Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه هرمزگان در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته شهرستان ها با بیان اینکه علاج مشکلات اقتصادی در داخل کشور است، گفتند: برجام فرصت های زیادی را از دست داد، توجه کردن بی منطق به نتایج برجام فرصت سوزی کرد و سیاست های غلطی که در حوزه بازار ارز و بورس اتفاق افتاد کشور اقتصاد را با مشکل مواجه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ ائمه جمعه هرمزگان در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته شهرستان ها با بیان اینکه علاج مشکلات اقتصادی در داخل کشور است، گفتند: برجام فرصت های زیادی را از دست داد، توجه کردن بی منطق به نتایج برجام فرصت سوزی کرد و سیاست های غلطی که در حوزه بازار ارز و بورس اتفاق افتاد کشور اقتصاد را با مشکل مواجه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توجه کردن بی منطق به نتایج برجام فرصت سوزی کرد

محمد عبادی زاده، امام جمعه بندرعباس در استان هرمزگان در خطبه های آخرین نمازجمعه سال ۱۳۹۹ بندرعباس اظهار کرد: ماه شعبان ماه رسول خدا(ص) است ماهی که خدا رحمت واسعه خود را شامل حال بندگان کرده پیغمبر(ص) دعوت نامه فرستاده تا او را با روزه داری و استغفار یاری کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان افزود: در آستانه ولادت امام سجاد(ع) بندرعباس به عنوان شهر جهانی دوستداران امام سجاد(ع)》ثبت رسمی شد، سال گذشته در ۲۳ کشور اسلامی جلسات متعددی برگزار کردیم و اکنون استان هرمزگان ده ها حافظ صحیفه سجادیه دارد و خیرین بسته های معیشتی نیازمندان و آزادی زندانیان را به نام امام سجاد(ع) توزیع می کنند.

عبادی زاده ضمن تبریک سال جدید شمسی تصریح کرد: سال ۱۳۹۹ را آمریکایی ها فشار حداکثری بر ملت ایران نام گذاشته بودند؛ اما ایرانانیان آن را سال مقاومت حداکثر ی در برابر دشمن نام گذاشتند.

وی ادامه داد: اگرچه کرونا التهابات زیادی را در جامعه متحمل شد اما مومن زیرک است و صله ارحام را از طریق تلفن و فضای مجازی پی گرفت، در بخش مناسک عبادی و مناسبت های مذهبی نیز پرچم ولایت و محبت اهل بیت(ع) زمین نماند.

امام جمعه بندرعباس افزود: تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تمام توطئه ها را خنثی کرد و رزمایش همدلی و مواسات در جامعه ملی ما راه اعتدال را خوش درخشاند ملت ایران درهای رحمتی که خدا به رویشان بازکرده بود به روی افراد نیازمند گشودند و اموال خود بین آنها تقسیم کردند.

عبادی زاده تصریح کرد: سال ۱۳۹۹ شاهد فداکاری کادر درمان و بهداشت کشور بودیم که بسیار خوش درخشیدند در شرایط اولیه که رعب و وحشت در کشور بود تنها افرادی که فداکارانه ایستادند اقشار زحمت کش کادر درمان و بهداشت بودند.

وی با بیان اینکه اقتصاد در سال ۹۹ در محاصره بحران و تحریم بود و نتوانستیم بازار را کنترل کنیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه اقتصاد کشور را به نگاه برونی گره زده بودیم و برجام فرصت های زیادی را از دست داد، توجه کردن بی منطق به نتایج برجام فرصت سوزی کرد و سیاست های غلطی که در حوزه بازار ارز و بورس اتفاق افتاد کشور اقتصاد را با مشکل مواجه کرد.

امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: اولین سالگرد شهادت قاسم سلیمانی در سال ۱۳۹۹ اتفاق مقبتی را در جامعه رقم زد که تبدیل به فرهنگ ایثار، مقاومت و فداکاری شد و جوانان الگوهای راستین خود را پیدا کردند.

عبادی زاده افزود: تمام زنان و مردان را به صرفه جویی در مصرف آب دعوت می‌کنم، آب بندرعباس شرب بندرعباس از طریق آب شیرین کن ها و با مشقت و سختی بسیاری تصفیه می شود و به دست مردم می رسد که باید در مصرف آن حساس تر باشیم.
وی روزجهانی هواشناسی و ولادت علی اکبر امام حسین(ع) و روز جوان را نیز تبریک گفت و مردم را تبیین دولت جوان فراخواند.

