Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی مصطفوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، ضمن تشریح آخرین آمار ثبت‌نام کنندگان انتخابات شوراهای اسلامی شهر در استان، اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار دریافتی از فرمانداری‌های استان یک هزار و ۹۵۴ نفر برای انتخابات شوراهای شهر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۸۹.۵ درصد مرد و ۱۰.۵ درصد زن هستند.

 وی گفت: از این تعداد ۶۲ درصد در فرمانداری، ۱۰ درصد از طریق اپلیکیشن موبایلی، ۱۱ درصد از طریق کامپیوتر و ۱۷ درصد نیز در دفاتر پیشخوان دولت اقدام به ثبت نام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: از مجموع ثبت‌نام کنندگان ۵۳ درصد دارای مدرک لیسانس، ۳۲.۵ درصد فوق لیسانس، ۳ درصد دکتری، ۲ درصد حوزوی، ۵ درصد فوق دیپلم، ۳ درصد دیپلم و ۱.۵ درصد نیز زیر دیپلم هستند.
 
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی با اشاره به اینکه  از مجموع ثبت‌نام کنندگان ۱۶ درصد سابقه عضویت در شوراهای شهر را دارند، افزود: ارومیه با ۳۶۱ نفر، خوی ۲۳۱، مهاباد ۱۹۷ و بوکان ۱۷۵ نفر چهار شهرستانی هستند که به ترتیب بیشترین ثبت‌نام کنندگان را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان غربی کاندیدا انتخابات شوراهای شهر ثبت نام کنندگان ۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۷۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزل و برکناری ۱۲ عضو دوره ششم شوراهای مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، حمید سام دلیری شامگاه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران تعامل با مدیران استان را از جمله کارکردهای شوراهای اسلامی برشمرد و گفت: طبق اعلام شرکت گاز استان، روستاهای فاقد گاز در استان تا پایان سال جاری از نعمت گاز بهره مند می‌شوند.

وی با عنوان اینکه نگاه شوراها تعاملی و گفتمانی است، افزود: آموزش شوراها مساله مهمی به شمار می‌رود و با تعامل بین شوراها و امور عمرانی استان، آموزش شوراها در دو شهرستان استان کلید خورده است.

وی با بیان اینکه آموزش شوراها در سوادکوه و چالوس آغاز شده است، گفت: این طرح در شهرهای چالوس و آمل نیز اجرا می‌شود.

سام دلیری صدور کارت شورایی را از طرح‌ها برشمرد و گفت: برای افرادی که مدارک و مستندات را ارسال کردند تا دو هفته آینده این کارت صادر و ارسال می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان مازندران با اشاره به گردشگری منطقه غرب مازندران تصریح کرد: اگر گزارشی از تخلف شوراها در روستاها و شهرها اعلام شود، تخلفات در کمیته‌های حل اختلاف در شهرستان و استان بررسی و رسیدگی می‌شود و اگر تخلف محرز شد، نسبت به عزل عضو شورای متخلف روستایی اقدام می‌شود.

سام دلیری با بیان اینکه تصمیم گیری درباره تخلفات شوراهای شهر پس از استان در وزارت کشور انجام می‌شود، گفت: رسیدگی به تخلفات شوراهای شهر پس از رسیدگی در هیأت حل اختلاف استان از سوی وزارت کشور اعلام نظر می‌شود.

رئیس شورای استان مازندران در عین حال تاکید کرد که اگر هر یک از اعضای شوراهای اسلامی در مسؤولیت خود دچار تخلف شوند با آنان برخورد می‌شود.

وی با اظهار اینکه ۱۱ هزار و ۹۲۳ عضو اصلی و علی البدل شوراها در استان فعالیت می‌کنند، گفت: میزان تخلف شوراها کم و اندک است و در مجموع تعداد افراد و اعضای دوره ششم شورای اسلامی در دوره ششم در استان عزل یا برکنار شدند ۱۲ نفر هستند.

سام دلیری با تاکید براین که هر فردی که برای شوراها ثبت نام می‌کند باید دارای کارت آزمون و آموزش و آشنا به قوانین باشد، گفت: برخی از اعضای به دلیل اشراف نداشتن به قانون و آموزش به مسیرهایی می‌روند که اشتباه است و منجر به بروز تخلفاتی می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان مازندران آشنا نبودن به وظایف را از مشکلات شوراها برشمرد.

کد خبر 6090353

دیگر خبرها

  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم
  • عزل و برکناری ۱۲ عضو دوره ششم شوراهای مازندران
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • آبیاری بیش از ۸۰ درصد کشت‌های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ
  • شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند
  • ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوارتیپ است