Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@16:39:20 GMT

صادرات مداد و دفتر مشق آزاد شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۶۵۶۳۸

صادرات مداد و دفتر مشق آزاد شد

صادرات مداد و دفترچه مشق که از میانه سال ۱۳۹۷ ممنوع شده بود، در پی شیوع ویروس کرونا، مصرف نشدن این محصولات در داخل و دپو شدن در انبارها، آزاد شد.

به گزارش ایسنا، آذر ماه امسال انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار با اعلام میزان تولید و مصرف مداد و دفترچه مشق در کشور، خواستار صادرات مازاد مصرف شدند.

همچنین بر اساس نامه مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) به سرپرست وقت این وزارتخانه، به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس واحدهای تولیدی با مشکل تامین نقدینگی و فروش مواجه شدند و انبار محصولات آن‌ها مملو از جنس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاد تنظیم بازار نیز اعلام کرده که سرانه مصرف ماهانه مداد و دفترچه مشق به ترتیب دو میلیون و ۵۰۰ هزار قراص و ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیون جلد است، اما توان تولیدی اعضای انجمن و سایر تولیدکنندگان ۱۰ میلیون قراص و ۶۰۰ میلیون جلد است.

بنابراین اخیرا وزیر صمت به گمرکات اجرایی کشور اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی واحدهای تولیدی می‌توانند با رعایت ضوابط و مقررات به صادرات مداد و دفترچه مشق اقدام کنند. اما در صورت مواجهه با کمبود این اقلام در بازار مراتب برای ایجاد محدودیت اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لوازم تحریر نوشت افزار دفتر مشق صادرات مداد و دفترچه مشق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۵۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل آستر نویسنده معروف آمریکایی درگذشت

«پل آستر»، نویسنده آمریکایی سه‌گانه «نیویورک»‌ درگذشت.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، «پل آستر» نویسنده‌ ۳۴ کتاب از جمله سه‌گانه مشهور «نیویورک» در سن ۷۷ سالگی درگذشت. «گاردین» نوشت، «جکی لیدن»، دوست و همکار این نویسنده اعلام کرد که «آستر» در روز سه‌شنبه در پی عوارض ناشی از سرطان ریه درگذشت.

داستان‌های او مملو از مضامین اتفاقات تصادفی، شانس و سرنوشت نوشته شده‌اند. بسیاری از قهرمانان داستان‌ها، خود نویسنده هستند و مجموعه آثار او خودارجاعی است و شخصیت‌هایی از رمان‌های اولیه دوباره در رمان‌های بعدی ظاهر می‌شوند.

«آستر» در سال ۱۹۴۷ میلادی در «نیوجرسی»‌ متولد شد. به گفته خود این نویسنده، او روند نگارش را از سن هشت سالگی و زمانی آغاز کرد که امضا گرفتن از یک بازیکن بیسبال را به این دلیل از دست داده بود که نه او و نه والدینش با خود مداد همراه نداشتند. از آن زمان به بعد «آستر» همه جا با خود مداد می‌برد. «آستر»‌ در مقاله‌ای در سال ۱۹۹۵ نوشته بود: «اگر یک مداد با خود در جیبتان داشته باشید، احتمال زیادی وجود دارد که یک روز وسوسه‌ شوید که از آن استفاده کنید.»

«آستر» در «دانشگاه کلمبیا»‌ تحصیل کرد و در اوایل دهه ۷۰ میلادی به پاریس مهاجرت کرد و به فعالیت‌های مختلفی از جمله ترجمه کردن پرداخت. او در سال ۱۹۷۴ میلادی به ایالات متحده آمریکا بازگشت و ازدواج کرد.

در ژانویه سال ۱۹۷۹ میلادی پدر «آستر» درگذشت و این رویداد به دلیلی برای نگارش نخستین کتاب خاطرات این نویسنده تبدیل شد. «اختراع انزواء» در سال ۱۹۸۲ میلادی منتشر شد.

«آستر» با انتشار «شهر شیشه» در سال ۱۹۸۵ که نخستین جلد از سه‌گانه «نیویورک» بود به موفقیت چشمگیری دست یافت.

این نویسنده به طور مرتب در دهه ۸۰، ۹۰ و ۲۰۰۰ میلادی بیش از ده‌ها رمان از جمله «قصر ماه»(۱۹۸۹)،‌ «موسیقی شانس»(۱۹۹۰)، «کتاب توهم»‌(۲۰۰۲) و «شب پیشگویی»(۲۰۰۳) منتشر کرد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • پل آستر نویسنده معروف آمریکایی درگذشت
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه
  • «پل آستر»‌ درگذشت
  • تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی
  • برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند
  • ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته
  • ۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • بازتخصیص آب غیرمتعارف به ۳۱ صنعت استان یزد