Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرستان گلپایگان در شمال غرب استان اصفهان بر اساس جدیدترین رنگ بندی همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ در وضعیت قرمز و بسیار پُر خطر قرار گرفت.

بر اساس آخرین رنگ بندی سامانه "ماسک" وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که مبنای اعمال محدودیت های هوشمند از امروز شنبه ۳۰ اسفند ۹۹ تا اطلاع ثانوی است، شهرستان گلپایگان در استان اصفهان که پیش از این در وضعیت نارنجی ( پر خطر) بود در وضعیت قرمز (خیلی پر خطر) قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ۲ شهرستان خوانسار و لنجان که در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار داشتند نیز بر اساس رنگ بندی جدید همه گیری کووید ۱۹ به وضعیت نارنجی (پر خطر) رسیدند و محدودیت های تردد در این شهرستان ها برقرار خواهد شد.

بدین ترتیب در زمان حاضر در استان اصفهان  ۱۷ شهرستان در وضعیت زرد (خطر متوسط)، چهار شهرستان در وضعیت آبی (کم خطر)، ۲ شهرستان در وضعیت نارنجی (پر خطر) و یک شهرستان در وضعیت قرمز ( بسیار پر خطر) قرار دارد درحالیکه در رنگ بندی قبلی ۱۷ شهرستان در وضعیت زرد و یک شهرستان در وضعیت نارنجی بود و این تغییرات نشان می دهد شیوع کرونا در این خطه در حال افزایش است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: با توجه به شرایط استان، رنگ همه شهرستان ها در مرز تغییر است و با کمترین افزایش در آمار، امکان تغییر رنگ به سمت بدتر شدن اوضاع وجود دارد.

آرش نجیمی افزود: مقرر شده است که در روزهای نوروز ۱۴۰۰ رصد آمار و تغییرات به صورت روزانه انجام شود و هرگونه تغییر در رنگ بندی برای جلوگیری از غافلگیری بصورت برخط اعلام شود و مبنای اعمال محدودیت ها قرار گیرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پیش از این نیز گفته بود: درصد مثبت شدن آزمایش های کرونا در استان اصفهان در هفته اخیر از حدود ۱۳ به ۲۰ درصد رسید و بیماران جدید روزانه بستری شده در بیمارستان ها نیز افزایش بین ۱۵ تا ۲۰ درصدی داشتند.

نجیمی با تاکید بر اینکه این روند افزایشی در زمان حاضر شیب ملایم دارد، تصریح کرد: نگرانی اصلی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان این است که با ترددهای غیر ضروری و دید و بازدیدهای عید نوروز این آمار افزایش یابد،  شیب ملایم جای خود را به شیب تند دهد و رنگ بندی شهرستان ها تغییر کند.

بر اساس مصوبه های ستاد ملی مقابله با کرونا، سفر به شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است.

طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در روز شنبه سی ام اسفند ۹۹ تعداد بیماران دارای علائم کرونا بستری در بیمارستان ها ۴۸۵ نفر است که از این تعداد ۶۳ نفر بدحال و در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

تعداد موارد جدید بستری شده ۹۸ بیمار و تعداد بیماران مرخص شده از بیمارستان ۷۲ و تعداد کل موارد فوت ناشی از کرونا ۹ نفر است که سه نفر آنها فوت مثبت قطعی بود.

شهرستان گلپایگان با ۹۰ هزار نفر جمعیت در ۱۸۰ کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شهرستان در وضعیت وضعیت نارنجی استان اصفهان رنگ بندی بر اساس پر خطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۹۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: نگاه ما استانی است و برای مشکلاتی همچون وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم، اما امیدوارم که اتفاقات خوبی برای جریان دائمی آب در این رود بیفتد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدجواد توحیدی‌راد امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: از شورا و مدیریت شهر اصفهان تشکر می‌کنم، زیرا اگر همراهی و کمک آن‌ها نبود، شورای استان با چالش روبه‌رو می‌شد.

وی با اشاره به اینکه دولت و سازمان‌های آن، مدیریت شهر و روستا و سازمان‌های مردم نهاد سه ضلع اداره امور شهرها و روستاها هستند، افزود: در تمام جلسات کشوری از اصفهان دفاع کردم و آنجا که اصفهان را برخوردار می‌نامند، یادآور شده‌ام که اصفهانی‌ها در غیرت، مدیریت خوب، خلاقیت، تقدیم شهدا و دفاع از نظام برخوردار است.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: امیدوارم در سالی که شاهد فعالیت مجلس جدید هستیم، با هم‌افزایی نمایندگان شاهد اتفاقات خوب در استان باشیم.

وی گفت: نگاه ما استانی است و برای مشکلاتی همچون وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم، اما امیدوارم که اتفاقات خوبی برای جریان دائمی آب در این رود بیفتد.

کد خبر 748675

دیگر خبرها

  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • وضعیت مصدومان سپاهان قبل از دیدار با پرسپولیس
  • هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور ناسالم است
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس
  • هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان