Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-05@19:59:21 GMT

7دلیل پزشکی برای احساس سرما

تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۶۵۸۳۶

برای برخی افراد احساس سرما به صورت موقتی قابل کنترل است، اما برای برخی دیگر به عنوان یک مشکل بزرگ پزشکی شناخته می‌شود. ناطقان: به نقل از ارم نیوز، اگر مرتبا احساس سرما می‌کنید، ۷ دلیل عمده پزشکی برای آن وجود دارد که باید از آن‌ها آگاه باشید:

کاهش میزان متابولیسم

اصطلاح میزان متابولیسم پایه به میزان انرژی که بدن برای حفظ فرایند‌های طبیعی خود از جمله تنفس، گردش خون و هضم غذا استفاده می‌کند، گفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدن برای انجام این فرآیند کالری می‌سوزاند که این باعث تولید گرما می‌شود.

اگر میزان متابولیسم پایه کم باشد، بدن گرمای کمتری تولید می‌کند، فرد احساس سرما می‌کند. متابولیسم با افزایش سن کند می‌شود و میزان متابولیسم پایه برای زنان کمتر از میزان آن درمردان است که دلیل احساس سردی زنان و سالخوردگان را توضیح می‌دهد.

کاهش سطح چربی بدن

چربی مستقیم زیر پوست، به عنوان یک لایه داخلی گرمای بدن را حفظ می‌کند، بنابراین افرادی که چربی بدن کمتری دارند، احساس سرمای بیشتری می‌کنند.

۷ دلیل عمده پزشکی برای احساس سرما

کم خوابی

هنگامی که بدن خود را برای خواب آماده می‌کند، درجه حرارت کاهش می‌یابد که بخشی طبیعی از ریتم شبانه روزی بدن است؛ همچنین درجه حرارت بدن در طول شب کاهش یافته و بلافاصله قبل از بیدار شدن افزایش می‌یابد؛ بنابراین احساس سرما هنگام بیدار شدن از خواب نشانه این است که بدن شما هنوز به خواب نیاز دارد.

کم کاری تیروئید

غده تیروئید نقش مهمی در روند متابولیسم دارد و هنگامی که کم کاری تیروئید رخ می‌دهد، متابولیسم کند می‌شود که علائم آن افزایش وزن، یبوست و احساس سرما است.

کم خونی

احساس سرما می‌تواند یکی از علائم کم خونی باشد. این حالت زمانی رخ می‌دهد که خون به اندازه کافی گلبول قرمز و اکسیژن نداشته باشد. علائم دیگر شامل خستگی، تنگی نفس هنگام حرکت و ضربان قلب سریع یا تپش قلب است.



بیماری شریان محیطی

اگر از گردش خون ضعیف رنج می‌برید، ممکن است احساس کنید که اندام‌ها و پاهایتان همیشه سرد هستند و هنگامی که به بیماری شریان محیطی مبتلا هستید، به دلیل رسوبات چربی، رگ‌ها باریک و مسدود می‌شوند. این بیماری بیشتر در افرادی که سیگار می‌کشند یا کلسترول بالا یا دیابت دارند، شایع است.

دارو‌ها

برخی از دارو‌ها می‌توانند باعث احساس سرما، به ویژه در اندام‌های انتهایی شوند. همچنین برخی از دارو‌ها ضربان قلب را کاهش می‌دهند که باعث کاهش جریان خون در دست و پا‌ها می‌شود. گاهی اوقات، افرادی که از دارو‌های ضد رقیق کننده مانند وارفارین استفاده می‌کنند، بیشتر احساس سرما دارند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: دلیل پزشکی ، احساس ، سرما

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دلیل پزشکی احساس سرما میزان متابولیسم احساس سرما دارو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۵۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ بهرامی با اشاره به اهمیت رسیدگی به موقع به پرونده‌های کمیسیون پزشکی گفت : متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی استان در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۰ روز بود.

این مسوول همچنین از جمله اقدامات انجام شده برای کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها را استفاده از سیستم‌های الکترونیکی اعلام کرد و گفت: ثبت‌نام و نوبت‌دهی به‌صورت الکترونیکی انجام، و کلیه مدارک و مستندات به‌صورت الکترونیکی تبادل می‌شود.

وی افزود: برگزاری جلسات کمیسیون به‌صورت منظم از آیتم‌های تاثیرگذار در روند رسیدگی به پرونده هاست که در این راستا تمامی جلسات به‌طور منظم و با حضور همه اعضا برگزار می‌شود.

رئیس اداره کمیسیون‌های پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه بررسی پرونده‌ها با کاهش تشریفات اداری به حداقل رسیده است، از بیمه‌شدگان و کارفرمایان خواست، در صورت نیاز به طرح درخواست در کمیسیون پزشکی از طریق سامانه‌های الکترونیکی و یا مراجعه به کارگزاری تامین اجتماعی اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • کاهش ۸ درصدی مراجعین نزاع در استان اردبیل
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • چگونه مالیات کمتری بدهیم؟
  • جلوی سقوط آزاد کاهش جمعیت گرفته شد
  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • احساس گناه ساندرو تونالی؛ کاهش داوطلبانه دستمزد هافبک نیوکاسل
  • ماته؛ چای گیاهی محبوب فوتبالیست‌ها که لاغرتان می‌کند!
  • کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است