Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@22:12:28 GMT

دلیل فاصله گرفتن امارات از نتانیاهو چیست؟

تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۶۷۹۴۰

دلیل فاصله گرفتن امارات از نتانیاهو چیست؟

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، اختلافات دیپلماتیک بین ابوظبی و تل آویو که رسانه های غربی از جمله سی ان ان آمریکا به آن پرداخته اند، تنها 6 ماه پس از امضای توافق‌نامه عادی‌سازی روبط بین دو طرف شکل گرفته است.

در همین رابطه، سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام اماراتی نقل کرد: امارات متحده عربی این توافق را به این امید که فرصتی برای مردم ما فراهم می‌کند، امضا کرده است و یک توافق فردی نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع افزود: شخصی‌سازی توافقات و سیاسی کردن آن از این طریق، این دستاورد تاریخی را تحقیر می‌کند و امارات از این طریق پیش نخواهد رفت.

سی‌ان‌ان نوشت: نتانیاهو که به زودی در انتخابات سراسری اسرائیل شرکت می‌کند، تصمیم گرفت نام شیخ محمد بن زاید ولی‌عهد ابوظبی را نیز در راهپیمایی های انتخاباتی خود بگنجاند و اعتبار میلیاردها دلار پروژه‌های سرمایه گذاری امارات در اسرائیل را به خود اختصاص دهد.

صبح چهارشنبه گذشته، رادیو اسرائیل با استناد به منابع داخل دفتر نخست وزیری گزارش داد که نتانیاهو روز بعد به ابوظبی سفر می کند. تنها چند ساعت بعد، نخست وزیر خود از رادیو اسرائیل این خبر را تکذیب کرد و از احتمال عادی‌سازی توافق نامه‌های بیشتر با کشورهای عربی سخن گفت.

مقامات اماراتی اظهار داشتند که از آنچه «تبلیغات انتخابات داخلی» توسط نخست وزیر اسرائیل می‌دانند، ناامید شده‌اند.

انور قرقاش مشاور رئیس جمهور و وزیر مشاور سابق امور خارجه امارات، در توئیتر خود نوشت: هدف از توافق عادی سازی روابط پایه‌ریزی و ایجاد یک بنیان مستحکم استراتژیک برای تقویت صلح با اسرائیل و منطقه است." وی افزود: امارات متحده عربی چه الان و چه هر زمان دیگر، هیچ بخشی از روند انتخابات داخلی در اسرائیل نخواهد بود.

هفته گذشته، امارات متحده عربی اعلام کرد که قصد دارد 10 میلیارد دلار در اسرائیل سرمایه گذاری کند. روزهای بعد، سلطان احمد الجابر وزیر صنعت و فناوری پیشرفته امارات درباره در پیش گرفتن این سیاست سرمایه گذاری ابوظبی هشدار داد.

سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ابوظبی قرار بود پنجشنبه هفته گذشته انجام شود اما به تعویق افتاد.

منابع خبری اسرائیل، دلیل تعویق سفر نتانیاهو را خودداری اردن برای عبور هواپیمای نتانیاهو از فراز آسمان این کشور در پی مانع تراشی برای دیدار پادشاه اردن از مسجد الاقصی عنوان کردند.

سفر نتانیاهو به امارات در صورتی که انجام شود، نخستین سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به این کشور پس از عادی سازی روابط بین دو طرف است.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی ۲۳ مرداد گذشته با انتشار بیانیه مشترک از امضای توافق برای عادی‌سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو و آغاز روابط دیپلماتیک میان دو طرف خبر دادند.

مراسم امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو با منامه از یک طرف و پیمان صلح رژیم صهیونیستی با امارات ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) در کاخ سفید و در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا به صورت رسمی امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست‌ها آشکار و رسمی کردند.

نتانیاهو روز سه شنبه گذشته در جریان یک مناظره انتخاباتی گفت که چهار کشور جدید عربی به زودی به روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی می پیوندند. او به نام این کشورها اشاره ای نکرد، اما برخی مقام های اسرائیلی پیشتر از جمله به نام کشورهای عربستان، قطر و عمان اشاره کرده بودند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان مناجات شعبانیه عیسی شریفی محمود سیف نوروز 1400 ابوظبی امارات نتانیاهو اعمال ماه شعبان مناجات شعبانیه عیسی شریفی محمود سیف نوروز 1400 امارات متحده عربی عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۷۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو کابینه جنگ اسرائیل : اگر کابینه نتانیاهو توافق تبادل [اسرا] را نپذیرد، سرنگون می‌شود

عضو کابینه جنگ اسرائیل ضمن تهدید به سرنگونی کابینه کنونی این رژیم، گفت که آزادی اسرای اسرائیلی در بند مقاومت فلسطین، از عملیات در رفح بسیار مهمتر است.

به گزارش فارس؛ در ادامه اختلافات و کشمکش‌های داخلی شدید در میان مسئولان اسرائیلی، «بنی گانتز» عضو کابینه جنگ اسرائیل امروز یکشنبه کابینه بنیامین نتانیاهو را تهدید به سرنگونی کرد. 

گانتز تهدید کرد که اگر کابینه اسرائیل با «طرح مناسبی برای توافق تبادل [اسرا] مخالفت کند که تحت حمایت سرویسهای امنیتی هم قرار دارد»، این کابینه سرنگون خواهد شد.

وی همچنین گفت که آزادی اسرای اسرائیلی در بند مقاومت فلسطین، از عملیات در رفح بسیار مهمتر است؛ اسرایی که «کابینه آنان را به حال خود رها کرده است».

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم اسرائیل هم بعدازظهر امروز نخست‌وزیر این رژیم را تهدید کرد و گفت: «موافقت با طرح مصر، نوعی تسلیم‌شدن ذلت بار است و نازی‌ها را علیه صدها سرباز دلیر ارتش اسرائیل که در نبرد کشته شدند، پیروز می‌گرداند.»

اسموتریچ در ادامه تصریح کرد، طرح جدیدی که اخیرا برای تبادل اسرا و برقراری آتش‌بس مطرح شده، حکم اعدام را برای ربوده‌شدگانی که شامل توافق نمی‌شوند، دارد و فراتر از آن، برای اسرائیل مستقیما خطری موجودیتی به حساب می‌آید.

او در پایان نتانیاهو را تهدید کرد و گفت: «اگر تصمیم بگیرید، پرچم سفید بلند کنید و فرمان اشغال رفح (جنوب غزه) را که مأموریت نابودی حماس، بازگردانی امنیت ساکنان جنوب و شهروندان اسرائیل و همچنین بازگردانی تمام برادران ما و برادران ربوده‌شده ما به خانه‌هایشان است، لغو کنید، کابینه‌ای که آن را ریاست می‌کنید، دیگر حق وجود داشتن نخواهد داشت.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • عضو کابینه جنگ اسرائیل : اگر کابینه نتانیاهو توافق تبادل [اسرا] را نپذیرد، سرنگون می‌شود
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • فیلم| هفت تیر کشی وزیر امنیت اسرائیل به روی مردم عادی برای جای پارک
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • بالانسر ایران و اسرائیل