Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ امام جمعه زنجان با انتقاد از افزایش چند برابری قیمت‌ها گفت: دستگاه‌های نظارتی، نظارت‌های خود را قوی‌تر کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت امام سجاد(ع) اظهار داشت: صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) همانند یک گوهر گران‌بها ارزشمند است و اگر از آن استفاده شود می‌تواند معارف الهی را در اختیار قرار داده و راه درست را پیش‌روی انسان قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بی‌توجهی به بیماری کرونا و عدم رعایت نکات بهداشتی می‌تواند برای استان بسیار گران تمام شود گفت: با توجه به این که تنها چند ساعت تا پایان سال جاری و آغاز سال جدید باقی مانده مسافرت‌ها می‌توانند زمینه‌ساز شیوع مجدد بیماری کرونا باشند و شیرینی نوروز را با تلخی همراه کنند.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صدر اقدامات همه قرار داشته باشد خاطر‌نشان کرد‌: بی‌توجهی‌ها سبب شده تا در طول هفته‌های اخیر روستایی در ماهنشان قرنطینه شود و این کار کادر درمان را نیز سخت‌تر کرده است با این حال باید گفت مجاهدت‌های کادر درمان در طول شیوع ویروس کرونا برای همگان آشکار شده است.

وی با بیان اینکه برخی کشورها همانند آمریکا در مهار کردن ویروس کرونا موفق عمل نکرده‌اند تصریح کرد: تعداد آمار جانباختگان کرونا در کشور آمریکا روزانه بیش از 2 هزار و 500 نفر است با این حال این تنها شکست آمریکا محسوب نمی‌شود بلکه تصویب قانون راهبردی و سرمایه دولت از پیروزی‌های کشور ما در مقابل آمریکا محسوب می‌شود که در نهایت سبب عقب‌نشینی آن‌ها شده است.

آیت‌الله خاتمی بیان کرد: دشمنی آمریکا با کشور ما همواره وجود داشته و برای همگان ثابت شده و تنها مختص این دوره یا دوره و دولت‌های قبلی آمریکا نیست. اما ملت ایران همواره در مقابل آن با اقتدار ایستادگی کرده‌اند.

امام جمعه اراک: ملت ایران امتی شکست‌ناپذیر و مقاوم است / کمبودها باید با مدیریت صحیح و همت همگانی برطرف شودامام جمعه بوشهر: تناقض برنامه‌ریزی مسئولان در برنامه سفرهای نوروزی برطرف شودامام جمعه ارومیه: مبارزه با اراذل و اوباش در آذربایجان‌غربی مجدانه پیگیری شود

وی در ادامه گریزی به افزایش چندین برابری قیمت‌ها زد و گفت: عده‌ای از افراد در قیمت‌گذاری انصاف را رعایت نمی‌کنند اما باید تأکید کرد وظیفه دستگاه‌های نظارتی این است که باید این موضوع را همواره تحت پایش قرار دهند چرا‌ که در شرایط اقتصادی حاضر افراد جامعه تحت فشار اقتصادی قرار دارند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری همواره تاکید دارند که عقب‌نشینی از مقاومت هزینه بالاتری دارد افزود: کشور ایران همواره در تمام عرصه‌ها از جمله در عرصه دفاع موشکی و تسلیحات نظامی به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته است.

وی با بیان اینکه در عرصه نظامی اقتدار کشورمان امسال برای همه کشورها ثابت شد و چندین رزمایش نیز برگزار شد که نماد اقتدار کشورمان بود، گفت: تحریم‌هایی بسیاری امسال بر کشور اعمال شد دشمن بر این فکر بود که ایران توان مقابله با بیماری کرونا را نخواهد داشت اما برخلاف تصور دشمن، پزشکان ایرانی با اقتدار تمام واکسن کرونا را تولید کردند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه تولید ماسک و صنایع بهداشتی از جمله تولید واکسن از جمله افتخارات بزرگ کشور محسوب می‌شود، عنوان کرد: با شرایط سختی که بر کشور وارد شد اما باز هم ملت ایران مقتدرانه پیروز میدان شدند.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۳۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403) بازار آزاد ارز تهران، نرخ دلار آمریکا به عبور از مرز 60 هزار تومان به دامنه پنجاه هزار تومان کاهش یافته است. روندی که به گفته کارشناسان ارزی و فعالان بازار تحت تاثیر عوامل مختلفی نظیر تخلیه هیجانات و ریسک های سیاسی و منطقه ای، اخباری مبنی بر احتمالاتی مبنی بر شروع مذاکرات هسته‌ای و همچنین آمار خوب صادرات نفتی شکل گرفته است و پیش بینی ها از تداوم آن طی روزهای آتی حکایت دارد.

از سوی دیگر؛ نرخ اسکناس دلار آمریکا در معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران به عنوان نرخ مورد تایید سیاست گذار ارزی به رقم 44359 تومان رسیده است و نرخ حواله دلار این مرکز این 41418 تومان شده است. همچنین قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادله 47454 و نرخ حواله یورو نیز 44308 تومان تعیین شده است.

کاهش قیمت دلار در بازار آزاد ارز در حالی است که خبرها از این بازارها نشان می دهد که خریداری در بازار حضور ندارد و بسیاری نیز به دنبال فروش دلارهای خانگی هستند. 

سکه به ۴۰ میلیون نزدیک شد

اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است تا ساعت 18 و 30 دقیقه امروز، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افت یک میلیون و 700 هزار تومانی به رقم 40 میلیون تومان رسیده است که این نرخ نسبت به قله 46 هزار تومانی هفته های اخیر، کاهش معناداری دارد. هرچند علاوه بر افت نرخ ارز، عامل دیگری نیز در ریزش بهای سکه نقش دارد و آن کاهش بهای جهانی طلاست.

همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم 37 میلیون تومان کاهش داشته است و هر نیم سکه نیز 23 میلیون و 500 هزار تومان ارزش گذاری شده است. هر ربع سکه نیز در بازار تهران 14 میلیون و 300 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

 

 

دیگر خبرها

  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیست‌ها معطوف باشد