Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، ​استاد روابط بین الملل تاکید کرد: علیرغم مشکلات پیش روی بایدن، توافق با ایران برای او از اولویت برخوردار است.

دیوید بالدوین استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل و سیاست خارجه دانشگاه پرینستون است. وی در گفت‌و‌گو با ایلنا به بیان نظرات خود در مورد تنش‌های میان ایران و آمریکا و آینده روابط پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توافق با ایران از اولویت‌های دولت بایدن است

دیوید بالدوین در ابتدا با اشاره به رویکرد بایدن نسبت به ایران گفت: بدیهی است که در این زمان مقابله با همه‌گیری و رسیدگی به اقتصاد از اولویت بالاتری برای رئیس‌جمهور برخوردار است. اما اشتباه است که بگوییم توافق با ایران "هیچ اولویتی ندارد". او مسائل زیادی دارد که باید با آنها کنار بیاید. اما ایران هم از اولویت برای بایدن برخوردار است.

لازم است تحریم‌ها لغو شود دو طرف باید راهی برای ملاقات با یکدیگر پیدا کنند

 

 

وی در ادامه در مورد لغو تحریم‌ها توسط آمریکا گفت: حتی اگر بحث‌های اخلاقی و حقوقی را کنار بگذاریم، قبل از هر چیز، این موضوع یک مسئله سیاسی است و باید به همین ترتیب به آن رسیدگی شود و تحریم‌ها لغو شود. معتقدم اگر هر دو طرف بخواهند یکدیگر را ملاقات کنند، باید راهی را برای آن پیدا کنند.

لغو تحریم‌ها راهی برای نشان دادن تمایل به مذاکره است

استاد علوم سیاسی دانشگاه پرینستون در ادامه  افزود: معتقدم که لغو برخی تحریم‌ها روش خوبی برای نشان دادن تمایل به مذاکره بیشتر است. به نظر می‌رسد هم دولت ایران و هم دولت آمریکا به همان اندازه نسبت به خواسته‌های "مردم" حساس هستند. 

لازم است دیپلماسی به کار گرفته شود به آینده روابط ایران و آمریکا امیدوارم

این استاد دانشگاه همچنین اضافه کرد: در شرایط فعلی به نظر من احتمال جنگ و درگیری نظامی کاملا بعید است؛ دیپلماسی لازم است و باید به کار گرفته شود. من معتقدم در دوران بایدن، روابط با ایران بسیار بهبود خواهد یافت و من به آینده روابط امیدوارم .

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 ایران و آمریکا جو بایدن دیپلماسی تحریم های ایران لغو تحریم های ایران سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 توافق با ایران تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۶۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پلیس آمریکا به یک استاد دانشگاه واشنگتن (فیلم)



منبع:همشهری

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کشته شدن یک سیاه پوست دیگر به دست پلیس آمریکا (فیلم) سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه «تگزاس» (فیلم) حمله به ماشین خودران گوگل در آمریکا (فیلم)

دیگر خبرها

  • حمله پلیس آمریکا به یک استاد دانشگاه واشنگتن (فیلم)
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • کاشی، استاد دانشگاه: این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ این وضعیت همه را می ترساند/ جامعه دارد خودش را به نحو تازه ای، تعریف می کند/ ما در یک نقطه آغاز قرار داریم؛ این نقطه آغاز به مراتب رادیکال تر و مهم تر از عصر مشروطه است
  • بایدن از تحریم گردان‌های نظامی رژیم صهیونیستی صرفنظر کرد
  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات