Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا، میخاییل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین گفت: کارشناسان غربی با آسودگی خاطر می گویند که در صورت بازگشت آمریکا به پیمان آسمان های باز، روسیه ممکن است از خروج از این پیمان خودداری کند. 

وی افزود: ممکن است این طور باشد اما به یک نکته اشاره نمی کنند که امریکا باید سریع به پیمان آسمان های باز بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولیانوف این مطلب را در واکنش به توئیت یک مرکز تحلیل اطلاعات تسلیحاتی به نام «آرمز کنترل آسوس»  اظهار داشت که در آن گفته شده است ناظران بر روند کنترل تسلیحات هسته ای روسیه و آمریکا خاطرنشان کردند که این دو کشور پیام داده اند که برای گفت و گوی درخصوص کنترل تسلیحات امادگی دارند ازجمله اینکه مسکو در صورت بازگشت آمریکا به پیمان آسمان های باز از این پیمان خارج نخواهد شد.  

پیمان آسمان‌های باز توافقنامه‌ای بین ۳۴ کشور جهان است که سال ۲۰۰۲میلادی به امضا رسید و به اجازه پرواز هواپیماهای تجسسی بر فراز مناطق کشورهای عضو این معاهده ارتباط می‌یابد.  این پیمان، یکی از بزرگ‌ترین تلاش‌های بین‌المللی برای هرچه شفاف‌تر کردن فعالیت‌های نظامی است.

آمریکا روز ۲۲ ماه نوامبر سال ۲۰۲۰(۲ آذر ماه سال ۹۹) از پیمان آسمان های باز خارج شد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه پس از خروج آمریکا از پیمان گفت: پیمان «آسمان‌های باز» با خروج آمریکا عملا خاصیت و قابلیت خود را از دست داد که واقعه‌ای ناگوار است.

به گزارش ایرنا، لاوروف در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ گفت: البته که با خروح آمریکا از پیمان آسمان های باز، یکی دیگر از ابزار برای دفاع از ثبات و امنیت جهانی ضعیف شد که مساله ناگواری است.

وی افزود: آمریکا بدون مدرک و با استناد به این ادعا که روسیه از مدتها پیش و بطور منظم قرارداد منع موشک های هسته ای کوتاه و میان برد و پیمان آسمان های باز را نقض کرده است از این قراردادها خارج شد.   

وزیر خارجه روسیه گفت: این بار هم ایالات متحده آمریکا بدون ارائه مدرک و شواهد اتهام وارد کرد و در همین حال موارد نقض این قراردادها از سوی واشنگتن را که برای همه معلوم و آشکار است، پنهان کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه سایر کشورهای غربی عضو پیمان آسمان های باز از بازگویی حقیقت خجالت می کشند و سعی دارند در این شرایط بد برای آنها حرکت درست کنند. 

برچسب‌ها روسیه پیمان آسمان های باز ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه پیمان آسمان های باز ایالات متحده آمریکا روسیه پیمان آسمان های باز ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور پیمان آسمان های باز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۵۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

براساس گزارشی به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مقامات چین از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای با ایالات متحده پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند.

به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» رامروز (پنجشنبه) به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق چین از برگزاری جلسه بعدی خودداری کرده و پاسخی اساسی به گزینه‌های پیشنهادی ما ارائه نکرده است.»

این مقام افزود، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده پیشنهاد کرده است که «گام‌های عاقلانه‌ای که خطرات اساسی درگیری و تشدید کنترل‌نشده در حوزه‌های هسته‌ای و فضایی را بررسی می‌کند، صورت پذیرد.»

بر اساس این گزارش، این امر مستلزم بهبود مکانیسم ارتباط بحران بین کشورها، ارائه اطلاعیه‌هایی پیش از آزمایش موشک‌های بالستیک استراتژیک و کاهش تنش در فضاست.

«لیو پنگیو» سخنگوی سفارت چین در واشنگتن با اشاره به ۵۰۰۰ کلاهک هسته ای آمریکا به این وب‌سایت خبری گفت ایالات متحده باید «دیپلماسی مگافون» خود را متوقف کند.                              او  از کشورهایی که زرادخانه‌های هسته‌ای قابل توجهی دارند، خواست تا آن‌ها را کاهش دهند.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • مقام صهیونیست: آمریکا از جنگ خسته شده است
  • چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • مراحل راه اندازی ابتدایی سامانه املاک و اسکان آغاز شده است
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • تصاویر اولیه از مراحل ساخت‌وساز ۳۲۰ میلیون دلاری امریکایی‌ها در سواحل غزه