Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@14:19:04 GMT

مجهز شدن هوندا به فیلتر کرونا

تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۶۹۶۹۷

مجهز شدن هوندا به فیلتر کرونا

شاخه هوندا در اروپا برای مقابله با ویروس کرونا دست به اقدام جالبی زده و اعلام کرده از یک فیلتر پیشرفته در محصولات خود استفاده می‌کند. به گفته هوندا این فیلتر می‌تواند تقریبا بطور کامل از ورود ویروس‌ها به داخل کابین پیشگیری کند.

به گزارش برنا؛ فیلتر ابداعی هوندا از 4 لایه تشکیل یافته است. دو لایه اول دارای میکروفایبرهایی هستند که گرد و غبار و گرده‌ها را به دام می‌اندازند؛ لایه سوم هم برای فیلترینگ بیشتر به زغال فعال مجهز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما لایه چهارم مهم‌ترین لایه محسوب می‌شود، چرا که این لایه با کمک مواد استخراج شده از میوه‌ها وظیفه دارد از ورود ویروس‌ها به داخل کابین جلوگیری کند.

ایچی هینو (Eiichi Hino) یکی از مدیران رده‌بالای هوندا در اروپا گفته:

«جامعه اکنون بیش از هر زمان دیگری نسبت به آثار ذرات و ویروس‌هایی مثل کرونا آگاه شده، از این رو ما انتظار داریم تقاضا برای راهکارهای حفاظتی با شتاب بالایی افزایش یابد.»

در کنار این، هوندا پیشنهاداتی را نیز برای در امان ماندن از بیماری کووید 19 در حین رانندگی ارائه کرده که افزایش جریان هوای تازه در داخل کابین یکی از آنهاست. با این کار هوای بیشتر ورودی به کابین باعث رقیق‌تر شدن و تبخیر قطرات می‌شود. تعویض زودتر از موعد فیلتر هوا دیگر موردی است که هوندا پیشنهاد می‌کند.

آنطور که یکی از سخنگوهای هوندا در پاسخ به ایمیل وبسایت موتوروان گفته، فیلتر پیشرفته کابین مخصوص مدل‌های به فروش رسیده در اروپاست و خبری از آن در سایر بازارها از جمله ایالات متحده نخواهد بود.

ناگفته نماند فیلتر هوای پیشرفته در تمامی مدل‌های اخیر هوندا به عنوان یک آپشن قابل سفارش است. این کمپانی ژاپنی تنها خودروسازی نیست که از چنین فیلتری استفاده می‌کند. تسلا چندین سال است محصولات خود را با فیلتر هپا به فروش می‌رساند، مرسدس بنز هم قصد دارد سدان الکتریکی EQS را با این آپشن عرضه نماید. علاوه‌بر این‌ها، جیلی نیز اسفندماه گذشته از یک کراس‌اوور جذاب با سیستم تهویه مطبوع هوشمند رونمایی کرد. چینی‌ها ادعا می‌کنند سرنشینان این خودرو در برابر انواع ویروس‌ها از جمله ویروس کرونا محافظت می‌شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا فیلتر کرونا ویروس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۹۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) مرگ جوجه‌ پنگوئن‌های امپراتور در پی ذوب بی‌سابقه یخ در قطب جنوب

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

پژوهشگران مرکز بریتانیایی نظارت بر قطب جنوب گفتند تحت تأثیر کاهش بی‌سابقه وسعت لایه‌های یخبندان دریا‌های جنوبگان در سال ۲۰۲۳، تولید مثل پنگوئن‌های امپراتور ساکن این مناطق به میزان حدود یک پنجم کاهش یافته است.

به گزارش فرارو، پنگوئن‌های امپراتور، پرجمعیت‌ترین گونه از این پرندگان و یکی از دو گونه پنگوئن ساکن جنوبگان هستند و برای تخم‌گذاری و پرورش جوجه‌های خود به لایه‌های یخبندان پیوسته به ساحل نیاز دارند.

پیتر فرتول، از پژوهشگران مرکز بریتانیایی نظارت بر قطب جنوب که با استفاده از ماهواره حیات وحش در این مناطق را بررسی می‌کند گفت: ورود زودهنگام جوجه‌های نورس به آب دریا باعث مرگ آن‌ها به دلیل یخ زدن یا غرق شدن شده است.

این کارشناس خاطرنشان کرد که احتمالاً چندین دسته بزرگ از پنگوئن‌های امپراتور که در سال ۲۰۲۲ تحت تأثیر قرار گرفته بودند محل تخم‌گذاری و پرورش جوجه‌های خود را تغییر داده‌اند. برخی از آن‌ها به مناطق جنوبی‌تر مهاجرت کرده که لایه‌های یخبندان بهتری دارند

روز ۲۵ آوریل، ششم اردیبهشت، روز جهانی پنگوئن است. این روز به ابتکار ایستگاه پژوهشی آمریکایی مک مودرو در جزیره راس، واقع در نزدیکی جنوبگان، نام‌گذاری شده است. مناسبت آن شروع دوره مهاجرت پنگوئن‌های آدلی به سمت قطب جنوب در همین روز است.

دیگر خبرها

  • جنگنده رادارگریز سوخو ۷۵ روسیه ممکن است به ایران بیاید/ فیلم
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • غار هارپیا ؛ اینجا زمین کاملا چین خورده است! (+عکس)
  • پروژه تله کابین تاق بستان در وزارت میراث فرهنگی در حال بررسی است
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • انجام ۱۱۱۴ مصوبه در شورای شهر علی آباد کتول
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • رصد عنکبوت در سیاره سرخ
  • (ویدئو) مرگ جوجه‌ پنگوئن‌های امپراتور در پی ذوب بی‌سابقه یخ در قطب جنوب