Web Analytics Made Easy - Statcounter

 علی مشهدی امروز ۲۹ اسفند ۹۹ با اشاره به اینکه پل حاجی خان روستای جلماجرد شهرستان خمین مربوط به دوره قاجار است، گفت: «روستای جلماجرد در فاصله ۲۳ کیلومتر شهر خمین قرار گرفته است که در واقع به کمک پل حاجی خان به شهر متصل می شود.»
وی افزود: «معماری این بنا به شکلی است که پل دارای سه دهانه یا طاق بیضی شکل است که با مصالح آجر و گل آهن بر رودخانه خمین احداث شده است و به دلیل زیبای و قدمت خود ۲۷ آبانماه ۱۳۸۵ با شماره ۱۶۴۴۳ در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
مشهدی تصریح کرد: «با توجه به اینکه این پل در واقع اتصالی بین روستا و شهر خمین است، تردد بسیار خودروها بنا را دچار آسیب کرده است که بر همین اساس مرمت آن در دستور کار قرار گرفت.»
وی افزود: «در ابتدای امر برای نجات این پل متاسفانه همکاری لازم از سوی دستگاه های اجرایی جهت جایگزینی یک پل جدید و حداقل یک کنار گذر صورت نگرفت و عملا پل در معرض خطر ریز و آسیب قرار گرفت، بر همین اساس اداره میراث فرهنگی شهرستان خمین پیگیر موضوع شد تا در صورت عدم اجرایی شدن مصوبات کارگروه میراث فرهنگی شهرستان مراتب را از طریق مراجع قضایی پیگیری شود.»
رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خمین با اشاره به نصب تابلو هشدار از سوی این اداره در کنار پل، افزود: «در سال ۹۹ میراث فرهنگی با اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون ریال عملیات مرمت و بهسازی این پل را آغاز کرد و تا ۱۰ روز آینده کار مرمت به اتمام می رسد.»

منبع: فارس

کلیدواژه: میراث فرهنگی گردشگری روستا پل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۳۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد

افشین صالحی نژاد گفت: در پی شکایت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان پیرامون احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت، دادستانی ضمن بازدید میدانی از محل پروژه شهر جدید، دستور توقف موقت کار را صادر کرد.

وی با بیان این مطلب که بایستی کار در محدوده اراضی شهرک جدید تا بررسی کارشناسی مجدد متوقف شود، بیان داشت: آثار تاریخی خط قرمز و میراث فرهنگی ماست و باید به منظور حفظ و نگهداری از آن دقت شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت افزود: شهر قدیم جیرفت یکی از دو محوطه تاریخی مهم جیرفت است که شرایط ثبت جهانی را دارد و نباید اجازه داد سهم این اثار تاریخی ارزشمند در ثبت جهانی از دست برود.

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی با قاطعیت از اجرای طرح نهضت ملی مسکن حمایت می‌کند؛ اما مسئولان راه و شهرسازی بایستی در مناسب‌ترین مکان و پس از انجام اقدامات کارشناسی این طرح را عملیاتی و اجرا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • ماجرای ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی چیست؟
  • ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی مربوط به سال ۱۳۹۸است
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر