Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروانی با بیان اینکه کرونا یاد داد که در بازار دنیا محبت بفروشیم و محبت بخریم، گفت: در عید کتابهایی خارج از حوزه مطالعاتی خود را بخوانیم.

خبرگزاری شبستان، سرویس فرهنگی، مریم داوری:« دکتر ناصر پروانی»، مدیر امور پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی ، مدیر سابق بیمارستان کودکان مفید، نویسنده و شاعر است که کتابهای زیادی از وی منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایه عاشقی، تابوت دخترانه ، تهمت مستجاب، نگران خودمم، باران، تبسم چشم،دردی به نام عاشقی، یک کوزه پر از احساس، کمی دورتر از فاصله ها، شعرهایم بوی باران می دهد ، سرطان عشق و دو فنجان غزل از جمله کتابهای این نویسنده و شاعر است.به مناسبت سال نو گفتگویی با دکتر پروانی ترتیب دادیم که بدین شرح است:

 

در سال 99 چه کتاب هایی از شما منتشر شد؟

به لطف خدا توانستم زندگینامه امیر حبیب بقایی، فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش را بنویسم. کتاب «مردانی حوالی خورشید» بخشی از زندگی نامه ایشان است که به ابعادی از شخصیت شهیدان منصور ستاری، عباس بابایی و مصطفی اردستانی نیز اشاره می کند. کتاب «مردانی حوالی خورشید» توسط انتشارات شاهد منتشر شد و در مدت زمان کمی به چاپ ششم رسید. یک مسابقه کتابخوانی از سوی دبیرخانه جشنواره بین المللی سیمرغ بر اساس کتاب« مردانی حوالی خورشید» برگزار شد. کتاب دیگری که از بنده در سال گذشته به چاپ رسید، «چهل و هیچ سالگی» بود. این کتاب شامل 40 غزل با موضوع عاشقانه است که از سوی انتشارات گرایش تازه منتشر شد. کتاب «چهل و هیچ سالگی» نذر شیر خشک نوزادان شده است که در مدت زمان اندکی به چاپ چهارم رسید و با استقبال خیلی خوبی مواجه شد.

 

چه کتاب هایی در سال گذشته نوشتید؟

در سال گذشته رمان بلند عاشقانه ای را شروع کردم که هنوز بر روی آن کار می کنم و همچنین یک مجموعه غزل جدید را در دست نگارش دارم که به امید خدا امسال منتشر خواهد شد.

 

چه کتاب هایی را برای مطالعه در عید پیشنهاد می کنید؟

پیشنهاد بنده قرآن کریم است. توصیه می کنم به خصوص به جوان ها که برای درک هرچه بیشتر قرآن کریم، معانی آن را با دقت بخوانند زیرا به باز شدن ذهن آنها خیلی کمک می کند. یکی از توصیه های همیشگی من خواندن قرآن کریم و معانی آن است. امسال چندین کتاب خواندم که خیلی دلچسب و قابل توجه نبود که بخواهم آنها را برای مطالعه توصیه کنم اما توصیه می کنم که مردم کتاب هایی را برای مطالعه انتخاب کنند که تاکنون در آن زمینه مطالعه نداشتند یعنی در زمینه متفاوتی به مطالعه کتاب بپردازند. به عنوان مثال اگر فردی علاقه مند به کتاب های دینی و ادبی است در عید کتابی در حوزه سینما، تاریخ و غیره انتخاب کند. در حقیقت افراد می توانند برای عید نوروز کتابی با یک مفهوم کاملا متفاوت انتخاب و مطالعه کنند و با این کار خود را به نوعی سوپرایز کنند.

 

با توجه به شیوع کرونا و اینکه شما به نوعی همکار کادر درمان هستید چه توصیه ای برای هموطنان دارید؟

امسال طبق دستورات ستاد ملی کرونا و دکتر زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در استان تهران برای جلوگیری از خیز چهارم کرونا باید تلاش زیادی کنیم. سعی کنیم کتاب را در سبد خانواده بیاوریم. امسال یک مکمل به هفت سین اضافه کنیم و آن کتاب باشد که روح مان نیز تغذیه داشته باشد. یک برنامه ریزی مدون برای ایام عید داشته باشیم و در کنار هفت سین، کتاب داشته باشیم و کتاب بخوانیم.

 

به نظر شما کرونا چه پیامی برای ما دارد؟

به نظر بنده کرونا به ما یادآور شد که دنیا در عین با ارزش بودن، بی ارزش تر از آن است که فکر می کنیم. متاسفانه شاهد این بودیم که فردی امروز سالم بود اما چهار روز بعد او را به دلیل کرونا از دست دادیم. مهمترین درس کرونا این است که قدر هم را بیشتر بدانیم و در حال زندگی کنیم. گاها آن قدر سرگرم مسایل هستیم و غرق در مشغلات که یادمان می رود در چه حالی هستیم. سعی کنیم روزهای قشنگی بسازیم. از کرونا درس بگیریم و در حال زندگی کنیم. درس دیگری که کرونا داد، این است که دنیا ارزش بدی کردن ندارد. در بازار دنیا محبت بفروشیم و محبت بخریم.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشنهادات نوروزی مریم داوری کتاب هایی منتشر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۸۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس در هجده گفتگو به انتقال فرهنگ دفاع مقدس و ارائه آموزش‌های تخصصی مخابرات در جنگ می‌پردازد.
این کتاب براساس سیر زمانی وقایع تنظیم شده و گفت و گوی هجدهم آن به خاطرات سردار باقری با شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس اختصاص دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نداشت
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نگذاشت
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد
  • «پیری» دقیقا از چه سنی آغاز می‌شود؟
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود