسپوتنیک وی باشند. واکسن اسپوتنیک وی شرکت روس گاملیا گرچه مدت‌ها با سوء ظن و احتیاط برخی از کشورها روبرو بود ولی پس از آنکه نشریه علمی معتبر لنست با درج مقاله‌ای مهر تائید بر کارایی ۹۱ درصدی و ایمنی آن زد با استقبال کشورهای بیشتری روبرو شده است./ ایرنا 

واکسن اسپوتنیک‌وی تا چند وقت موثر است؟ تلاش امریکا برای منصرف کردن برزیل از خرید واکسن «اسپوتنیک وی» آغاز واکسیناسیون بیماران مبتلا به سرطان در روسیه با واکسن «اسپوتنیک‌وی»   اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید  

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: واکسن اسپوتنیک اتحادیه اروپا واکسن کرونا تولید واکسن دوز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۲۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم همکاری رم با سردار آزمون در گروی کسب‌ سهمیه لیگ قهرمانان اروپا

رم به دنبال حفظ سردار آزمون است.

سردار آزمون مهاجم ایرانی آاس رم که ماه های پایانی قرارداد قرضی خود در این باشگاه را سپری می کند، ممکن است در ترکیب تیم دنیله ده روسی ماندنی شود. رم در صورت کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا، شانس بیشتری برای حفظ مهاجم ایرانی خواهد داشت.

به نقل از گاتزتا دلو اسپورت؛ دنیله ده روسی و‌ باشگاه رم از نگرش حرفه ای و بدون حاشیه سردار آزمون در تمرینات رم کاملاً راضی هستند. او اکنون نقش مهمی در رختکن رم دارد و ارتباط خوبی با بازیکنان برقرار کرده است. رمی ها در صورت کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا می توانند قرارداد سردار آزمون را بدون محدودیت دائمی کنند. رم بند خرید ۱۲ میلیون یورویی این مهاجم ۲۹ ساله را در اختیار دارد اما آنها برای گرفتن تخفیف با لورکوزن مذاکره خواهند کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • ده روسی: شکست‌ناپذیری بایرلورکوزن؟ هیچ تیمی نیست که نتوان آن را شکست داد
  • آرزوی توتی برای ده‌روسی: سال‌ها در رم بمانی
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • ده روسی: ترکیب ناپولی در سطح اینتر است؛ اندیکا از ابتدای بازی به میدان می‌رود
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • تداوم همکاری رم با سردار آزمون در گروی کسب‌ سهمیه لیگ قهرمانان اروپا
  • نگارخانۀ صفوی میزبان پوسترهای روسی