Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امام‌ جمعه قم با اشاره به بدعهدی غربی‌ها در قبال برجام گفت: ملت با بصیرت ایران نباید هرگونه سخن بی‌حساب‌وکتاب را باور کنند، قطعاً اگر در مقابل آن‌ها کوتاه بیاییم آن‌ها پیمان‌شکن‌تر می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم در مصلی قدس با گرامیداشت ایام شعبانیه و به‌ویژه میلاد حضرت زین‌العابدین اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) از جمله امام سجاد(ع) دارای دعاها و مناجات‌های فراوانی هستند و در این باره طبق منابع دینی، آثاری گردآوری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام ‌جمعه قم افزود: بیش از 270 دعا از حضرت زین‌العابدین(ع)، جمع‌آوری‌ شده است که جمیع این دعاها به زیبای بندگی و توسل به خدا را نشان می‌دهد، در این میان بسیاری از دعاها در صحیفه سجادیه گرد آمده که میراثی گران‌بها است.

وی با بیان اینکه دعا، انسان را به تعالی می‌رساند و سکوی پرشی برای سعادت است، تصریح کرد: مناجات و دعا در همه ادیان الهی دارای جایگاه مهمی بوده و در منطق اسلام نیز، حقایق زیبایی از دعا آمده است.

رئیس حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد: در آستانه سال نو قرار داریم و در شرایطی به سر می‌بریم که کشور با ویروس کرونا همچنان دست‌به‌گریبان است، با توجه به نگرانی‌هایی که در زمینه گسترش کرونا وجود دارد باید در این ایام از اجتماعات گسترده پرهیز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جهت حفظ سلامت تلاش کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال آینده دو انتخابات شامل انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را در پیش رو داریم، انتخابات رویداد بزرگی در تعیین سرنوشت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور و تجلی حضور آگاهانه مردم است.

امام‌ جمعه قم با تأکید بر اینکه خدمات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور بر کسی پوشیده نیست و جای تقدیر دارد، ابراز کرد: هر چند در مواردی نیز آسیب‌هایی دیده‌ شده که باید مردم در انتخابات توجه بیشتری به توانمندی‌ها و صلاحیت‌ها داشته باشند.

امام جمعه اردبیل: ظرفیت مراکز فرهنگی و دینی برای مقابله با هجمه‌های دشمنان استفاده شودشایعات و توطئه‌های دشمن از ترس قدرت گرفتن اسلام و ایران استدشمنان با انعکاس اخبار و شایعات دروغین دنبال ناامیدی مردم هستند

وی یادآور شد: در این انتخابات، مردم باید افراد متدین، معتقد، پاک دست و متعهد را برگزینند تا زمام کشور، شهر و روستا به دست انسان‌های توانا و کارشناس قرار گیرد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: شهر قم دارای جایگاه مهم ملی و بین‌المللی است و منتخبان این شهر باید نگاه راهبردی و کارشناسی و تخصص لازم را داشته و در تراز این پایگاه بزرگ باشند.

وی اظهار داشت: در انتخابات ریاست جمهوری نیز همه جریانات سیاسی و ملت بزرگ بدانند در آغاز قرن 15، بیانیه گام دوم و شرایط دشوار کشور سبب می‌شود فردی شجاع، مقاوم و دارای قدرت انتخاب شود و از دشمن هراسی نداشته باشد.

امام‌ جمعه قم با بیان اینکه انتخاب رئیس‌ جمهور بر روی اقتصاد، سیاست، جامعه و فرهنگ ما تأثیر زیادی دارد عنوان کرد: روحیه انقلابی، جهادی و اعتقاد به فرهنگ مقاومت و اقتصاد مقاومتی لازمه حضور چنین فردی است.

رئیس حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: دولت آینده باید معتقد و شجاع و اسلامی باشد و در صحنه داخلی و بین‌المللی پایه‌های تمدن نوین اسلامی را پایه‌گذاری کند.

اعرافی با اشاره به بدعهدی غربی‌ها در قبال برجام گفت: ملت با بصیرت ایران نباید هر گونه سخن بی‌حساب ‌و کتاب را باور کنند، قطعاً اگر در مقابل آن‌ها کوتاه بیاییم آن‌ها پیمان‌شکن‌تر می‌شوند.

امام ‌جمعه قم ادامه داد: آمریکایی‌‌ها اگر دارای منطق و ذره‌ای عقل بودند باید به پیمان بازگشته و تحریم‌ها را لغو می‌کردند.

انتهای پیام/457/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جمعه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۳۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد که در مسجد ملااسماعیل برگزار شد، با اشاره به اینکه حجاب یک مسئله شخصی و فردی نیست، افزود: رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است و آنان می‌خواهند نوجوانان و جوانان ما را گمراه و نسبت به دین بی تفاوت کنند.

وی افزود: بدخواهان این مرز و بوم همواره نواقص و مشکلات را بزرگنمایی می‌کند تا با ایجاد تفرقه به اهداف شوم خود برسند.

امام جمعه یزد تأکید کرد که توطئه‌های مستمر دشمنان نظام اسلامی به فضل خدا و رهبری حکیمانه حضرت آیت الله خامنه‌ای ناکام مانده و نظام در همه عرصه‌ها سرافراز است.

وی با اشاره به اقدامات بازدارنده فرزندان این ملت در برابر رژیم جنایتکار صهیونیستی گفت: شجاعت و ایستادگی نیرو‌های مسلح در برابر دشمن نیازمند تقدیر و شکرگزاری است.

ناصری با گرامیداشت هفته کار و کارگر گفت: کارگر‌ها یک رکن اقتصاد و کار در کشور هستند و باید در جامعه رشد کنند. با همکاری و همراهی شرکت‌های دانش بنیان و فعالان اقتصادی می‌توانیم در حوزه‌های مختلف خودکفا شویم.

وی همچنین روز معلم را گرامی داشت و تصریح کرد: معلمان نقش مهمی در تربیت دینی دانش آموزان بر عهده دارند و باید نسبت به این مسائل احساس مسئولیت کرده و کتاب‌های شهید مطهری را در زمینه‌های مختلف مطالعه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: شهید مطهری یک دانشمند و عالم برجسته و دلسوز و دغدغه‌مند مردم بود و زمینه سازی بزرگ برای پیروزی انقلاب اسلامی انجام داد.

دیگر خبرها

  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق
  • امام جمعه خرم آباد:فروپاشی دژ سست استعمار در منطقه
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • تقویت اقتصاد کشور دشمنان را ناامید خواهد کرد
  • رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است
  • هدف از اعلام انقلاب فرهنگی اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها بود
  • به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات