Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-05@02:06:00 GMT

چین به دنبال بهره برداری از یوان دیجیتالی

تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۶۷۱۸۵

پکن در حال ایجاد چارچوبی است که در آن بانک مرکزی با همکاری نهادهای مالی بین المللی بر تراکنش های مرتبط با ارزهای دیجیتالی نظارت کند.  

به گزارش ایسنا به نقل از راشاتودی، چین در راستای تلاش های خود برای جهانی سازی یوان در نظر دارد تا پلتفرم های جدیدی برای ایجاد امکان انجام تجارت با دیگر کشورها بر بستر یوان دیجیتالی را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پکن در حال ایجاد چارچوبی است که در آن بانک مرکزی با همکاری نهادهای مالی بین المللی بر تراکنش های مرتبط با ارزهای دیجیتالی نظارت کند.  

میشل سونگ- مدیر مرکز تحقیقات فین تک در دانشگاه فودان گفت: برخلاف بسیاری از ارزهای دیجیتالی که بر بسترهای خاص بلاک چین متمرکز هستند، یوان دیجیتالی از نظر فنی وجوه تمایز بسیاری دارد.  

به عقیده برخی از کارشناسان، چین نیاز دارد تا با همکاری شرکای تجاری اصلی خود و قطب های مالی منطقه ای یوان را با شرایط جدید انطباق دهد تا یوان در شکل دیجیتالی از نظر فنی، قانونی و مالی قابلیت استفاده در دیگر کشورها را داشته باشد. پیش از این یک پلتفرم پرداخت ارزی فرامرزی توسط بانک مرکزی تایلند و هنگ کنگ توسعه یافته بود که می تواند در توسعه یوان دیجیتالی از ایده های آن استفاده شود. در این پروژه، هشت بانک تایلندی و دو بانک هنگ کنگی به طور آزمایشی کار انجام مبادلات با استفاده از رمزارزها را آغاز کرده اند.  

توانی راتنا- مدیرعامل اندیشکده ارزهای دیجیتالی گفت: چین به دنبال جهانی سازی یوان است و برای تحقق این هدف لازم است در مذاکره با دیگر بانک های مرکزی در جهان، یک چارچوب مورد توافق طرفین برای انجام تراکنش ها با استفاده از یوان دیجیتالی ایجاد شود.  

در حال حاضر چین مراحل آزمایشی راه اندازی یوان دیجیتالی را سپری می کند و پس از فاز اولیه، کار استفاده از این ارز در دیگر شهرهای بزرگ این کشور در حال انجام است. چین می خواهد در زمان برگزاری مسابقات المپیک زمستانی سال ۲۰۲۲ امکان استفاده از یوان دیجیتالی فراهم باشد. یوان دیجیتالی همچنین قرار است برای انجام مبادلات خارجی، تجارت بین المللی و تبدیل ارز استفاده شود.  

منبع: الف

کلیدواژه: ارزهای دیجیتالی یوان دیجیتالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۷۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مدرسه خیرساز در خنداب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ این مدرسه با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان توسط موسسه خیریه نیک گامان جمشید (تهران) با حضور خیر، مسئولین استانی و شهرستانی، اهالی روستا به بهره برداری رسید.

این مجموعه آموزشی دارای زمین چمن مصنوعی بوده که سومین مدرسه دارای زمین چمن در سطح شهرستان خنداب است.
در سه سال گذشته بیش از ۳۰ طرح آموزشی، پرورشی، کیفیت بخشی مدارس، فرهنگی، ورزشی در سطح شهرستان کلنگ زنی شده یا به بهره برداری رسیده است.
سال گذشته تعداد طرح‌های نیمه تمام مردمی و مشارکتی آموزشی در استان ۱۲۹ طرح بود که ۴۵ طرح آن به اتمام رسیده و سهم شهرستان خنداب ۸ طرح بود که افتتاح شد.

دیگر خبرها

  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • بهره برداری از ۳۴۸ رشته قنات در استان قزوین
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیّریه روستایی کشور
  • بهره برداری از یکصد واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • افتتاح مدرسه خیرساز در خنداب
  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵ درصد رسید + جدول
  • افتتاح اقامتگاه سنتی دربند در مهدیشهر