Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@01:19:49 GMT

تحقق صد درصدی درآمدهای مالیاتی گیلان

تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۶۶۳۰۴

ایسنا/گیلان مدیرکل امور مالیاتی گیلان، از تحقق صد درصدی درآمدهای مالیاتی استان گیلان در سال ۹۹ خبر داد و گفت: امسال بالغ بر ۳۳۲ میلیارد تومان به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداری های استان واریز شده است.

محسن محمدی پور مدیر کل امورمالیاتی استان گیلان در گفت وگو با ایسنا، ضمن قدردانی از مودیان مالیاتی و مجموعه همکاران اداره کل امور مالیاتی استان گیلان به جهت تلاش های آنان در سال جاری علیرغم شرایط سخت ناشی از شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: ادارات مالیاتی در روزهای سخت سال ۹۹ همواره فعال بودند و با وجود ابتلای حدود ۵۰ نفر از مجموعه امور مالیاتی استان به بیماری کرونا، کار ارائه خدمت به مردم متوقف نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تحقق صد درصدی درآمدهای مالیاتی استان گیلان در سال ۹۹ خبر داد و عنوان کرد: ۱۳۶ هزار اظهارنامه حقیقی در سال ۹۸(بابت عملکرد سال ۹۷) و ۱۴۱ هزار اظهارنامه حقیقی در سال ۹۹(بابت عملکرد سال ۹۸) توسط مودیان مالیاتی تسلیم شده است.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان افزود: بیش از ۶۱ هزار اظهارنامه صاحبان مشاغل در استان براساس تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم به صورت توافق با مودی قطعی شد.

محمدی پور، تعداد اظهارنامه های حقوقی سال ۹۸ را ۹۱۰۰ و سال ۹۹ را ۹۲۵۰ مورد دانست و گفت: همچنین ۳۰ هزار اظهارنامه صاحبان املاک اجاری در سال گذشته و بیش از ۳۱ هزار اظهارنامه در سال ۹۹ داشتیم که در تمامی این منابع شاهد افزایش تعداد اظهارنامه ها بودیم.

وی با بیان اینکه برای اولین بار و با اجرای ماده ۹۷ قانون مالیات های مستقیم در سال جاری برای عملکرد سال ۹۸ در سطح کشور نزدیک به ۷۰ درصد اظهارنامه های مالیاتی بدون رسیدگی و بر مبنای الگوی مدیریت ریسک و تمکین مالیاتی مورد پذیرش قرار گرفت، تصریح کرد: این دستاورد در سایه اجرای پروژه های طرح جامع مالیاتی و حرکت نظام مالیاتی به سمت هوشمندسازی به دست آمده است.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان، با بیان اینکه افراد برای دریافت دستگاه های کارتخوان و درگاه های فروش اینترنتی ملزم به ثبت نام در نظام مالیاتی هستند، خاطرنشان کرد: مودیان باید بدانند که ثبت نام در نظام مالیاتی لزوما به این معنی نیست که مشمول پرداخت مالیات خواهند شد؛ برای مثال در عملکرد سال ۹۷ بیش از ۳۸ هزار نفر از صاحبان مشاغل در استان با انجام تکالیف قانونی خود از پرداخت مالیات معاف شدند.

وی با اشاره به واریز حدود ۲۶۶ میلیارد تومان از محل عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداری های استان گیلان در سال ۹۸، یادآور شد: از این مبلغ، بیش از ۷۵ میلیارد تومان سهم شهرداری رشت بوده است.

محمدی پور اضافه کرد: در سال ۹۹ نیز بالغ بر ۳۳۲ میلیارد تومان به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداری های استان واریز شده که از این مبلغ نیز نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان مربوط به شهرداری رشت است.

وی با اشاره به اهمیت پروژه ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی در راستای هوشمندسازی نظام مالیاتی، متذکر شد: مودیان می توانند جهت فعال کردن امکان «ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی» با مراجعه به سامانه ثبت نام سازمان امور مالیاتی به نشانی tax.gov.ir نسبت به تکمیل فرم الکترونیکی «درخواست استفاده از خدمات الکترونیکی ابلاغ و مدیریت درخواست ها» اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان اظهار کرد: طبق قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان کلیه صاحبان مشاغل اعم از صنفی و غیرصنفی و اشخاص حقوقی مشمول ثبت نام در سامانه مودیان و استفاده از پایانه های فروشگاهی هستند.

محمدی پور تاکید کرد: سامانه گزارش فرار مالیاتی در سایت سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس «www.intamedia.ir» و همچنین مرکز ارتباط مردمی اداره کل امور مالیاتی استان گیلان با شماره تماس ۱۵۲۶ آماده دریافت گزارشات، شکایات، انتقادات و پیشنهادات شهروندان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی ماليات همه باهم علیه کرونا مدیرکل امور مالیاتی گیلان مالیاتی استان گیلان هزار اظهارنامه استان گیلان میلیارد تومان نظام مالیاتی عملکرد سال سال ۹۹ ثبت نام سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۶۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران

شهردار منطقه۱۳ از تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده با اتخاذ تمهیداتی خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمد هادی علی احمدی اظهار کرد: در سال گذشته در راستای  برنامه ابلاغی سازمان نوسازی و تحقق برنامه 4 ساله چهارم توسعه و تحول شهر تهران مبنی بر نوسازی سالانه 3 درصد پلاک‌ها در بافت‌های فرسوده شهر تهران با تلاش‌های صورت گرفته در حوزه معاونت شهرسازی و معماری این منطقه براساس برنامه پیش‌بینی شده موفق به تحقق 100 درصدی نوسازی پلاک‌های واقع در بافت فرسوده شده است.

شهرداری تهران در نوسازی بافت فرسوده می تواند الگوی سایر کلانشهرها باشد

وی افزود: با توجه به تشکیل ادارات نوسازی در مناطق 22 گانه که با تلاش‌های سازمان نوسازی شهر تهران در این دوره صورت گرفت، گام مهمی در جهت تسریع و تسهیل نوسازی بافت‌های فرسوده در مناطق انجام شده است که همین امر موجب شده علی‌رغم چالش‌های موجود و ریزدانه بودن املاک واقع در بافت فرسوده این منطقه، با پیگیری‌های بعمل آمده اداره نوسازی 161 پلاک در محدوه مورد نظر  نوسازی شود که این امر منجر به محقق شدن 100 درصدی برنامه ابلاغی توسط سازمان نوسازی شهر تهران شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۳۱ درصدی صدور سند مالکیت شهری و روستایی در گیلان
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد