Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@09:13:08 GMT

درج نکردن قیمت؛ صدرنشین تخلف کاسبان زنجانی

تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۶۷۵۹۰

درج نکردن قیمت؛ صدرنشین تخلف کاسبان زنجانی

ایسنا/زنجان سرپرست اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: طی ۱۱ ماه گذشته بیشترین تخلفات مربوط به درج نکردن قیمت، گران‌فروشی و کم‌فروشی بوده است.

رضا مظفری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آمار پرونده‌های تخلف تشکیل شده در تعزیرات حکومتی زنجان، اظهار کرد: در ۱۱ ماه امسال ۵۶۵۴ فقره پرونده تخلف صنفی و خدماتی در تعزیرات حکومتی استان تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این بازه زمانی تعداد پرونده‌های تخلف صنفی و خدماتی تشکیل شده در تعزیرات حکومتی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۱۰ درصد کاهش دارد. بیشترین تخلفات مربوط به درج نکردن قیمت، گران‌فروشی و کم‌فروشی بوده است.

این مسئول ادامه داد: ماده ۶۵ قانون نظام صنفی مصوب ۱۳۸۲ برای تخلفاتی چون درج نشدن قیمت، نصب نکردن برچسب قیمت بر کالا، ‌استفاده نکردن از تابلوی نرخ دستمزد خدمت در محل کسب یا حرفه و یا درج قیمت به نحوی‌ که برای مراجعه‌کنندگان قابل رؤیت نباشد، جریمه نقدی تعیین کرده است. همه عرضه‌کنندگان کالا و خدمات ملزم به ارائه قیمت مشخص به خریداران و متقاضیان هستند تا آن‌ها بتوانند بر اساس قدرت خرید خود اقدام به انتخاب کنند.

مظفری تصریح کرد: در این میان به تخلفات ۵۵۶۶ فقره پرونده در استان رسیدگی شده و محکومیت این تعداد پرونده بیش از ۱۶۴ میلیارد تومان است. همه بازرسان و روسای شعب تعزیرات حکومتی زنجان در آماده‌باش صد درصدی هستند.

سرپرست اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان زنجان، یادآور شد: امسال تعزیرات حکومتی استان بازرسی از انبارهای کالا و خدمات را به جد دنبال می‌کند و بازرسی‌های گسترده باعث شده تا تخلف در واحدهای صنفی و خدماتی استان کاهش پیدا کند. برای روزهای منتهی به پایان سال، بازرسی و نظارت از بازار استان زنجان تشدید شده و با متخلفان برخورد می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان کم فروشی تخلف صنفی تعزیرات حکومتی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۷۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت قاچاقچی الکل صنعتی

میثم روحی رئیس شعبه ششم تعزیرات حکومتی ساری گفت: پرونده قاچاق سه بشکه ۲۲۰ لیتری الکل صنعتی به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال در شعبه ششم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان ساری رسیدگی شد.

او افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و استعلام از دانشگاه علوم پزشکی اتهام انتسابی را محرز و متهم راعلاوه بر ضبط کالا به پرداخت یک میلیارد ریال جزای نقدی معادل دو برابر ارزش کالا محکوم کرد.

روحی گفت: ماموران نیروی انتظامی در بازرسی از یک خودرو الکل قاچاق را کشف و گزارش این تخلف را برای رسیدگی و اعمال قانون به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • محکومیت قاچاقچی الکل صنعتی
  • بازگرداندن ارز دولتی به خزانه بیت المال در قم
  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه
  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • مجازات متصدی دارو خانه دامپزشکی متقلب در اشنویه
  • جریمه ۸۷ میلیارد ریالی تاوان عمل نکردن به تعهدات ارزی
  • توبیخ پزشک متخلف در ارومیه
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در مهریز
  • محکومیت ۱۰ میلیاردی، تاوان سوء استفاده از کارت سوخت شهروندان
  • تعزیرات گران‌فروشان بازار ‌زنجان را نقره داغ کرد