Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-05-07@04:42:02 GMT

نظریان: اسکی ایران ظرفیت پذیرش توریسم ورزشی را دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۶۶۶۸۵

رییس فدراسیون اسکی با بیان اهمیت سرمایه‌گذاری در رشته اسکی و زیرساخت‌های آن گفت اگر بخش خصوصی در این زمینه وارد شود بدون شک ما می‌توانیم حساب ویژه‌ای روی توریسم ورزشی باز کنیم.

عباس نظریان، رئیس فدراسیون اسکی در تشریح برنامه‌های خود برای مدیریت فدراسیون در سال پیش رو توضیحاتی داد.

به گزارش طرفداری و به نقل از ایرنا، نظریان در ابتدا اظهار داشت:

برای تمام سرمایه‌های اسکی برنامه داریم و برنامه ما تنها به دوران قهرمانی منتهی نخواهد شد بلکه باید با مدیریت این سرمایه‌ها دانش اسکی را در بین نوآموزان ترویج دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین گردش نسل و استفاده از نیروی جوان می‌طلبد تا یک ورزشکار پس از خداحافظی از تیم ملی در بخش مربیگری به خدمت گرفته شود.

وی ادامه داد:

پوریا ساوه شمشکی و میترا کلهر ۲ ملی‌پوشی هستند که اکنون در تیم‌های پایه فعال‌اند. من نه‌تنها برای دوران زندگی قهرمانی ورزشکاران بلکه برای دوران مربیگری و پسا آن نیز برنامه دارم برنامه‌ای که باید در آن شان و کرامت ورزشکار، مربی و پیشکسوت رعایت شود. این اصل مدیریت من است و در زمان ارایه برنامه به مجمع بر آن تأکید داشتم و تا زمان حضور در فدراسیون به آن پایبندم.

او در بیان برنامه‌های ورزشی خود برای توسعه رشته اسکی گفت:

تمام کارشناسان باور دارند که توسعه اسکی بدون استعدادیابی و جایگزینی نسل امکان‌پذیر نیست بلکه باید پشتوانه سازی لازم برای این کار انجام شود. توسعه متوازن در تمام رشته‌ها باید انجام شود و لازمه آن نیز استفاده و بهره‌گیری ازنظر تمام خانواده اسکی است.

نظریان خاطرنشان کرد:

توسعه اسکی تنها به چند اعزام خارجی در سال منتهی نمی‌شود بلکه باید یک کار اساسی انجام شود تا ما نیز در بلندمدت بتوانیم در مسابقات جهانی و المپیک‌های زمستانی نتیجه خوبی کسب کنیم. برنامه ما از اکنون شروع‌شده و در سال ۱۴۰۰ نیز ادامه خواهد داشت. البته نخستین هدف ما در سال ۱۴۰۰ کسب سهمیه المپیک زمستانی و اعزام یک تیم قوی به مسابقات است. لازم است که هم اردو مشترک با کشورهای صاحب اسکی برگزار کنیم و هم اردو خارج از کشور برگزار شود.

رییس فدراسیون اسکی با اشاره به جایگاه اسکی ایران در منطقه عنوان کرد:

شرایط چهار فصل ایران یک موقعیت ویژه به کشورمان داده که در بخش کوهستانی ما می‌توانیم پیست‌های زیادی با کمک بخش خصوصی ایجاد کنیم. پیست‌هایی که در آینده ظرفیتی در بخش گردشگری ورزشی به شمار می‌روند. این گردشگران هم می‌توانند داخلی و هم خارجی باشند. با توسعه زیرساختی اسکی این ورزش برای تمام مردم ایران در دسترس خواهد بود و دیگرکسی مدعی نیست که اسکی تنها برای نام و مناطق خاص است.

نظریان در پایان با اشاره به برخی حاشیه‌های این رشته در گذشته و اکنون گفت:

خانواده اسکی یکی مجموعه یکپارچه است که لازمه پیشرفت آن انسجام است. ما نباید در خانواده تفرقه داشته باشیم و من این اجازه را نخواهم داد. البته سرمایه‌های ما به‌راحتی قابل فراموشی نیستند بلکه باید از دانش و تجربه آنان در مسیر توسعه اسکی استفاده کنیم توسعه‌ای که آینده آن را تضمین کند.

اخبار داغ 

شمارش معکوس تا آغاز تیم منتخب قرن؛ پروژه بزرگ طرفداری در سال 1400! رونمایی از کارت آیکان بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران؛ نفر اول، علی دایی اولین عکس قبل و بعد از کشته شدن دختران بوشهری / تعداد قربانبان به هفت تن رسید ۲ بازیگری که در حق علی انصاریان نامردی کردند / سام درخشانی گفت پرهای مورینیو ریخت! / کاریکاتور آندره کوری: نیمار دوباره در کنار مسی بازی خواهد کرد اما این اتفاق در بارسلونا خواهد افتاد 

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۶۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند

محمدرضا جوفار گفت: در منطقه مکران ظرفیت‌هایی از جمله گردشگری، ترانزیت و منابع طبیعی وجود دارد. استفاده از تمام این ظرفیت‌ها می‌تواند وابستگی به درآمدهای فروش نفت و گاز را از بین ببرد.

 

محمدرضا جوفار کارشناس جغرافیای سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو در رابطه با ظرفیت‌های مغفول مانده منطقه مکران، گفت: ظرفیت‌های منطقه مکران بسیار زیاد است که متاسفانه در چند دهه اخیر مغفول مانده است. مقام معظم رهبری بارها در سخنرانی و بیانات خود به توسعه دریامحور اشاره داشتند اما بنظر می‌رسد عزم جدی برای توسعه دریامحور در کشور وجود ندارد.

 

جوفار درباره ظرفیت‌های موجود در این منطقه اظهار کرد: منابع طبیعی از جمله نفت و گاز و موقعیت جغرافیایی، از مهم‌ترین ظرفیت‌های مکران به‌شمار می‌رود. این منطقه با دسترسی به کشورهایی مانند افغانستان، پاکستان و هند و همچنین با دسترسی به دریاهای آزاد موقعیت جغرافیایی خاص و می‌توان گفت بی‌نظیری دارد.

 

وی افزود: مهم‌ترین ظرفیتی که مقداری روی آن تمرکز شده اما هنوز ضعف دارد، بحث گردشگری است. صرفا بحث گردشگری تجاری یا خرید نیست؛ گردشگری‌های متفاوتی از جمله گردشگری انرژی، ورزشی، طبیعی و فرهنگی که به جفرافیای سیاسی ربط دارد می‌تواند صورت بگیرد.

 

این کارشناس جغرافیای سیاسی در رابطه با اینکه چه مسیرهایی برای توسعه این منطقه وجود دارد گفت: زیرساخت‌هایی از جمله حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای و هوایی می‌تواند ایجاد شود. این ظرفیت‌ها می‌تواند مکران را به یک هاب بزرگ و چند منظوره تبدیل کند. همچنین می‌تواند آسیای مرکزی را به دریای آزاد متصل کند و برای ما ارزآوری و رونق را به دنبال داشته باشد.

 

جوفار با اشاره به اینکه این منطقه می‌تواند اثرات ملی و بین‌المللی از جمله ارزآوری داشته باشد و با برقراری ارتباط بین قومیت‌های مختلف باعث ایجاد اتحاد می‌شود، گفت: بهره‌وری از منابع طبیعی، یکی از فرصت‌هایی است که به آن توجه نشده است. توسعه صنایع فرآوری، ارتقای کیفیت زندگی مردم این منطقه و توجه به صنعت گردشگری از جمله اقداماتی است که می‌تواند در این منطقه صورت بگیرد.

 

این کارشناس در پایان درباره ارزآوری این منطقه اظهار کرد: ارزآوری این منطقه به چند مولفه بستگی دارد. بهره‌وری اصلی می‌تواند از صنایع و برداشت از معادن صورت بگیرد. همچنین مبحث گردشگری و ترانزیت، از ظرفیت‌های دیگر این منطقه محسوب می‌شود.  با اطمینان می‌گویم که اگر از ظرفیت‌های این منطقه به صورت کامل استفاده شود، وابستگی کشور به نفت و گاز از بین می‌رود.

دیگر خبرها

  • اسکی ۱۵۰ مدال دارد/ از قله به درون شهرها رفتیم
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود