Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@04:16:40 GMT

دریای عمان نا آرام می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۶۵۳۱۴

دریای عمان نا آرام می شود

علی ملاشاهی رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی پیش بینی می‌شود ارتفاع موج در نزدیکی سواحل استان به ۱.۵ تا ۲ متر برسد.

او افزود: وزش باد علاوه بر مواج کردن دریا، موجب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی در سواحل استان نیز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از آثار مخاطره آمیز دریا مواج می‌توان به احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک، آسیب دیدگی به شناور‌های سبک، پاره شدن تور‌های صیادی و اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فعالیت‌های فراساحل اشاره کرد.

ملاشاهی گفت: توصیه می‌شود در روز‌های یکشنبه و دوشنبه از شنا و تفریحات آبی در سواحل خودداری شود و شناور‌های سبک و نیمه سبک در فعالیت‌های دریایی نهایت احتیاط را در دستورکار قرار دهند.

او  اضافه کرد: پیش بینی می‌شود شرایط مواج دریا به صورت تدریجی در روز دوشنبه به حالت عادی برگردد.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وضعیت آب و هوا امواج دریا هواشناسی سیستان و بلوچستان پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۵۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی رگبار تگرگ در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل هواشناسی لرستان از پیش‌بینی وقوع رگبار تگرگ در استان خبر داد.

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: هشدار هواشناسی استان لرستان سطح نارنجی صادر شده است.

وی از تقویت فعالیت سامانه بارشی در بعدازظهر چهارشنبه خبر داد و افزود: این شرایط با رگبار باران، رعد و برق، رگبار تگرگ، خطر اصابت صاعقه و وزش باد شدید (تندبادهای لحظه‌ای) همراه است.

او با بیان اینکه منطقه اثر این سامانه نواحی غربی و جنوبی استان است، زمان پایان فعالیت آن را اوایل شب جمعه اعلام کرد.

مدیرکل هواشناسی لرستان بیان کرد: آبگرفتگی معابر و ایجاد رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و خشکه‌رودها، احتمال ریزش کوه، احتمال آسیب به سازه‌های سبک و موقتی به‌دلیل وزش باد، خسارت به باغ‌ها و مزارع کشاورزی را با این سامانه شاهد خواهیم بود.

مرادپور خواستار پرهیز از سفرهای غیرضروری، اجتناب از توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، توقف فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از کوچ عشایر، اجتناب از چرای دام‌ها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها، آمادگی دستگاه‌های امدادی و سایر اقدامات پیشگیرانه شد.

وی اضافه کرد: پتانسیل بارشی برای روزهای چهارشنبه و جمعه از نمود بهتری برخوردار بود و تمرکز بارش‌های این سامانه غالباً در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نوید روزهای خوش برای کویرنشینان/دریای عمان؛ ناجی خراسان جنوبی
  • بارش‌های رگباری و رعدوبرق در اصفهان تداوم دارد / هوا خنک‌تر می‌شود
  • پیش بینی باران بهاری برای امروز
  • ارتفاع موج در دریای خزر افزایش می‌یابد/ تشدید فعالیت سامانه بارشی تا پایان هفته
  • وجود کلسترول خوب در بدن برای این افراد مفید نیست
  • باران سیل‌آسا و طوفان در ۲۴ استان | سیل و صاعقه در کمین مردم این مناطق | خطر غرق شدن شناگران و قایق‌ها در سواحل ۲ استان
  • پیش‌بینی رگبار تگرگ در لرستان
  • ساخت دستگاه حفاری تا عمق ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی
  • ساخت دستگاهی برای حفاری عمق تا ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس شناسی
  • نخستین کاوش محققان ایرانی در عمق ۲ هزار متری دریای عمان