Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ شهاب امینی با اشاره به برخی سوء استفاده های صورت گرفته از کارت های بانکی، اظهار داشت: عده ای شیاد در پوشش فروشنده، کارت بانکی خریداران را اخذ و پس از درج مبالغ مورد نظر خود، به دلایل مختلف از ارائه رسید تراکنش بانکی خودداری و مبالغی بیش از مبلغ مورد توافق از حساب مشتریان برداشت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی مشتریان نیز بدون توجه به نکات ایمنی لازم، رسید کسر وجه مربوطه را مورد بررسی دقیق قرار نداده و پس از ترک محل، متوجه عملیات متقلبانه کلاهبرداران می شوند.

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه هم‌وطنان در هنگام انجام هرگونه عملیات بانکی باید به طور شخصی رمز بانکی خود را وارد کنند، تاکید کرد: رمز بانکی کاملا شخصی و محرمانه بوده و ضرورت دارد از افشای آن نزد سایر افراد، پرهیز شود.

سرهنگ امینی همچنین تاکید کرد: درخواست رسید تراکنش بانکی از فروشندگان و بررسی دقیق آن، گام مهمی در جلوگیری از وقوع این گونه کلاهبرداری ها به شمار رفته و از ایجاد ضرر و زیان مالی در تعطیلات نوروزی پیش رو ممانعت به عمل خواهد آورد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کارت های بانکی کلاهبرداران رمز بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۴۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بر اساس اعلام بانک مرکزی، سقف انتقال وجه روزانه کارت به کارت در خودپردازها، موبایل بانک و اینترنت بانک، ۱۰ میلیون تومان و در نرم‌افزارهای پرداخت به پنج میلیون تومان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: کلاهبردار سایت دیوار دستگیر شد

همچنین، سقف خرید روزانه از طریق درستگاه های کارتخوان با یک کارت ۵۰ میلیون تومان و با تمام کارت‌های هر فرد تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان مجاز است.

علاوه بر این، سقف انجام تراکنش و عملیات انتقال وجه از طریق ساتنا و پایا به صورت غیر حضوری ۲۰۰ میلیون تومان و به صورت حضوری در شعب بانکی ۴۰۰ میلیون تومان است. همچنین، سقف مبلغ انتقال ساتنا در شعب بانکی با ارائه مستندات، بدون محدودیت است.

گفتنی است؛ حداکثر برداشت وجه در خودپردازها برای هر کارت بانکی مانند گذشته ۲۰۰ هزار تومان است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229515 برچسب‌ها بانک مرکزی ایران

دیگر خبرها

  • سقف روزانه تراکنش های بانکی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • رئیسی: از سوءاستفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • ثبت‌نام یک کارت جدید بانکی با امکان سرمایه‌گذاری هوشمند
  • کلاهبرداری با کارت سوخت در پمپ بنزین ها | بپا سوخت ندی!
  • هشدار پلیس فتای سمنان درباره فروشنده های دوره گرد
  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟
  • هشدار به دارندگان گواهینامه رانندگی؛ خرید و فروش نکنید!
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید