Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام موسی احمدی نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح حذف شرکت‌های پیمانکاری بیان کرد: ما در مجلس یازدهم به همراه برخی از دوستان پیگیرِ طرحی هستیم که طبق آن طرح، واسطه‌ پیمانکاری از بین برود و رابطه بین کارفرما و کارگر برقرار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در خصوص مشکلات کارگران در شرکت‌های پیمانکاری افزود: باتوجه به قوانین، کارگران به چند دسته تقسیم می‌شوند؛ عده‌ای ایثارگران صنعت نفت هستند که طبق قانون، پیگیری‌های زیادی از طرف کمیسیون انرژی صورت گرفته و توافق‌نامه‌ای با منابع انسانی وزارت نفت انجام شده تا سریع تعیین تکلیف شوند و وضعیت‌شان مشخص شود.

نماینده مردم جنوب بوشهر در مجلس یازدهم ادامه داد: عده‌ای از کارگران هم قرارداد موقت هستند و با توجه به مصوبه‌ای که در مورد این‌ها وجود دارد، خود وزارت نفت و منابع انسانیِ آن، موضوع را پیگیری می‌کند. برای تبدیل افرادِ واجدِ شرایطِ این گروه به قرارداد معین، آزمون برقرار کرده‌اند.

احمدی عنوان کرد: گروه دیگر، ارکان ثالث و یا کارگرانی هستند که به صورت پیمانکاری کار می‌کنند؛ در مورد این‌ها شرایطِ خاص قانون کار حاکم است. جلساتی هم به تازگی برگزار شده تا با توجه به وضعیت تورم و مشکلاتی که در زندگی این کارگران وجود دارد، از طریق قانون کار حمایت شوند و مشکلات‌شان حل شود.

 نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما در مجلس یازدهم به همراه برخی از دوستان پیگیرِ طرحی هستیم که طبق آن طرح، واسطه‌ پیمانکاری از بین برود و رابطه مستقیم بین کارفرمای اصلی یا همان کارفرمای مادر و کارگر برقرار شود.

احمدی افزود: تعداد زیادی از کارگران از وضعیت پیمانکاری راضی نیستند؛ مشکلاتی مثل نداشتنِ بیمه، پرداخت نکردنِ حقوق به خصوص در آخر سال و از این دست مسائل دارند، بنابراین با پیگیری و کار کارشناسی به دنبال آن هستیم که رابطه مستقیم بین کارگر و کارفرما برقرار کنیم. به نظر من اگر چنین اتفاقی در مجلس یازدهم بیفتد، تقریبا مشکلاتِ حقوقی و معیشتی بخش بزرگی از کارگران حل خواهد شد.

او در پاسخ به این سوال که آیا طرح مربوط به حذف شرکت‌های پیمانکاری به طور رسمی در مجلس یازدهم پیگیری می‌شود یا خیر، گفت: این طرح در فراکسیونی به نام فراکسیون هم‌اندیشی، که تعدادی از نمایندگان در آن شرکت دارند، مطرح است و بررسی می‌شود و به دنبال تدوین کامل این طرح هستیم. اکنون روی این طرح کار کارشناسی می‌شود و بنا داریم از برخی دوستان در وزارت کار هم استفاده کنیم و با مشورت آن‌ها طرح جامع و کاملی داشته باشیم.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در خصوص حل مشکلات کارگران بوشهر هم عنوان کرد: هر زمانی که کارگران مشکلات خود را منعکس کردند، ما بلافاصله وارد کار شدیم و با کارفرما و پیمانکار و حتی دستگاه‌های مربوط مثل اداره کار، بازرسیِ اداره کار و شورای حل اختلاف اداره کار، صحبت کردیم. هرجا که دیدیم حق کارگران تضعیف می‌شود، پیگیری کردیم و حمایت می‌کنیم.

احمدی در خصوص نامه‌ کارگران پیمانکاری پارس جنوبی برای نمایندگان مجلس و درخواست از آن‌ها برای حل مشکلاتی، چون اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل، بیان کرد: ما پیگیر اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای کارگران پیمانکاری هستیم و امیدواریم این طرح زودتر عملیاتی شود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نفت شرکت نفت مجلس شورای اسلامی موسی احمدی وضعیت کارگران شرکت های پیمانکاری مجلس یازدهم نماینده مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۶۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسي مسائل و مشکلات محله تخت استاد يزد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در اين ديدار که جمعي از مديران دستگاهاي مختلف استان نيز حضور داشتند، مسائل و مشکلات اين منطقه در حوزه هاي مختلف مطرح و براي آن تصميماتي اتخاذ شد.


 نماينده مردم يزد، اشکذر و زارچ در مجلس شوراي اسلامي اعم از مشکلات اين محله را نبود پارکينگ مناسب عنوان کرد و گفت: قرار شد زميني با کاربري پارکينگ در محل توسط نمايندگان محله مشخص تا زمين آن توسط شهرداري تملک شود. 


جوکار با اشاره به اينکه محله تخت استاد يکي از محله هاي بسيار قديمي و در مرکز بافت تاريخي يزد قرار دارد افزود: آب انبار تاريخي اين محله در حال تخريب است که قرار شد توسط اوقاف واگذار و ميراث فرهنگي هم کار مرمت آن را بر عهده بگيرد.


 ايجاد دوربين هاي امنيتي، ساماندهي حسينيه،استفاده از فضاي ورزشي و گشت هاي ويژه امنيتي از جمله موارد ديگري بود که نماينده مردم يزد در مجلس شوراي اسلامي به آن اشاره کرد.

وي خاطرنشان کرد: مسائل و مشکلاتي که توسط مردم و نمايندگان آنها مطرح شد، قرار است در قالب يک مصوبه به دستگاههاي مربوطه ارسال و اجرايي شود.

دیگر خبرها

  • بررسي مسائل و مشکلات محله تخت استاد يزد
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود
  • مشکلات ۴ واحد تولیدی گلستان بررسی شد + فیلم
  • مشکلات ۴ واحد تولیدی گلستان بررسی شد
  • سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کارگران بررسی شود
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • پیگیری مشکلات کارگران در بهارستان
  • قرارداد پیمانکاری در گروه ملی فولاد تخلف قانونی است / درویشی: فقط مطالبات صنفی کارگران را پیگیری می‌کنیم +فیلم