علاج مشکلات اقتصادی در داخل کشور است

حجت الاسلام و المسلمین رضا مهدوی امام جمعه موقت رودان ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه این شهرستان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: ماه شعبان، ماه اعیاد آسمانی است، روز پاسدار روز تبلور دفاع از اهداف و ارزشهای متعالی اسلام و روز جانباز روز از خود گذشتگی، مجاهدت و ایثارگری های جانبازان عزیز و صبور که در مکتب بزرگ جانباز دشت کربلا، درس ایثار و وفاداری خواند.

وی با اشاره به پیشرفت های نظامی دفاعی در سال جهش تولید افزود: مقام معظم رهبری سالی را که پشت سر گذاشتیم را سال جهش تولید نامگذاری کردند و ما در صنعت دفاعی کشور در بحث ابزار و تجهیزات نظامی در بخش موشکی، زیردریایی، ناوسازی، ساخت پهبادهای پیشرفته و دیگر بخش های دفاعی نظامی پیشرفت چشمگیری داشتیم که الحمدالله اسباب افتخار شد.

امام جمعه موقت رودان ادامه داد: اما در بخش رسیدگی به امورات نه تنها جهشی نبود بلکه عقب ماندگی و یک پس رفتی هم مشاهده شد.

مهدوی دلیل پس رفت های اقتصادی را بی تدبیری و تحریم ها دانست و تصریح کرد: بی تدبیری و تحریم ها اقتصاد ایران را دچار معضل کرد که مردم بخاطر اسلام، بخاطر انقلاب و نظام اسلامی این شرایط سخت را قبول کردند وگرنه ما در حوزه مدیریت شاهد این‌هستیم که مسئولان اجرایی خصوصا در حوزه اقتصاد منفعلانه عمل کردند.

وی گفت: اقتصاد کشور را به زلف برجام گره زدند و چشم بعضیها به دست آمریکا و امسال سالی بود که آمریکا فشار حداکثری را علیه مردم تحمیل کرد ولی این مردم نجیب انقلابی با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی همچنان پای انقلاب در مقابل یاوه گویی ها ایستادند.

امام جمعه موقت رودان در ادامه بیان کرد: برای همه روشن شد که آمریکا دنبال ناامنی های مستمر در این کشور است ولی ما وقتی میبینیم رهبر معظم انقلاب این گونه به میدان می آید ملت هم ان گونه مقاومت می کند می شود سال شکست فشار های حداکثری آمریکا ان شاءالله ما از این معبر های سخت به لطف الهی گذر خواهیم کرد.

مهدوی خاطر نشان کرد: تلخ و شیرینی که در سال ۱۳۹۹ما احساس کردیم این یک تجربه گرانبهایی برای سال ۱۴۰۰و انتخابات ۱۴۰۰که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که در باب انتخابات فرمودند یک دولت جوان حزب الهی انقلابی با نشاط دولتی که بتواند این شعار مرگ بر امریکا را در عرصه خدمت به مردم به صورت عملی متجلی سازد.

مسئولان کالای عید مردم را با قیمت مناسب فراهم کنند

حجت الاسلام بارانی، امام جمعه پارسیان در خطبه های آخرین نماز جمعه سال، با تبریک میلاد با سعادت حضرت سیدالشهدا(ع) به روز پاسدار اشاره کرد و گفت: وظیفه بزرگ پاسداران حراست و پاسداری از اسلام و انقلاب است که اگر با دیده انصاف نگاه شود در طول چهار دهه انقلاب با مجاهدت پاسداران این وظیفه به درستی صورت گرفته است.

وی، با یادآوری مجاهدت های نسل اول سپاه به نسل جوان و مومن امروز اشاره کرد و افزود: پاسداران جوان نیز امروز با انگیزه مضاعف در حال جهاد همه جانبه هستند و همچنان محکم و مقاوم در خط ولایت در حال حرکت اند و همگان شاهدند که پیراهن سبز مقدس پاسداری برحسب اقتضا و نیاز انقلاب، به خون اغشته، گِل الود، پاره پاره، بر سر نیزه رفته و هم در پیشرفت های اقتصادی ایران اسلامی حضور داشته است لذا مدال افتخار رضایت و خشنودی نائب امام زمان(ع) و ولی امر مسلمین جهان را کسب کرده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی پارسیان، زیارت نامه حضرت عباس(ع) را نسخه های مهم شناخت شخصیت والای ایشان معرفی و با اشاره به فرازهایی از آن، تصریح کرد: مقام تسلیم محض در برابر امام معصوم (ع ) که رکن مهم ایمان است از ویژگی های ممتاز ایشان است که بحمدالله جانبازان عزیز نیز در میدان عمل همین را اثبات کردند و به خوبی درخشیدند و دوشادوش شهدا رنگ خدایی گرفتند و قطعا این صبر شاکرانه امروزشان قیمت و ارزشش کمتر از شهادت نیست.

بارانی، با تبریک سالروز میلاد سیدالساجدین(ع)، صحیفه سجادیه را یکی از گنجینه های بشر معرفی و اظهار کرد: صحیفه سجادیه از نظر سند و جامعیت محتوا منحصر به فرد و حقیقتا در ایجاد حال دعا و ارتباط انسان با خدا اثری اعجاب انگیز دارد.

امام جمعه پارسیان، با اشاره به مطلبی از ابن جوزی (از دانشمندان بزرگ اهل سنت) پیرامون صحیفه سجادیه و نقش امام سجاد(ع) در آموختن دعا در زندگی بشر تصریح کرد: امام سجاد علیه السلام در باب دعا، کیفیت سخن و گفتگو با خدا نقش استادی و معلم را برای جامعه اسلامی و بشری دارند.

بارانی، ضمن تقدیر و تشکر از دبیرخانه کنگره بین المللی امام سجاد علیه السلام ؛معرفی بندرعباس به عنوان شهر جهانی دوست دار امام سجاد را افتخاری بزرگ برای مردم استان دانسته و گفتند: به زودی مرکز علمی صحیفه سجادیه در پارسیان تاسیس و همه قرارگاه های فرهنگی در همین راستا برنامه هایی اجرا خواهند کرد که راه اندازی سراسری نهضت صحیفه خوانی، قدم اول این راه بزرگ و بابرکت است.

وی با اشاره به اتمام سال ۹۹ به بیان گوشه ای از جلوه های زیبای مشارکت مردمی و همدلی مردم و مسئولان در این سال پرداخت و گفت: شرایط کشور به گونه ای است که بیش از پیش نیازمند همدلی و همزبانی هستیم.

امام جمعه پارسیان، ضمن قدردانی صمیمانه از مجاهدت کادر درمانی شهرستان و توصیه مردم به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، تاکید کرد: بنده امسال با هدف احترام به سلامت عمومی و قدردانی عملی از مجاهدت کادر درمانی به مسافرت نخواهم رفت و از مردم عزیز هم می خواهم از سفرهای غیرضروری پرهیز و دورهمی های خانوادگی را محدود کنند.

بارانی، با قدردانی از یکسال خدمت خالصانه و تلاش های مسئولان در دستگاه های مختلف، عنوان کرد: از مسئولان محترم می خواهم با تدبیر و برنامه ریزی مناسب تلاش کنند که در ایام عید در تامین کالا با قیمت مناسب و امنیت عمومی مردم مشکلی نداشته باشند.

خطیب نماز جمعه شهرستان پارسیان، در بخش دیگری از خطبه دوم با اشاره به مواجهه ایران اسلامی با شیطان بزرگ در سال ۹۹ گفت: به لطف الهی سال ۹۹، سال شکست حداکثری آمریکا در برابر ملت بزرگ ایران بود و قطعا سرنوشت ایالات متحده نیز همین عاقبت دلقک سابق کاخ سفید خواهد بود و به زباله دان تاریخ خواهند پیوست.

امام جمعه پارسیان، خاطرنشان کرد: سال ۹۹، مدرسه آموزه های عبرت انگیز و درس آموز برای سال جدید است و سال ۱۴۰۰ سالی است که باید به عنایت الهی دولت جوان حزب اللهی با نشاط و کارآمد برای خدمت خالصانه و صادقانه به ملت بزرگ ایران به میدان بیاید و شعار قرآنی مرگ بر آمریکا را در عرصه خدمت به ملت بی نظیر متجلی سازد. ان شاءالله

سال ۱۴۰۰ باید سال دولت جوان و انقلابی باشد

حجت الاسلام و المسلمین محسن سالاری، امام جمعه شهرستان سیریک با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب برای جوانان سیستان و بلوچستان گفت: دشمن قصد دارد بلای آنجلس را سر مردم ایران بیارد که همان تاکتیک شهوت بود.

امام جمعه شهرستان سیریک افزود:در بستر خانواده باید فضای حیا و عفت خود را رعایت کنیم،دشمن حکومت رسول الله را با شهوت نابود کردند حکومت ما که از حکومت رسول‌الله بالاتر نیست باید مراقبت کرد.

وی اظهار کرد:بیش از ۲۰ میلیون وب سایت مستهجن زیر نظر آمریکا برای انحراف مسلمانان بویژه جوانان و خانوادهای ایرانی فعالیت می کنند و لازم و ضروری است که ما مواظب فرزندان و جامعه خود در برابر این تهاجم نرم دشمن باشیم.

امام جمعه شهرستان سیریک گفت: سال ۱۴۰۰ باید سال دولت جوان و انقلابی باشد و شعارش شعار رهبر و قاسم سلیمانی باشد و در عمل شعارش مرگ بر آمریکا و جیره خوارش باشد برای اینکه هرجا مقاومت کردیم دشمن پس رفت و هر جایی سازش کردیم و مذاکره کردیم میدان و صحنه را به دشمن واگذار کردیم.

سالاری در ادامه ابراز کرد: ماه شعبان ماه اهل تقوا است در مناجات شعبانیه آمده خدایا اگر من اهل محبت و رحمت نیستم ولی تو اهل بخشش و اهل رحمتی، به عمل من نگاه نکن به لطف و کرم خودت نگاه کن،شعبان ماه بارش رحمت الهی است پس نباید از درگاه خداوند نا امید باشیم .

خطیب نماز جمعه شهرستان سیریک اضافه کرد:مردم بدانند که ماه رمضان ،بسوی ما در حرکت است و به فرموده پیامبر ماه رمضان ماه مغفرت و برکت و رحمت است و ماه شعبان آتشفشان رحمت است،یعنی اگر با کسی مشکل شخصی داریم باید با رحمت با او برخورد کنیم.

امام جمعه شهرستان سیریک با اشاره به نامه ۵۳ امام علی به مالک اشتر که فرموده نسبت به مردم رحم کن افزود: تا رحم نکنی بهت رحم نمی کنند ،کسی که در این زمان عید و ایام تعطیلات وسایلی را انبار می کنند مطمئن باشند مورد رحمت و بخشش خداوند نمی شوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: علاج مشکلات اقتصادی در داخل کشور امام جمعه شهرستان سیریک امام جمعه پارسیان استان هرمزگان صحیفه سجادیه امام سجاد ع عبادی زاده ماه شعبان دولت جوان سال ۱۳۹۹ سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۳۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند و باید از ظرفیت نظام تعلیم و تربیت بیش از این استفاده شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی عصر یکشنبه در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم و جمعی از کارگران و نیروهای عقیدتی، سیاسی سپاه در اردبیل، اظهار داشت: عزت، استقلال و عظمت یک کشور مرهون تحولات علمی است؛ چرا که علم سلطان است و مبدأ تغییر و تحول در جامعه به شمار می‌رود.

وی ضرورت بها دادن به نظام تعلیم و تربیت را با توجه به نقش تأثیرگذار آن در تربیت نخبگان و نیروهای کارآمد جامعه یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به اینکه محور و اساس تحول و توسعه نیروی انسانی است، باید به نظام آموزش و پرورش بها داده شود تا بهترین و خلاق‌‌ترین نیروها در این مجموعه پرورش یافته و تحویل جامعه دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: معلم خیر و نیک، معلم سرشار از برکت برای جامعه و حرکت پیشرونده آن است و باید همه قدر این نیروهای ارزشی را بدانیم و در کنار آنها به تربیت و تعالی نسل آینده کمک کنیم.

عاملی جامعه، خانواده و مدرسه را سه ضلع اصلی اصول و مبانی تربیتی و تحقق نظام تعلیم و تربیت شایسته و برازنده نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: باید در مسیر توسعه و پیشرفت قدر این ذخایر ارزشمند را بدانیم و در حل مشکلات معیشتی و اقتصادی معلمان تلاشی جدی‌تر انجام شود.

وی به نقش و جایگاه کارگران در تحقق شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و ادامه داد: کارگران عنصر اصلی در تحقق این شعار هستند و باید به تقدس کار و درآمد حاصل از کار شایسته و کسب روزی حلال بهای بیشتری داده شود.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کارگران در حقیقت چرخ‌های توسعه کشور را با تلاش شبانه‌روزی خود می‌چرخانند و باید این نیروها مورد ارزش و تکریم بیشتری قرار گیرند.

عاملی، همچنین هفته عقیدتی، سیاسی سپاه را به تلاشگران گمنام این عرصه تبریک گفت و اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این نهاد ارزشی شکل گرفت تا بهترین نیروها در مسیر تربیت ارزشی و آسمانی قرار گرفته و بتوان تحولات خوبی را در مجموعه سپاه پاسداران و عظمت تحولی آن ایجاد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بیان کرد: عقیدتی، سیاسی سپاه در حقیقت کانون اصلی و مرکزیت حرکت تحولی این مجموعه به شمار می‌رود و باید مخلص‌ترین نیروها در این نهاد به‌کارگیری شود.

انتهای پیام/131/

دیگر خبرها

  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • فرصت سوزی عجیب کریس وود مقابل دروازه منچسترسیتی (ناتینگهام فارست 0-1 منچسترسیتی)
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • برد خفیف النصر در شب فرصت‌سوزی‌های رونالدو