Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@01:02:13 GMT

اصلاحات مجلس یازدهم به انتخابات ۱۴۰۰ می‌رسد

تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۶۶۴۶۷

اصلاحات مجلس یازدهم به انتخابات ۱۴۰۰ می‌رسد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته‌ای که گذشت پیرامون مسائل مهم کشور اظهارنظرهای مختلفی کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اظهار نظرها، تذکرات و نطق میان دستور، بخشی از فعالیت نمایندگان در مجلس شورای اسلامی طی هفته گذشته بود که در یک نگاه اجمالی آن‌ها را مرور می‌کنیم:

۲۶ اسفند

جلسه علنی سه شنبه مجلس به ریاست محمد باقر قالیباف برگزار شد و ادامه بررسی‌های مربوط به رفع ایرادات شورای نگهبان از لایحه بودجه ١۴٠٠، طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و … در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهنگی: حقوق نمایندگان ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان است

محمدحسین فرهنگی در حاشیه جلسه علنی صبح سه شنبه مجلس در جمع خبرنگاران گفت: حقوق نمایندگان همان میزان ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان با توجه به مؤلفه‌های مؤثر در حقوقشان است که هیچ نماینده‌ای از هزینه دفاتر برای حقوق خود استفاده نمی‌کند.

وی افزود: امروز بخشی از موارد ارجاعی شورای نگهبان در مورد لایحه بودجه سال آینده را بررسی می‌کنیم و پس از تأیید، تصویب و در صورت تأیید شورا، فردا جلسه‌ای در پارلمان نخواهیم داشت، وگرنه بعدازظهر امروز یا فردا نشست خواهیم داشت.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: همه نمایندگان ودیعه مسکن و هزینه خودرو را نگرفته‌اند و کسانی که به این ودیعه نیاز داشتند، در حد نیاز استفاده کرده‌اند. با توجه به اتفاقات اخیر درباره خودروها، این وسایل هم به صورت امانی در اختیار نمایندگان قرار گرفته است. امروز مجلس تلاش می‌کند نظرهای شورای نگهبان در مورد اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را تأمین کند و به انتخابات سال بعد برسد.

فرهنگی همچنین گفت: جلسه غیر علنی امروز برای جمع بندی و ارزیابی اقدامات و عملکرد دوره یازدهم مجلس بود که ریاست مجلس و تعدادی از نمایندگان در مسائلی مانند اشتغال، مسکن و ساختار بودجه اظهار نظر کردند. همچنین در زمینه مقدمات مسائل آینده پارلمان هم بحث شد.

وی در پایان گفت: در حاشیه مجلس هم نکته‌ای درباره هزینه‌های نمایندگان و انتشار میزان حقوق آنها مورد بحث بود که کاملاً بخشی از گزارش منتشر شده در این باره درست است؛ از این جهت که نمایندگان در سطح کشور بعضاً با چند دفتر در حوزه انتخابیه خود سر و کار دارند که هزینه‌های مجلس در حساب جداگانه‌ای مانند همه دستگاه‌های اجرایی قرار داده می‌شود و ربطی هم به حقوقشان ندارد.

انتخابات ۱۴۰۰ با قانون جدید مجلس برگزار می‌شود؟

علی حدادی، گفت: طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری ابتدا در مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت سپس به شورای نگهبان ارسال شد. شورای نگهبان ایراداتی را به این طرح وارد دانست و مجدداً به مجلس بازگشت.

وی در ادامه اظهار کرد: سپس ایرادات شورای نگهبان در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مورد بررسی قرار گرفت و رفع شد. دو روز گذشته گزارش کمیسیون در دستورکار صحن قرار گرفت و به تصویب نمایندگان رسید.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تصریح کرد: ان‌شاءالله شورای نگهبان اصلاحات انجام شده بر روی طرح را تأیید و این قانون برای اجرا ابلاغ خواهد شد. به احتمال زیاد این قانون در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ قابل اجرا خواهد بود. این قانون حرکت ماندگاری در طول ۴۰ سال تاریخ انقلاب خواهد شد.

نقدعلی: صف‌هایی که برای خرید مرغ شکل می‌گیرد اسباب شرمساری است

محمد تقی نقدعلی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی سه شنبه مجلس، بیان کرد: ما حدود ۲/۵ میلیون تن تولید مرغ در داخل کشور داریم اما امروز به دنبال سو مدیریت کار به جایی رسیده که برای مصرف ۱۰ روز مجوز واردات ۵۰ هزار تن مرغ صادر می‌شود. ما مخالف واردات و صادرات نیستیم اما با وارداتی که از سر اجبار و در شرایط اضطرار باشد مخالفیم.

وی در ادامه اظهار کرد: چه اتفاقی افتاده که مرغداری‌های کشور که حتی ظرفیت پوشش کشورهای منطقه را نیز داشتند امروز حتی توان تأمین مرغ مصرفی کشور هم ندارند؟ از جلسه رئیس مجلس با وزرای مربوطه برای تنظیم بازار شب عید تشکر می‌کنیم. صف‌هایی که برای خرید مرغ شکل می‌گیرد اسباب شرمساری است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس تصریح کرد: همان طوری که رئیس مجلس تاکید کردند وظیفه نظارتی مجلس در ایام نوروز نیز دنبال می‌شود. حتی ما حاضر هستیم که به تعطیلات نرفته و در جهت اصلاح مدیریت غلط اجرایی برای کنترل بازار گام برداریم. امروز مرغداران و دامداران برای تأمین نهاده‌های دامی با مشکلات فراوانی رو به رو هستند که باید با جدیت دنبال شود.

انتقاد نوروزی به تشکیل صف‌های طولانی مرغ در استان تولید کننده مرغ

رحمت الله نوروزی در جلسه علنی سه شنبه مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با اشاره به میزان تولید بالای مرغ در استان گلستان گفت: مردم این استان روزی ۵۰۰ تن مرغ تولیدی استان را به میدان بهمن تهران می‌آورند. با این حال شاهد صف‌های طولانی برای خرید مرغ در استان گلستان در این شرایط کرونایی هستیم. مردم از دولت و مجلس انتظار دارند که دست کم استان‌های تولیدکننده درگیر صف‌های طولانی نباشند.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس خطاب به وزرای صنعت، معدن و تجارت و وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با توجه مشاهده صف‌های طولانی نان در این روزها، انتظار است که برای رفع این مشکل تدابیر جدی اتخاذ کنید.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، نایب رئیس اول مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر این نماینده اظهار کرد: از آقای امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور می‌خواهیم که این موضوع را پیگیری کنند. استان‌های تولیدکننده مرغ، نباید صف مرغ در آنها مشاهده شود.

حدادی: به معیشت و رعایت شأن و منزلت مردم توجه شود

علی حدادی نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس در تذکر شفاهی جلسه علنی سه شنبه مجلس ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه خطاب به رئیس جمهور گفت: چرا جدیت لازم در تنظیم و توزیع بازار وجود ندارد؟ آیا بعد از ۷ سال شعار کافی نیست؟

وی خطاب به وزیر کشاورزی و وزیر صنعت عنوان کرد: وزیر کشاورزی، توزیع به موقع و عادلانه نهادهای کشاورزی و حمایت به موقع از کشاورزان مورد توجه باشد، آقای وزیر صنعت به معیشت و رعایت شأن و منزلت مردم توجه شود.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس به رئیس بنیاد مسکن کشور تذکر داد: امروز روستاهای ما به نگاه بسیار وسیع و توسعه پایدار نیاز دارند، امروز طرح‌های هادی مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است، کارشناسان دقت لازم را در رعایت حال مردم را ندارند، به اسم قانون مردم روستا را به سمت فروش املاک کشاورزی و فرار از روستاها تشویق می‌کنیم در حالی که اگر کارشناسان در بررسی طرح‌های هادی روستایی مؤلفه‌های منطقی را رعایت کنند می‌توانیم به توسعه پایدار در روستاها کمک کنیم و تولید کشاورزی را رونق دهیم.

وی همچنین در پایان بیان کرد: متأسفانه امروز نگاه صحیح به تولید کشاورزی شاهد نیستیم، وزیر نیرو به نیاز کشاورزان در حوزه تخصیص لازم آب کشاورزی توجه کند، در شهرستان‌های حوزه انتخابیه انتظار داریم مشکل آب کشاورزی نیز حل شود.

ابراز نگرانی نایب رئیس مجلس از حضور داور مرد در ورزش بانوان

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در جلسه علنی سه‌شنبه با استناد به یادداشتی از سوی سید رضا تقوی، نماینده مردم تهران، نسبت به حضور داور مرد در برنامه‌های ورزشی بانوان ابراز نگرانی کرد و گفت: این کار نادرست است. وزارت ورزش و جوانان باید به این مهم توجه کند. جامعه ما دینی و اسلامی است و رعایت حدود شرعی در اقدامات رسمی باید مد نظر باشد.

خاتمی: مذاکرات احتمالی در قالب لغو همه تحریم‌ها و راستی آزمایی صورت بگیرد

سید مسعود خاتمی نماینده مردم گلپایگان در مجلس در تذکر شفاهی در جلسه علنی سه شنبه مجلس ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه گفت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها یکی از مصوبات افتخارآمیز مجلس انقلابی است، اثراتی که تاکنون در روابط بین‌الملل گذاشته حاکی از این است که بسیار کارشناسی و مفید بوده است، در واقع این قانون نقطه عطفی در تاریخ مجالس مختلف در این چهل ساله است.

وی افزود: اگرچه رئیس مجلس تاکید کردند که کمیسیون امنیت ملی و کمیسیون انرژی اجرای این مصوبه را پیگیری می‌کنند ولی بیان این نکته لازم است که مذاکره کنندگان چه در قالب ۱+۵ و چه ۱-۵ چه در راستای برجام و چه غیر از برجام، توجه کنند که مذاکرات همه باید بر اساس تاکید بر رفع همه تحریم‌ها و راستی آزمایی باشد و همچنین اجرای دقیق و کامل قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها مورد نظر باشد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در همین خصوص اظهار کرد: همه اظهارنظرها نیز باید در راستای این دو موضوع باشد، اگر کسی غیر از آن قدمی بردارد دیگر نماینده این کشور نخواهد بود و می‌خواهیم که مجلس مطابق اصل ۸۲ با آنها رفتار کند.

نظرات هیئت عالی نظارت درباره بودجه به شورای نگهبان فرستاده شده است

علیرضا سلیمی با استناد به ماده ۱۹۷ و اصل ۹۴ قانون اساسی در تذکر و اخطاری گفت: طبق قانون باید کلیه مصوبات مجلس به شورای نگهبان فرستاده شود و شورای نگهبان موظف است ۱۰ روز این مسائل را با موازین شرعی و قانون اساسی انطباق دهد و چنانچه آن را مغایر ببیند برای تجدیدنظر آن را به مجلس برگرداند، اگر هم شورای نگهبان مغایرتی با قانون اساسی و شرع ندید، مصوبه قابل اجرا است.

وی افزود: مجمع تشخیص نامه‌ای داده و گفته چند مورد از لایحه بودجه با سیاست‌های کلی مغایرت دارد حال اینکه مجمع باید نظر مشورتی خود را به شورای نگهبان بفرستد. طبق اصل ۹۴ مجمع نمی‌تواند به این سبک و به صورت مستقیم به مجلس نامه بدهد، اگر نظر مشورتی دارد به شورای نگهبان بدهد.

این عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به ماده ۱۹۷ آئین نامه مجلس گفت: این روشی که آقایان دارند اصلاح شود، اگر مسئله‌ای دارند باید در موعد مقرر نظرات خود را بگویند نه اینکه نامه بنویسند و در فضای رسانه‌ای اعلام کنند که چند مورد ایراد داشته است. آقایان می‌توانند نظرات مشورتی خود را به شورای نگهبان آن هم در موعد مقرر ارائه دهند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار گفت: اخطار شما وارد نیست چرا که طبق بند ۲ اصل ۱۱۰ قانون اساسی، اگر موردی باشد هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص وظیفه دارد که نظرات خود را اعلام کند.

وی توضیح داد: هیئت نظارت اگر موردی درباره سیاست‌های کلان داشته باشد از طریق شورای نگهبان باید آن را اعلام کند. هیئت نظارت هم هیچ مکاتبه‌ای با مجلس نداشته بلکه نظراتش را به شورای نگهبان منتقل کرده است و شورای نگهبان به مجلس داده، دیروز این موارد را مطرح کردیم و با اعضای کمیسیون تلفیق هم جلسه‌ای داشتیم و مسیر قانونی طی شده است.

نظری: وضعیت مستمری‌بگیران بازنشسته تأمین اجتماعی مناسب نیست

علیرضا نظری در جریان جلسه علنی سه شنبه مجلس و در تذکری شفاهی خطاب به وزیر نفت، بیان کرد: با تصمیمات غیرکارشناسی نباید انگیزه سرمایه‌گذاران در کشور از بین برود. وقتی پیش‌بینی می‌شود در خمین پتروشیمی احداث شود و متعاقباً تأمین خوراک آن نیز از پالایشگاه شازند صورت گیرد، باید برای سرمایه‌گذاری جدید در حوزه احداث پتروشیمی نسبت به تأمین خوراک از مازاد تولید پالایشگاه شازند اقدام شود. همچنین باید نظارت جدی برای به‌کارگیری نیروهای بومی منطقه در پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها صورت گیرد.

وی در تذکری به وزیر راه و شهرسازی و بهداشت و درمان، خاطر نشان کرد: باید برای تکمیل بیمارستان جدید خمین تأمین اعتبار لازم صورت گیرد؛ متأسفانه گاهی دیده می‌شود سازمان برنامه برای برخی از ساختمان‌های غیر ضرور ۱۲۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار می‌کند اما مردم مناطق مختلف کشور چشم انتظار قطره چکانی تأمین اعتبار پروژه‌های عمرانی مانند پروژه‌های بهداشتی هستند.

نماینده مردم خمین در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: وضعیت مستمری‌بگیران بازنشسته تأمین اجتماعی مناسب نیست لذا دولت باید در راستای ارتقا وضعیت حقوقی این قشر جامعه با توجه به تصویب بند (و) تبصره (۲) بودجه ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی کند.

۲۴ اسفند

جلسه علنی یکشنبه مجلس شورای اسلامی به ریاست محمد باقر قالیباف برگزار شد و بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۰( اعاده شده از شورای نگهبان) در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

انتقاد زنگنه از روند بررسی ایرادات شورای نگهبان در مجلس

محسن زنگنه در تذکری در جلسه علنی صبح یکشنبه مستند به ماده ۱۹۸ آئین نامه داخلی مجلس، گفت: روز گذشته مطالبی در مورد ایرادات شورای نگهبان به بودجه در سایت‌ها منتشر شد، پس از آن دوستان شورای نگهبان با انتقاد از این مطالب اعلام کردند که شورا نظر رسمی را هنوز اعلام نکرده و ما مردد شدیم که چیزی که منتشر شده نظرات شورا است یا خیر.

وی افزود: بعد از آن متوجه شدیم کمیسیون تلفیق تشکیل شده و تا نیمه‌های شب نیز مشغول فعالیت و تلاشند. اولاً من از کمیسیون تشکر می‌کنم که در بررسی لایحه تسریع کردند اما ما امروز صبح نیز روی تبلت‌ها به لایحه دسترسی نداشتیم. در سیستم‌های رایانه‌ای نیز امکان خواندن عملاً نداشتیم چرا که موقع رأی‌گیری از دسترس ما خارج می‌شود و در حال حاضر نیز به چیزی رأی می‌دهیم که حتی وقت مطالعه آن را نیز نداشتیم.

این نماینده مجلس یادآور شد: از هیئت رئیسه می‌خواهم با توجه به حجت شرعی که بر عهده تک تک ما نمایندگان است به طوری عمل کنند که آئین نامه کاملاً رعایت شود و به طور شفاف برای نمایندگان روشن باشد که چگونه بودجه بررسی و تصویب شده است.

رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: آنچه که در مجلس بررسی و چاپ شد تفاوتی با نظر شورای نگهبان نداشته است و بررسی بودجه و تأمین نظر شورای نگهبان بر اساس آئین نامه انجام شده است ضمن آنکه بخش عمده موضوعات شورای نگهبان رفع ابهام بود نه اصلاح اساسی، همچنین ایرادات مدنظر شورای نگهبان و همچنین اصلاحات شورای نگهبان در اختیار نمایندگان قرار گرفت. به اضافه اینکه موضوعات اعاده شده از شورا در کمیسیون بررسی می‌شود و به صحن نمی‌آید و این بر اساس آئین نامه است و آئین نامه به طور کامل رعایت شده است.

پور ابراهیمی: رئیس جمهور اختلاف بین وزارتخانه‌های صمت، کشاورزی و بانک مرکزی را مدیریت کند

محمدرضا پور ابراهیمی در تذکری در جلسه علنی صبح یکشنبه مجلس گفت: طبق دستوری که داده شد کمیسیون اقتصادی هفته گذشته نشست مشترکی را با وزیر صمت و معاونان وی، مسئولان ستاد تنظیم بازار، مدیران ارشد و مسئولین اتاق‌های بازرگانی و اصناف برگزار کرد. نمایندگان ناظر مجلس قرار بود در جلسات ستاد تنظیم بازار حضور پیدا کنند اما تا امروز هیچ دعوتی از مجلس نشده لذا ما از وزارت صمت در این زمینه گلایه‌مندیم.

وی افزود: همچنین شاهد تصمیمات خاص در جلوگیری از صادرات محصولات کشاورزی به بهانه تنظیم بازار هستیم. این اقدامات به واسطه تصمیمات غیرکارشناسی صورت گرفته و به جای مدیریت بازار به اقتصاد کشور ضربه می‌زند. آقای رئیس جمهور باید اختلاف بین وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی و بانک مرکزی را در این زمینه مدیریت و مرتفع کند زیرا این اختلافات مشکل آفرین خواهد بود.

نماینده مردم کرمان در مجلس درباره وضعیت بازار سرمایه گفت: با توجه به اقدامات و تصمیماتی که در کمیسیون اقتصادی انجام گرفته شده این تصمیمات باید در شورای عالی بورس اجرایی شود تا شاهد ساماندهی در این حوزه باشیم.

رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: امروز وضع تنظیم بازار، کمبود کالاها و افزایش قیمت‌ها فشار مضاعفی به مردم آورده است، در بحث بورس نیز مشکلاتی مطرح است، ما در رابطه با بورس در آخرین جلسه شورای عالی اقتصادی با حضور سران قوا موضوع را مطرح کردیم و درباره مصوبات مجلس و مجوزهایی که برای نظارت به شورای عالی بورس داده شده بحث و بررسی انجام گرفت.

وی افزود: کمیسیون اقتصادی نیز هفته گذشته در ارتباط با موضوع تنظیم بازار با وزیر صمت جلسه‌ای را برگزار کردند اما با توجه به اینکه تغییری در بازار حاصل نشده کمیسیون اقتصادی در هفته جاری و روزهای آتی جلسه دیگری را با وزیر صمت در همین موضوع برگزار کند.

قالیباف با اشاره به مشکلات بین وزارتخانه صمت و جهاد کشاورزی گفت: این موضوع را در شورای عالی اقتصادی با حضور سران قوا مطرح کردیم، مجلس در نیمه دوم فروردین ۱۴۰۰ به این موضوع خواهد پرداخت تا وظایف بین وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت به شکل قبل بازگردد و بخشی از مشکلات حل شود.

وی اضافه کرد: کمیسیون اقتصادی فردا جلسه‌ای را درباره تنظیم بازار برگزار کند و گزارش آن را روز سه‌شنبه ۲۶ اسفند ماه در صحن برای مردم قرائت کند.

تشکر میرتاج الدینی از نمایندگان به خاطر حضور در مراسم یکصدمین سالگرد شیخ محمد خیابانی

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدرضا میرتاج الدینی در جلسه علنی یکشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی ضمن تشکر از نمایندگان مجلس و کمیسیون تلفیق به علت بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: از حضور ریاست مجلس و جمعی از نمایندگان که در مراسم یکصدمین سالگرد شیخ محمد خیابانی شرکت کردند، نیز کمال تشکر را دارم. همه ملت ایران و نمایندگان می‌دانند که شیخ محمد خیابانی، مدرس ثانی بود و وکیل مردم آذربایجان در مجلس دوم و چهارم مشروطه بودند که در مقابل اتمام حجت روس‌ها در کنار شهید مدرس محکم و استوار ایستاد.

نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم گفت: شیخ محمد خیابانی در مقابل قرارداد استعماری موسوم به ۱۹۱۹ وثوق الدوله قیام کرد و موجب فسخ و عدم اجرای این قرارداد شد. لذا مراسمی برای یکصدمین سالگرد ایشان در تبریز از سوی مجلس شورای اسلامی برگزار شد و همچنین بعدازظهر امروز هم در مجلس مشروطه مراسمی برگزار می‌شود.

خضریان: بازگشت جز به جز به برجام دو بار گزیده شدن از یک سوراخ است

علی خضریان در جلسه علنی یکشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی در مورد قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» گفت: مقام معظم رهبری رهبری در دیدار اخیرشان با اعضای مجلس خبرگان رهبری، بر اجرای دقیق این قانون تأکید کردند. طی چند روز گذشته، از سوی رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور ایده بازگشت همزمان به تعهدات برجام در حالی مطرح می‌شود که حرف قطعی سیاست خارجی ایران برداشتن کامل تحریم از طرف ناقض برجام یعنی آمریکا و راستی آزمایی توسط ایران است و سپس بازگشت ایران به محدودیت‌های برجامی است.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه باید نسبت به ایده رئیس جمهور و کابینه نگران باشیم، گفت: شروط فعلی ما برای بازگشت به برجام، جدای از گرفتن خسارت و پرداخت آن است. در بازگشت جز به جز به برجام که رئیس جمهور مطرح کردند، دقیقاً در مقابل برداشتن همه تحریم‌هایی است که ما در مجلس تصویب کردیم. به نظر می‌رسد این سخنان برای ایجاد یک کانال جهت گفت‌وگوهای بی هدف و انتخاباتی است.

رئیس کمیته سیاسی کمیسیون اصل نود افزود: طرح بازگشت همزمان به برجام نیز، راه را برای راستی آزمایی رفع تحریم‌ها می‌بندد. این ایده، دو بار گزیده شدن از یک سوراخ است چرا که اقدام ایران عملیاتی است یعنی سانتریفیوژها را جمع می‌کنیم ولی اقدام آمریکا مثل رفع مانع فروش نفت، ایجاد ظرفیت برای تراکنش مالی و استقبال کشورها نیازمند زمانی مشخص برای راستی آزمایی است. به نظر می‌رسد که چنین طرح‌های عجولانه‌ای از سوی دولت بیش از آنکه منافع ملی را دنبال کند به دنبال ایجاد تنفس مصنوعی برای جریان غرب‌گرا است.

خضریان در پایان گفت: دولتمردان به جای زدن چنین حرف‌هایی، بهتر است سری به بازارها در نقاط مختلف کشور بزنند و ببینند که مردم چطور بعد از ۴۰ سال توسط جریان غرب‌گرا در صف مرغ، روغن و گوشت ایستادند. نکته اینجاست که این عزیزان پولدار هستند. فقرا در همین صف‌ها نمی‌توانند بایستند. به جای زمین زدن قانون قطعی کشور، بازارهای داخلی را سامان دهید.

کد خبر 482210

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس شورای اسلامی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی رئیس مجلس شورای اسلامی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شنبه مجلس شورای اسلامی انتخابات ریاست جمهوری جلسه علنی سه شنبه مجلس ایرادات شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی نمایندگان قرار گرفت شیخ محمد خیابانی کمیسیون اقتصادی شورای نگهبان شورای نگهبان کمیسیون تلفیق بین وزارتخانه تذکر شفاهی صف های طولانی راستی آزمایی نماینده مردم جهاد کشاورزی جلسه علنی لایحه بودجه قانون اساسی تنظیم بازار یکشنبه مجلس شورای عالی رئیس جمهور آئین نامه رئیس مجلس تحریم ها جلسه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۶۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ضبط مناظره ی نامزدهای مرحله ی دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه ی انتخابیه خرم آباد و چگنی آغاز شد.
مدیرکل صداوسیمای استان لرستان گفت:مناظرات بین نامزدهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی که اعلام آمادگی کرده بودند،ضبط شد و در ایام مجاز تبلیغات انتخابات این مناظرات از شبکه لرستان و رادیو لرستان پخش می شود .
 دکتر علیرضا شیروی افزود:بسته های ۲۰ دقیقه ای هم از معرفی نامزدها در صداو سیمای استان لرستان با حضور نامزدهای انتخابات آماده شده که در ایام مجاز تبلیلغات انتخابات این بسته ها پخش خواهد شد.
 امروز سه نفر از چهار نامزد راه یافته به مرحله ی دوم انتخابات دیدگاهها ،نقدها و راهکارهای خود را برای جلب نظر مردم  بیان کردند.
 در حوزه ی انتخابیه خرم آباد وچگنی چهار نفر برای کسب دو کرسی در مجلس شورای اسلامی به مرحله ی دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی راه یافتند. 
در انتخابات یازدهم اسفند تکلیف نمایندگان شش حوزه ی انتخابیه استان لرستان در مجلس شورای اسلامی مشخص شد.
در مرحله اول تکلیف نمایندگان شش حوره انتخابیه لرستان مشخص شد.
در این دوره از مناظره که سه نفر از نامزد‌های حوزه ی انتخابیه خرم آباد و چگنی شرکت کردند با حضور ناظران ،تبلیغات انتخاب سه برنامه‌ی ۶۰ دقیقه ضبط شد 
 مناظره ها به دنبال ابتکار رسانه ی ملی برای اجرای عدالت رسانه‌ای و ایجاد فرصت تبلیغاتی برابر در دوازدهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی شکل گرفت که با استقبال مردم و کاندیدا‌ها مردم مواجه شد .
مناظره‌ها از بامداد ۱۳ اردیبهشت تا ساعت ۸صبح ۲۰ اردیبهشت جاری در چندین نوبت از صداوسیمای لرستان پخش خواهد شد. 
استقبال مردم وتجربه ی مرحله اول مناظره‌ها نشان داد این راهبرد رسانه‌ی ملی ،در کنار دیگر ظرفیت‌های تبلیغ می‌تواند مردم رو در انتخابی بهتر کمک کند.
 در حوزه ی انتخابیه خرم آباد وچگنی چهار نفر برای کسب دو کرسی در مجلس شورای اسلامی به مرحله دوم انتتخابات دوازدهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • آغاز جلسه علنی عصر مجلس
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • مالیات بر سوداگری برای کند کردن تیغ سوداگران است/گام بلند مجلس برای هزینه دار کردن فعالیت های سوداگرانه و دلالی
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری