Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-08@11:56:04 GMT

دستور ترخیص ۹۰درصدی روغن از گمرک

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۶۳۰۰۵

مهرداد جمال ارونقی، اعلام کرد که با توجه به وضعیت روغن در سطح کشور، طی آخرین اقدامات صورت گرفته از سوی این سازمان جهت تسریع و تسهیل ترخیص روغن های موجود در گمرک بر ترخیص ۹۰ درصدی تاکید و در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول در گمرک ایران افزود: بر این اساس با توجه به حجم ۴۸۵۰ تنی روغن وارد شده توسط شرکت بازرگانی دولتی، گمرکات مربوطه مکلف شدند نسبت به ترخیص ۹۰ درصد روغن خام اظهاری با اخذ مجوزهای قانونی و بدون کد رهگیری بانک اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارونقی همچنین اشاره ای به آخرین وضعیت موجودی روغن خام در گمرک و بنادر داشت و یادآور شد که در حال حاضر ۳۴۵ هزار تن روغن خام دپو شده است که بعد از انجام تشریفات گمرکی ترخیص خواهد شد.

به گفته وی در حال حاضر یک فروند شناور حاوی ۵۰۰۰ تن و دو کشتی حاوی ۲۵ هزار و ۵۰۰ تن و یک فروند شناور حاوی ۲۵ هزار تن روغن خام در حال تخلیه در بنادر نوشهر، امام خمینی (ره)، شهید رجایی هستند. همچنین شناورهای حاوی ۵۰۰۰ تن روغن در بندر امیرآباد، ۳۰ هزار تن بندر امام خمینی (ره) و ۳۰ هزار تن دیگر هم در بندر شهید رجایی در انتظار صدور مجوز پهلوگیری قرار دارند.

نوسان بازار روغن و کمبود آن در بازار در ماه‌های اخیر موجب شکل گیری صف های طولانی برای تامین این کالا شده است و حواشی خاص خود را به همراه داشته است. در این جریان مسئولان مربوطه بارها وعده تنظیم بازار را داده‌اند ولی تاکنون این موضوع عملیاتی نشده است.

این در حالی است که گزارش های رسمی مرکز آمار بیانگر آن است که قیمت روغن به طور متوسط از ۶۸ تا ۱۳۹ درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: روغن خام هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۳۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت بهداشت: محموله روغن آلوده به سموم مجوز مصرف ندارد

مشاور امور فنی و سیاستگذاری اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: محموله روغن آفتابگردان آلوده به سموم دفع آفات، از نظر سازمان غذا ودارو امکان ترخیص و مصرف ندارد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اخیراً انتشار خبر توزیع بیش از 47 هزار تن روغن آلوده و مسموم و تاریخ گذشته در برخی از رسانه‌ها، جنجال به پا کرده است. براساس ادعای برخی رسانه‌ها، با وجود تأکید صریح سازمان غذا و دارو مبنی بر مسمومیت روغن‌ها به سموم کشاورزی و آفت‌کش‌ها و تاریخ مصرف گذشته بودن روغن‌ها، دستور ترخیص بیش از 47 هزار تن از آن‌ها و توزیع در کشور، صادر شده است.

یوسف صادقیان؛ مشاور امور فنی و سیاستگذاری اداره کل فراورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار  تسنیم با بیان این که این میزان روغن خام آفتابگردان در سال 1400 وارد کشور شده است، اظهار کرد: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نسبت به نمونه‌برداری و آنالیز این روغن در آن زمان اقدام کرده است که به دلیل مغایرت در باقی مانده سموم دفع آفات نباتی، این محموله نتوانست مجوز ترخیص اخذ کند.

وی افزود: واردکننده این روغن درخواست نمونه‌برداری مجدد را ارائه کرد که باتوجه به اینکه کالا، یک کالای استراتژیک بود سازمان غذا و دارو با این درخواست موافقت کرد که این آزمایشات مجدداً تکرار شد. سه مرحله نمونه‌برداری و پنج بار آزمایش انجام شد و در همه موارد نمونه‌برداری، عدم انطباق در باقی مانده سموم دفع آفات محرز شد.

مشاور امور فنی و سیاستگذاری اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو بیان کرد: در همین راستا هم به صاحب کالا و هم به معاونت غذا و داروی هرمزگان، عدم ترخیص و لزوم مرجوع کردن آن ابلاغ شد. این آزمایشات هم در آزمایشگاه‌های معاونت غذا و داروی هرمزگان و هم در آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو به عنوان معتبرترین آزمایشگاه کشوری در حوزه غذا انجام شده و بنابراین اعلام می‌کنیم که این محموله روغن از نظر سازمان غذا ودارو امکان ترخیص و مصرف ندارد و اقدامات قانونی نیز توسط مرجع قضایی در دست اقدام است تا این کالا مرجوع شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزارت بهداشت : محموله روغن آلوده به سموم مجوز مصرف ندارد
  • ماجرای ترخیص روغن‌های آلوده به سموم چیست؟
  • ماجرای مجوز ترخیص روغن های خوراکی وارداتی
  • سازمان غذا و دارو مجوز مصرف روغن آفتابگردان آلوده به سموم را نمی‌دهد
  • توضیح سازمان غذا و دارو درباره روغن‌های وارداتی آلوده
  • ماجرای جنجالی روغن‌های آلوده در کشور چه بود؟
  • وزارت بهداشت: محموله روغن آلوده به سموم مجوز مصرف ندارد
  • ورود دادستانی برای تعیین تکلیف ۳۳۰۰ خودرو خارجی معطل در گمرک شهید باهنر
  • ماجرای رسوب ۱۰۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهسازی در بندرعباس
  • توقیف ۴۴ هزار تُن روغن غیرقابل مصرف‌ در بندر شهید رجایی