Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@16:08:43 GMT

نوروز، فرصتی برای تقویت پیوندهای اجتماعی 

تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۶۷۶۱۴

نوروز، فرصتی برای تقویت پیوندهای اجتماعی 

مهدی عسکری‌پور روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا درباره کارکردهای روانی عید باستانی نوروز افزود: فطرت انسان درصدد حفظ و ارتقاء سلامت روان یعنی دستیابی به اعتماد به نفس، خودشکوفایی، ارتقاء کیفیت شغلی، زندگی فردی و اجتماعی در مقابل دوری از اضطراب و افسردگی است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین شاخصه‌های دستیابی به این سلامت نیز روابط بین فردی و خانوادگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انسان ذاتا موجودی اجتماعی و نیازمند ارتباطات اجتماعی است.

عسکری‌پور اضافه کرد: در برقراری این ارتباطات اجتماعی بخشی از سلامت روان آدمی ارتقا می‌یابد. در ایام غیرتعطیل باتوجه به مشغله‌های اجتماعی و دغدغه‌های روزمره، زمان مناسبی برای برقراری ارتباطات خانوادگی و خویشاوندی نخواهد بود.

عسکری پور تاکید کرد: آمدن بهار فرصتی برای تقویت این ارتباطات و پیوندهای اجتماعی است. در این ایام می‌توان فارغ از دل‌مشغولی‌های شغلی به دید و بازدید با دوستان و نزدیکان پرداخت و با تقویت روحیه به اصطلاح عامیانه "تجدید قوا" کرد.

این مدرس یادآور شد: در این ایام ارتباط اعضای خانواده هم تقویت می‌شود. خانواده دور یک میز می‌نشیند، باهم غذا می‌خورد، گپ وگفت وگو و استراحت می‌کند، برنامه‌های تفریحی مثل تماشای فیلم  را دنبال می‌کند و هر یک از این اقدامات بر تقویت ارتباطات خانوادگی و ارتقای سلامت روان موثر خواهد بود.

عسکری پور ادامه داد: این اقدامات همچنین اضطراب و تنش را از ذهن دور می‌کند. برخی از آداب و رسوم از جمله خانه‌تکانی، تغییر دکوراسیون، چیدن سفره هفت سین و خرید لباس نو هم که در این دوران انجام می‌شود، از منظر روانی، سبب شادی و نشاط شده و خمودگی را از بدن دور می‌کند.

وی تاکید کرد: در واقع تغییر و تحول در ظاهر و باطن زندگی سبب پویایی و همچنین آسایش و آرامش درونی خواهد شد.

در ایام نوروز به کودکان عیدی بدهید  

این روانشناس و مدرس دانشگاه با اشاره به اهمیت پرداخت عیدی به کودکان گفت: در این دوران به اقوام و نزدیکان به ویژه کودکان عیدی دهید. پرداخت عیدی به کودکان باعث احساس ارزشمندی، دیده شدن، رشد شخصیت و تفکر کودک می‌شود.  

به گفته عسکری پور، مبلغ عیدی یا نوع هدیه اهمیت نداشته و صرفا پرداخت عیدی و دادن هدیه احساس ارزشمندی به کودک را سبب می‌شود.

کاهش درصد اختلالات روانی در فصل بهار 

این روانشناس گفت: فصل بهار و عید سرآغاز سال جدید، فصل جدید و تزریق روحیه و نشاط جدید برای مردم است و بدون شک بر سلامت روان اثرگذار خواهد بود.

عسکر پور یادآور شد: براساس تحقیقات نیز بیماران روحی و روانی در فصل بهار شاداب‌تر و درصد اختلالات روانی نیز در این دوران کاهش می‌یابد و این اعیاد برای بیماران هم بی‌تاثیر نخواهد بود.

برچسب‌ها معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده افسردگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده افسردگی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده افسردگی اخبار کنکور سلامت روان عسکری پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۷۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیدی: حیف شد 3 امتیاز از دستمان رفت

به گزارش "ورزش سه"، مجید عیدی در دیدار اخیر ملوان انزلی مقابل استقلال خوزستان نفوذهای زیادی از سمت راست زمین داشت و موقعیت‌سازی پرشماری کرد که یکی از آنها توسط رضا جعفری تبدیل به گل شد تا تعداد پاس گل‌های او به عدد چهار برسد.

عیدی درباره دیدار اخیرشان برابر استقلال خوزستان گفت: با توجه به شرایط جدول، بازی برای هر دو تیم حساسیت خودش را داشت. ما برای نزدیک شدن به رتبه کسب سهمیه و تیم حریف هم برای جدا کردن خودش از منطقه سقوط از این بازی امتیاز می‌خواست. با احترام به استقلال خوزستان باید بگویم که خوب بازی کردیم و می‌توانستیم برنده شویم، اما در نهایت مساوی شد. حالا باید تلاش کنیم در بازی‌های باقیمانده نتایج بهتری بگیریم.

او درباره وضعیت تیم ملوان اظهار کرد: شرایط تیم خوب است، چراکه بازیکنان و کادر فنی با کیفیتی داریم که هر فردی به نوبه خودش برای درخشیدن نام ملوان تلاش می‌کند. خوشحالی مردم انزلی و استان گیلان تمام آن چیزی است که ما از فوتبال می‌خواهیم و تا لحظه آخر می‌جنگیم تا رتبه بهتری کسب کنیم و اگر خدا کمک کند، حتی آسیایی شویم؛ چنین چیزی دور از دسترس نیست.

عیدی در واکنش به شرایط برگزاری این مسابقه گفت: وضعیت چمن ورزشگاه می‌توانست بهتر باشد. اگر اندازه آن کمی کوتاه‌تر بود، قطعا سرعت بازی بیشتر می‌شد. با این حال به همه دست اندرکاران برگزاری این بازی خسته نباشید می‌گویم و از آنها تشکر می‌کنم که شرایط مناسبی برای برقراری این بازی فراهم کردند.

مدافع تیم ملوان انزلی در خصوص اینکه با توجه به سایر نتایج لیگ، تیمش فرصت خوبی برای نزدیک شدن به کسب سهمیه را از دست داده، ابراز کرد: یقینا اگر ما از اهواز سه امتیاز می‌گرفتیم خیلی به بالای جدول نزدیک می‌شدیم ولی واقعیت این است که بازی سختی داشتیم و می‌دانستیم شرایط این بازی متفاوت است. هر دو تیم به برد نیاز داشتیم و با این هدف وارد زمین شدیم و تلاش کردیم، اما آنچه می‌خواستیم را به دست نیاوردیم.

این بازیکن درباره پاس گلی که در این بازی داد، گفت: هر موفقیتی نتیجه زحمت همه اعضای تیم است. هیچ تفاوتی ندارد من گل بزنم یا دیگر بازیکنان. هیچ فرقی ندارد من پاس گل را بدهم یا کسی دیگر این کار را بکند. مهم موفقیت تیم است که فقط و فقط با همدلی به دست می‌آید. خدا کمک کرده و تا الان خوب پیش رفته‌ایم و ان‌شاالله در ادامه بازی‌ها هم با انگیزه بالا به مصاف حریفان خواهیم رفت.

عیدی یادآور شد: امیدوارم مسئولان شهر انزلی و استان گیلان به فکر تیم ملوان باشند. بدون اغراق می‌گویم حیف این شهر با این هواداران فهیم و دلسوز است که تیمش در سطح لیگ برتر ندرخشد. مردم انزلی لایق بهترین‌ها هستند و برای آنها هم که شده از الان باید برای فصل بعد به فکر بود و با برنامه‌ریزی پیش رفت.

دیگر خبرها

  • عیدی: حیف شد 3 امتیاز از دستمان رفت
  • راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز
  • توسعه ارتباطات سیار با نصب و راه‌اندازی دکل اینترنت سرعت در قلعه خواجه
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا
  • این ویتامین چربی کبد را دفع می‌کند | روش‌های کاربردی برای تقویت سلامت کبد
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • ۴ ادویه ضد آلزایمر
  • لزوم تقویت فرهنگ کار تیمی در سیستان و بلوچستان