Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@10:00:13 GMT

علل بوی بد دهان ناشی ازچیست؟

تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۶۵۷۰۸

دلایل گوناگونی وجود دارد که نشان از بوی بد دهان دارد. ناطقان: بسیاری از افراد هنگام بیدار شدن از خواب یا در طول روز دچار بوی بد دهان می شوند که ممکن است دچار احساس ترش و یا تلخی دهان خود شوند که این عمل ریشه در اختلالات بدن فرد دارد و می‌تواند به علت تغذیه نامناسب و … باشد.

نباید نسبت به تلخی دهان بی توجه بود و آن را رها کرد به امید آن که خودش خوب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در درمان تلخی دهان افراد باید به وضعیت دستگاه گوارش خود توجه کنند، اجابت مزاج باید هر روز انجام شود و از مصرف مواد غذایی که برای کبد نارسا و مضر است خودداری کنند. مواد غذایی مانند چربی، تخم مرغ، ادویه، آش، آبگوشت باید در وعده‌های غذایی قرار بگیرند، همچنین لازم است تا با مصرف انار، آلو، خربزه، سیب و گلابی به فعالیت کبدمان کمک کنیم.

 لازم است چنانچه دچار مسمومیت و ناراحتی‌های نظیر آن شدیم فوری به درمان آن بپردازیم، سیگار را ترک کنیم، هر شب هنگام خوابیدن یادمان نرود که مسواک بزنیم و مسواک را با جوش شیرین شست و شو دهیم، اگر دچار بیماری‌های دهان و دندان هستیم حتما به پزشک مراجعه کنیم.

علل تلخی دهان

_ مصرف سیگار و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان

_ پرخوری و مصرف غذاهای چرب در وعده شام

_ مصرف برخی داروها و شیمی‌درمانی

_ بارداری به دلیل تغییرات هورمونی

_ مشکلات کبدی و در نتیجه تجمع سموم در بدن

_ تجمع باکتری‌ها به دلیل کاهش ترشح بزاق در شب

_ اسیدی شدن مری و در نتیجه تامین غذای باکتری‌ها

_ سینوزیت و در نتیجه تامین غذای باکتری‌ها

یکی ازروش هایی که می توان از  بوی بد دهان راحت شویم سم زدایی بدن است. مصرف برخی از مواد غذایی که سبب پاکسازی و سم زدایی بدن می‌شود به برطرف شدن مزه بد دهان در صبح کمک می‌کند. صبح‌ها یک حبه سیر (به صورت ناشتا) بخورید تا بدن تان سم زدایی شود.

در هر ماه به مدت ۸ شب متوالی یک نوشیدنی ساده تهیه کرده و بخورید. برای درست کردن این نوشیدنی در مخلوط کن یک عدد چغندر، یک حبه سیر، آب نصف عدد لیموترش، کمی جعفری و یک قاشق چایخوری عسل و مقداری آب بریزید و مخلوط کنید. این نوشیدنی سبب از بین رفتن سم زدایی بدن می‌شود و به مرور تلخی دهان را از بین می‌برد. برای رفع بدمزگی دهان جویدن آدامس بدون قند یا مکیدن آب نبات سفت ممکن است مفید باشد. مسواک زدن دندان هایتان دو تا سه بار در روز و مسواک زدن زبان و استفاده روزانه از نخ دندان هم برای رفع بد مزگی دهان مفید است. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: بوی بد ، دهان ، تلخی دهان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بوی بد دهان تلخی دهان بوی بد دهان تلخی دهان سم زدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۵۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ ماده غذایی ضروری برای مردان

به گزارش خبرآنلاین، مردان در مقایسه با زنان در معرض خطر بالاتری برای ابتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، سرطان پروستات و سکته مغزی قرار دارند؛ که این موارد از علل اصلی مرگ و میر در میان مردان به شمار می‌آید. مصرف چهار ماده غذایی زیر برای مردان بسیار مفید است؛ این موارد حاوی مواد مغذی خاصی هستند که به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های رایج برای آقایان، مانند برخی سرطان‌های مردانه، کمک می‌کنند.

۱) کلم بروکلی

این گیاه سبزرنگ سرشار از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های C، K و A و فیبر است و محتوای بالای سولفورافان در کلم بروکلی، پتانسیل مبارزه با سرطان را دارد و مصرف آن در مردان بسیار حائز اهمیت است.

۲) گوجه فرنگی

لیکوپن، یکی از آنتی اکسیدان‎های موجود در گوجه فرنگی، با محافظت در برابر سرطان پروستات و بیماری‌های قلبی عروقی، به سلامت مردان کمک می‌کند.

۳) ماست

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، مردانی که به طور مداوم محصولات لبنی تخمیرشده (مثلاً ماست و پنیر) مصرف می‌کردند، در معرض خطر کمتری برای بیماری عروق کرونر قرار دارند.

۴) آجیل

مصرف آجیل به سلامت قلب و کاهش عوارض ناشی از افزایش سن در مردان کمک می‌کند. آجیل‌ها مملو از پروتئین، فیبر و چربی‌های ضروری هستند که همین ویژگی آنها را به یک میان‌وعده بسیار مغذی تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مردان بالای ۴۰ سال این خوراکی‌ها را نخورند

منبع: eatthis

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900511

دیگر خبرها

  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سبد غذایی خانوار
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