Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آی مور، تجزیه و تحلیل برنامه‌های قابل نصب بر روی سیستم عامل آی او اس ۱۴ اپل توسط مؤسسه پی کلود ثابت کرده که ۵۲ درصد از کل اپلیکیشن‌های ارائه شده در اپ استور داده‌های خصوصی کاربران را جمع‌آوری کرده و آنها را در اختیار افراد و شرکت‌های ثالث می‌گذارند.

بدترین عملکرد در زمینه سرقت اطلاعات شخصی کاربران آی او اس متعلق به برنامه اینستاگرام است که ۷۹ درصد از داده‌های شخصی کاربران را جمع‌آوری کرده و در اختیار دیگران قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیس‌بوک هم با سرقت ۵۷ درصد از اطلاعات شخصی کاربران و انتقال بی اجازه آنها به افراد و شرکت‌های ثالث رتبه دوم را کسب کرده است. رتبه سوم نیز با ۵۰ درصد سرقت اطلاعات خصوصی به طور مشترک به لینکد ین و اوبر ایتس رسیده که از زیرمجموعه‌های اوبر است.

اینستاگرام اطلاعاتی مانند سوابق جستجو، موقعیت مکانی کاربران، نشانی‌های تماس، اطلاعات مالی و غیره را جمع‌آوری می‌کند و به طرف‌ها ثالث ارائه می‌کند. هر بار جستجو در یوتیوب باعث می‌شود ۴۲ درصد از اطلاعات شخصی کاربران به جای دیگری فرستاده شود. محتوای ویدئوهای تبلیغاتی برای کاربران یوتیوب بر اساس همین اطلاعات سرقت شده از کاربران شخصی سازی و انتخاب می‌شود.

۸۰ درصد از برنامه‌های بررسی شده پی کلود از اطلاعات شخصی کاربران برای بازاریابی محصولات تولیدی دیگر خود در محیط همان برنامه استفاده می‌کنند. این برنامه‌ها گاهی اپلیکیشن‌های پرداخت مالی و گاهی اپلیکیشن‌های نمایش دهنده تبلیغات شرکت‌های سازنده برنامه‌های مذکور هستند.

فیس‌بوک و اینستاگرام با سو استفاده از ۸۶ درصد از داده‌های شخصی کاربران برای تبلیغ محصولات وابسته به خود باز هم بدترین رتبه را کسب کرده‌اند. نکته جالب اینکه حتی برنامه‌های ظاهراً ایمن که به حریم شخصی کاربران احترام می‌گذارند نیز چنین اقداماتی را انجام می‌دهند که از جمله آنها می‌توان به سیگنال، اسکایپ، زوم، تلگرام و غیره اشاره کرد.

کد خبر 5173345

منبع: مهر

کلیدواژه: فیس بوک برنامه اینستاگرام امنیت اطلاعات حکمرانی فضای مجازی جاسوسی اطلاعاتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همراه اول شرکت دانش بنیان واکسن کرونا ایرانسل کسب و کار فناوری 5G اینترنت فناوری فضایی ویروس کرونا صنعت خودروسازی گوگل شورای عالی انقلاب فرهنگی تحقیقات علمی اطلاعات شخصی کاربران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۷۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی

در گوگل پلی دیگر نیازی نیست برای دانلود چند اپلیکیشن منتظر بمانید تا هر برنامه به‌صورت جداگانه دانلود و نصب شود؛ اکنون می‌توانید اپلیکیشن‌های جدید موردنظر خود را هم‌زمان دریافت کنید. البته این قابلیت فعلاً فقط برای دانلود هم‌زمان دو اپلیکیشن فعال شده است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از دیجیاتو، در اسفندماه نیز شایعاتی درباره راه‌اندازی قابلیت دانلود هم‌زمان یا موازی چند اپلیکیشن در گوگل پلی منتشر شده بود و این ویژگی در آن زمان برای برخی کاربران نیز فعال شد؛ اما اکنون گوگل امکان دانلود و نصب هم‌زمان برنامه‌ها را در فروشگاه اپلیکیشن خود به‌صورت گسترده فراهم کرده است. در قابلیت جدید می‌توان میزان حجم دانلودشده را برای هر برنامه در پلی‌استور یا در صفحه اصلی گوشی خود دید.

با این قابلیت جدید تنها می‌توان دو برنامه را به‌صورت هم‌زمان دانلود و نصب کرد و وقتی روی اپلیکیشن سوم کلیک می‌کنید تا دانلود شود، در حالت انتظار باقی می‌ماند تا نصب دو اپلیکیشن قبلی تمام شود. برای مقایسه، اپ‌استور iOS می‌تواند سه اپلیکیشن مختلف را به‌صورت هم‌زمان دانلود و نصب کند؛ البته ممکن است گوگل در آینده تعداد دانلودهای هم‌زمان را افزایش دهد.

همچنین این قابلیت صرفاً برای دانلود اپلیکیشن‌های جدید فعال شده است و نمی‌توان به‌صورت هم‌زمان چندین برنامه را به‌روزرسانی کرد. با توجه به اینکه در میان کاربران عمدتاً آپدیت‌کردن اپلیکیشن‌ها بیشتر از نصب اپلیکیشن‌های جدید انجام می‌شود، به نظر می‌رسد برای کاربردی‌تر شدن این قابلیت، باید قابلیت آپدیت هم‌زمان چند اپلیکیشن نیز فعال شود.

بااین‌حال، این قابلیت می‌تواند بسیار کاربردی باشد؛ مخصوصاً زمانی که گوشی جدیدی خریده‌اید و می‌خواهید چندین اپلیکیشن را روی گوشی خود دانلود و نصب کنید.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900962 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • چند ترفند ساده برای آن‌که هوش مصنوعی، اطلاعات شما را ندزدد
  • اقدام کمیسیون اروپا علیه فیس بوک و اینستاگرام
  • چطور از دسترسی هوش مصنوعی به اطلاعات حساس جلوگیری کنیم؟
  • چرا اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر می‌دهد؟
  • مقام مسوول درباره مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی: در میهمانی شخصی رخ داده / ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود / معاون دادستان شیراز: تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه بازداشت شده‌اند
  • اروپا از تخلفات فیس‌بوک و اینستاگرام تحقیق می‌کند
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • فیلتر شکست خورد / حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام
  • مقاومت کسب و کارهای کوچک اینستاگرامی در مقابل فیلترینگ
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی