Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق هرمزگان، ابراهیم عالی‌زاده معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان در بازدید از اسکله صیادی گوگسر بخش لیردف جاسک گفت: ارتقا و توسعه بندر صیادی گوگسر که در دستور کار بهره‌بردار قرار دارد و تا اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان در بازدید از بندر صیادی گوگسر بخش لیردف شهرستان جاسک عنوان کرد: بندر صیادی گوگسر علاوه بر ارتقای خدمات‌رسانی به صیادان می‌تواند زمینه‌ساز توسعه مناطق روستایی بخش لیردف باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت ۳۰۰ صیاد و بهره‌مندی حدود ۵۰ فروند شناور صیادی در این بندر صیادی بیان داشت: احداث جایگاه سوخت ، محوطه‌سازی ، جدول‌کشی ، احداث پارکینگ قایق، تعمیرات کلی ساختمان اداری و پشتیبانی ، لایروبی و سنگ‌فرش معابر از بخش‌های در حال انجام است.

سرهنگ محمدحسن آزادی فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان نیز تعامل و هماهنگی بین اداره کل شیلات، فرماندهی دریابانی و یگان حفاظت منابع آبزیان را رضایت‌بخش توصیف کرد و افزود: صیانت از حقوق صیادان، آرامش، امنیت و حفظ منابع درآمدزایی آن‌ها از وظایف یگان حفاظت منابع آبزیان است.

گوگسر با جمعیت یک هزار و ۲۰۰ نفری در بخش لیردف شهرستان جاسک قرار داشته که شغل بیشتر مردم این بندر و شش روستای اطراف آن صیادی و تجارت دریایی است.

بندر گوگسر با ۱۵کیلومتر نوار ساحلی در مرز ۲ استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان واقع شده و فاصله‌ آن با بندر مسقط عمان برابر ۱۸۰ کیلومتر(یکصد مایل دریایی) است.

این بندر تا سال ۱۳۶۰ از بنادر تجاری فعال در حوزه شرق استان هرمزگان محسوب می‌شد.

انتهای پیام/۸۸۰۵۷

منبع: فارس

کلیدواژه: اسکله صیادی لیردف جاسک صیادی گوگسر بندر صیادی بخش لیردف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۴۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری

منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین در جمع فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج ادارات و سازمان‌های حوزه شهید بهشتی استان قزوین گفت: چندین طرح ملی مهم برای استان در حال اجرا است که امیدواریم با اجرای آنها بتوانیم استان را در تامین آب شرب بیمه کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین افزود: تامین آب شرب و کشاورزی برای شمال و جنوب استان قزوین تا افق ۳۰ ساله ترسیم شده است.

وی اضافه کرد: یکی از طرح‌های مهم آبی استان، موضوع آبرسانی از سد طالقان به شهر‌ها و روستا‌های استان است که اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است.

ستوده با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای یک شرکت ۱۰۰ درصد دولتی است و حاکمیت آب را در استان برعهده دارد، اضافه کرد: یکی از وظایف این شرکت تامین آب از طریق اجرای طرح‌های توسعه منابع آب از جمله احداث سدها، شبکه‌های آبیاری و زهکشی و خطوط آبرسانی است.

این مسئول با بیان اینکه صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع آبی، یک برنامه مردم محور است، ادامه داد: صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع آبی، یک برنامه مردم محور است لذا انتظار داریم همه حوزه‌ها به ویژه، حوزه بسیج، امامان جمعه و جماعات که مخاطبین بسیار دارند در راستای تبیین و روشنگری این موضوع به ما کمک کنند.

به گفته ستوده، مطالعات آبخوان دشت قزوین و همچنین حفظ و حراست از منابع آبی که شامل چاه ها، چشمه ها، قنوات و رودخانه‌ها و تاسیسات آبی می‌شود، از دیگر وظایف مهم و کلیدی شرکت آب منطقه‌ای به حساب می‌آید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین بیان کرد: سد شهید لشگری نهب طرحی است که با حجم مخزن ۱۲۰ میلیون مترمکعب و با اعتباری معادل ۱۲ هزار میلیارد ریال عملیات اجرایی آن در سال گذشته به اتمام رسیده و هم اکنون آماده افتتاح است.

وی ادامه داد: در پایین دست این سد یک شبکه آبیاری مدرن قرار دارد که طول کانال اصلی آن ۲۵ کیلومتر و طول کانال‌های درجه یک و ۲ آن ۹۰ کیلومتر در حال اجرا است که هفت کیلومتر ابتدایی کانال اصلی تکمیل و در حال بهره برداری قرار دارد.

ستوده عنوان کرد: سد بالاخانلو با ظرفیت ۳۸ میلیون مترمکعب جهت تامین بخشی از نیاز آب شرب پنج شهر و ۳۰ روستای جنوب استان نیز بر روی رودخانه حاجی عرب در دست احداث است که حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی یادآور شد: با پیگیری‌های بعمل آمده و مساعدت وزیر نیرو امسال چهار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار نقدی برای پروژه‌های حوزه آب استان قزوین تخصیص داده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • آغاز ساخت دو طرح راهسازی در بندرعباس
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی
  • عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند