Web Analytics Made Easy - Statcounter

شمار شهرهای قرمز و نارنجی کشورمان افزایش یافتند؛ شهرهایی که سفر از مبدا/به مقصدشان ممنوع است و به گفته معاون وزیر بهداشت، قرار نیست در هفته های آتی از شمارشان کم شود.
به گزارش «تابناک»، برخلاف تصورها، ستاد ملی مقابله با کرونا برای تعطیلات نوروزی امسال تصمیم ویژه‌ای اتخاذ نکرد و قرار شد تنها تردد از/به شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع باشد؛ همان ممنوعیتی که چندماهی است اجرایی می‌شود و بی کم و کاست در نوروز ۱۴۰۰ نیز اجرا خواهد شد و در تردد درون شهری نیز شامل منع تردد شبانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این تصمیم تا ساعاتی قبل تنها نمی‌شد به ۹ شهرستان قرمز (8 شهر در استان‌ خوزستان و یک شهر در استان کهگیلویه و بویراحمد) و ۳۱ شهرستان که در وضعیت نارنجی هستند سفر کرد یا از مبدا این نقاط سفر را شروع نمود اما حالا اطلاعیه ای منتشر شده که حکایت از افزایش این شهرهای ممنوعه از 40 به 54 شهرستان دارد.
اما آیا شمار این شهر‌ها کاسته یا افزوده خواهد شد؟ برای پاسخ دادن به این سوال لازم است قاعده‌ای را مرور کنیم که از روز نخست رنگ بندی شهر‌ها اجرایی می‌شود و بر اساس آن، هر هفته آمار بیماران بستری در شهر‌ها مبنای تعیین رنگ آن‌ها قرار می‌گیرد، به گونه‌ای که شهر‌های آبی کمترین میزان بستری را دارند و شهر‌های قرمز بیشتری تعداد افراد بستری را.
بر این اساس انتظار می‌رود که در روز‌های آتی و با افزایش یا کاهش شمار بیماران بستری در نقاط مختلف کشور، رنگ بندی شان تغییر کند، اما ظاهرا این قاعده برای نوروز دستخشو یک تغییر شده است: «اینکه شهر‌های قرمز و نارنجی تا آخر تعطیلات نوروزی قرمز و نارنجی باقی خواهند ماند.»
این را ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت گفته و در تشریحش افزوده: «طبق مصوبه کمیته امنیتی اجتماعیِ ستاد ملی، شهر‌های قرمز و نارنجی تغییر نخواهد کرد، ولی اگر در حین این دو هفته شهر‌های دیگری نیز وضعیت نارنجی و قرمز پیدا کنند اعلام خواهد شد تا مردم به دلیل ممنوعیت به آن مقاصد تردد نکنند.»
تصمیمی که بر اساس آن شمار شهر‌های ممنوعه در سفر‌های نوروزی امسال، حتی اگر با کاهش شیوع بیماری مواجه باشیم، از ۴۰ عدد کمتر نخواهد شد، اما ممکن است افزایش پیدا کند؛ تدبیری اگرچه کوچک برای ممانعت از شیوع ویروس از مناطق قرمز و نارنجی به دیگر نقاط کشور.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان مناجات شعبانیه عیسی شریفی محمود سیف نوروز 1400 ویروس کرونا قرمز نارنجی اعمال ماه شعبان مناجات شعبانیه عیسی شریفی محمود سیف نوروز 1400 شهر های قرمز و نارنجی شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۹۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی بعد از ظهر شنبه در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی بزرگداشت دهه کرامت به میزبانی دفتر خود در سمنان بیان کرد: ایام دهه کرامت فرصت بسیار خوبی است تا پشتوانه حمایت از اجرای طرح نور باشد.

وی ضمن اشاره به اهمیت حجاب در بین خانواده‌های استان سمنان افزود: ابراز رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح جامعه امری ارزشمند است.

امام جمعه سمنان همچنین با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در ایام دهه کرامت بتوانیم از فیوضات معنوی و برکات امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم، گفت: اقدامات و کارهای فرهنگی مطلوبی در این خصوص تاکنون صورت گرفته که امیدواریم از این ظرفیت دهه کرامت همراه با برنامه‌های خوب بهره گیری لازم صورت گیرد.

سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان نیز در سخنانی کوتاه در این نشست ضمن بیان اینکه بحث فضاسازی، برپایی ایستگاه صلواتی، موکب و سایر موارد توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌های سطح راه‌های اصلی استان و همچنین فضاسازی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی در دستور کار باشد، گفت: برنامه‌ای مدون و جامع در حوزه گرامیداشت دهه کرامت در روستاها و همچنین تجلیل از مقام دختران در این ایام تدوین و ابلاغ شود.

کد خبر 6090352

دیگر خبرها

  • امروز چهلم بهار است؛ جشنی که از یاد رفته!
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی
  • (ویدئو) چرا آسمان آتن نارنجی شد؟
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • حواشی جدید و پرحاشیه سریال پایتخت
  • پایتخت دوباره خبرساز شد؛ حواشی جدید سریال پرتماشاگر تلویزیون
  • پایتخت دوباره خبرساز شد ؛ حواشی جدید سریال پرتماشاگر تلویزیون
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • نگاهی به هیاهوی جدید درباره سریال «پایتخت»