Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@03:45:49 GMT

تبعیت از دستورات ستاد کرونا در ایام نوروز ضرورت است

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۶۳۱۰۲

تبعیت از دستورات ستاد کرونا در ایام نوروز ضرورت است

به گفته علی اکبری، تبعیت از دستورات ستاد کرونا و در کنار آن استفاده از امکانات روز به برای صله رحم و دور ریختن اختلافات و دوری از گناه باید مورد توجه باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه ماهنشان امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان ضمن دعوت همه مسلمانان به تقوای الهی و تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام سجاد(ع)، اظهار داشت: نسخه درمان و شفای جامعه کنونی همان الگوی امام سجاد علیه السلام در راهبری فرهنگی جامعه است یعنی علاوه بر جهاد علمی و جهاد فرهنگی اهتمام ویژه بر بسط اخلاق الهی و فرهنگ مناجات با خدا باید در دستور کار فعالان فرهنگی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام علیرضا علی اکبری با اشاره به روز ملی شدن صنعت نفت در ایران در سال ۱۳۲۹ افزود: ملی شدن صنعت نفت یعنی نقطه عطفی در تاریخ سیاسی، اقتصادی و مبارزات مردم ایران که برای نجات سرمایه‌های ملی این مرز و بوم از دست بیگانگان به شمار می‌رود.

 

وی در ادامه با تبریک سال نو و آغاز قرن جدید و ضمن سفارش اکید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزود: تبعیت از دستورات ستاد کرونا و در کنار آن استفاده از امکانات روز به برای صله رحم و دور ریختن اختلافات و دوری از گناه باید مورد توجه باشد.

 

علی اکبری با اشاره به روز پنج شنبه ۵ فروردین و یازده شعبان المعظم، روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و با بیان اینکه قدر و منزلت این بزرگوار در بیان دوست و دشمن چنان است که می‌توان از ایشان به عنوان یک اسوه و الگوی خوب بر سبک زندگی اسلامی بهره جست، افزود: آن حضرت اسوه دینی تاریخی و حماسی است.

 

وی با اشاره به نامگذاری مقام معظم رهبری بر سال‌های شمسی و اهتمام ویژه‌ای به اقتصاد داشته و سال ۹۹ را جهش تولید نامگذاری کرده بودند، یادآور شد: بنابر روایت آمارها و متغیرهای اقتصادی این مهم در سال ۹۹ اتفاق نیفتاده و اقتصاد کشور آنگونه که باید، به خاطر علل مختلفی چون تاثیر از بیماری کرونا بی‌ثباتی نرخ ارز، جذاب نبودن ورود سرمایه و داغ بودن بازار دلالی در این راه پیش نرفت.

 

امام جمعه ماهنشان از همه مسوولین خواست با توجه ویژه و کار کارشناسی در رونق اقتصادی تلاش کنند و تاکید کرد: رسیدن به رونق اقتصادی و تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب یک کار جمعی بوده به همت مضاعف مجلس دولت و قوه قضاییه نیاز دارد.

 

خطیب جمعه ماهنشان با اشاره به انتشار سند امنیت ملی آمریکا که در آن چشم انداز آینده سیاست خارجی آمریکا ترسیم شده است، اذعان داشت: در این سند ۲۲ صفحه‌ای نام ایران چهار بار تکرار شده و در این سند بایدن نیز مانند دولت‌های قبلی این کشور، اتهامات بی‌اساس و نخ نما شده علیه ایران را تکرار کرده است.

 

وی خاطر نشان کرد: این سند نشان می‌دهد گرگ،گرگ است، امریکا همان آمریکا است و بین دولت ترامپ و بایدن فرقی نیست و نباید فریب برخی از عقب نشینی کلامی و عملی کوتاه مدت را خورد.

 

علی اکبری با اشاره به ورود ترکیه در جنگ یمن که جز شکست و سرافکندگی برای دولت ترکیه ندارد و از مردم متدین خواست برای پیروزی رزمندگان یمن در این روزهای سرنوشت ساز دعا کنند.

 

امام جمعه ماهنشان در پایان با گلایه از تورم و گرانی‌های اخیر از همه مسوولین خواست تا نهایت همت خود را به کار گیرند و نظارت‌ها را افزایش دهند تا جلوی زیاده خواهی بعضی افراد را بگیرند چراکه هیچ کمبودی در کشور وجود ندارد فقط و فقط نظارت و مدیریت صحیح لازم است.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام جمعه ماهنشان خطبه های نماز جمعه نماز جمعه جمعه ماهنشان علی اکبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۳۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست متفاوت یک امام جمعه بعد از بازگشت دوباره گشت‌ ارشاد | فیلم

محمود علیخانی امام جمعه رامسر گفت: از نیروی انتظامی جهت ایجاد نظم و برقراری و اجرای قانون در بخش عفاف و حجاب تشکر می‌کنیم./ viral vids

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • درخواست متفاوت یک امام جمعه بعد از بازگشت دوباره گشت‌ ارشاد | فیلم