Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@22:05:01 GMT

ضرورت اهتمام جدی برای مهار کرونا

تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۷۰۰۴۷

ضرورت اهتمام جدی برای مهار کرونا

ایسنا/ایلام استاندار ایلام در پیام نوروزی خود تاکید کرد: امسال نیز با توجه به شرایط خاص و شیوع بیماری کرونا باید همچنان با ماندن در خانه و پرهیز از سفر و دید و بازدیدهای نوروزی، از این تهدید و بحران به سلامت عبور کنیم و به فضل الهی بهارهای آینده را در کنار خانواده و عزیزان خود به خوبی و با سلامتی سپری نمائیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیام کامل دکتر محمد نوذری به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحیم
یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ

نوروز، ارمغان زندگی نو و بهار، لبخند شیرین خدا و یکی از باشکوه ترین جلوه های بی بدیل خلقت در عالم هستی است که نشان از عظمت و جلال خالق یکتا دارد.

آن هنگام که نجوای «یا مقلب القلوب و الابصار» چشم و دل انسان را به نسیم مهر الهی می نوازد و مشام جان را پر از عطر خدا می کند، حال و دل ما به لطف ربّ الکریم، به «احسن الحال» دگرگون می سازد تا کام جان را به نام نامی دوستِ شیرین گرداند.

سال ۱۳۹۹ با همه فرار و فرودهایش به پایان رسید و سال ۱۴۰۰ در حالی شروع می شود که بیش از یک سال است که جهان درگیر یک ویروس مرگبار بنام کرونا گردیده و در این بین شاهد صحنه هالی تلخ و غم انگیزی از فوت هم وطنان و هم استانی های عزیز بوده‌ایم. 

و امسال نیز با توجه به شرایط خاص و شیوع بیماری کرونا باید همچنان با ماندن در خانه و پرهیز از سفر و دید و بازدیدهای نوروزی، از این تهدید و بحران به سلامت عبور کنیم و به فضل الهی بهارهای آینده را در کنار خانواده و عزیزان خود به خوبی و با سلامتی سپری نمائیم.

اگرچه ما ایلامی‌ها به مهمان نوازی مشهور هستیم اما در این شرایط و با توجه به گردش ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور و استان هیچ گونه برنامه ای برای پذیرایی از مسافران نوروزی تدارک دیده نشده است.

در اینجا لازم می دانم ضمن ابراز همدردی با حادثه دیدگان کرونا که عزیزانشان را از دست داده اند، از تلاش مجموعه اعضای ستاد استانی مبارزه با کرونا به ویژه کادر پزشکی و درمانی، سپاه و بسیج، مجموعه نیروی انتظامی، ارتش، دستگاه های نظارتی و قضایی و امنیتی، نماینده محترم ولی فقیه در استان و ائمه جمعه و جماعات، فرمانداران، دستگاه های امداد رسان و خدماتی، دستگاه های اجرایی، اصحاب رسانه و صدا و سیما و ... که درصف مقدم این نبرد نابرابر بوده‌اند تشکر نمایم.

همچنین ضمن تقدیر از همراهی خوب و متعهدانه مردم صبور استان در رعایت دستورالعمل های ستاد کرونا در ادامه تقاضا داشته باشم برای مهار کرونا و حفظ جان و سلامتی خود و جامعه کماکان همه ما مردم و مسئولان در اجرای دستورالعمل ها و رعایت پروتکل های بهداشتی، سفر نرفتن، عدم حضور در اجتماعات، فاصله گذاری اجتماعی، عدم چادر زدن و ... اهتمام جدی داشته باشیم.

و اما آنچه که در سال پیش رو اهتمام جدی مسئولان و همراهی مردم را بیش از پیش می طلبد مهار کرونا، برگزاری باشکوه انتخابات و تداوم راه توسعه ای استان است که انشاالله به حول و قوه الهی و نظر به وحدت و همدلی بی بدیلی که در استان وجود دارد این مهم قابل تحقق و دست یافتنی است.

در پایان با تبریک حلول سال ۱۴۰۰ هجری خورشیدی و اعیاد شعبانیه از درگاه ایزد منان سالی توام با سلامتی بهروزی و توفیق برای ملت بزرگ ایران اسلامی و مردم شریف و عزیز ایلام خواستارم و امید آن دارم که در سفره امسال خانواده های ایلامی «سلامتی» سین اصلی باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی منطقه ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۰۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا سهرابی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سلامت را یکی از اصول بنیادین در قانون اساسی جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه برقراری دسترسی عادلانه سلامت به عنوان یکی از حقوق اساسی مردم همواره مورد توجه بوده و موفقیت‌های بزرگی نیز در این زمینه به دست آمده است.

وی، استقرار نظام شبکه بهداشتی در شهرها و روستاها را به عنوان یکی از دستاوردهای حوزه سلامت برشمرد که مورد تحسین و توجه جهانیان است.

به گفته سهرابی، به رغم تمام تلاش‌های صورت گرفته به دلیل وجود بیماری‌های متنوع و بلایای طبیعی و عوامل محیطی تهدید کننده سلامت مانند آلودگی هوا متأسفانه حق سلامت به صورت کامل نمی‌تواند محقق شود و مشکلات و چالش‌هایی زیادی در حوزه سلامت وجود دارد که برای رفع آنها باید برنامه‌ریزی مؤثر انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در تمام جهان، چالش‌های سلامت مطرح است به نحوی که در حال حاضر نیمی از مردم دنیا به خدمات ضروری با کیفیت دسترسی مناسبی ندارند.

سهرابی با اشاره به محوریت انسان سالم برای توسعه پایدار؛ زندگی سالم را پایه و اساسی برای زندگی مولد و ایجاد یک جامعه شاد عنوان کرد.

وی تاکید کرد: برای تأمین سلامت در همه ابعاد باید زیرساخت‌های سلامت تقویت شود و مردم از نظر مکانی، زمانی و اقتصادی دسترسی مناسبی به خدمات سلامت داشته باشند.

سهرابی، تقویت بیمه‌ها و ارائه خدمات پیشگیری را راهکار اساسی برای تأمین سلامت عنوان کرد و افزود: خدمات پیشگیرانه مانع از تحمیل هزینه‌های مادی و معنوی سنگین ناشی از درمان بیماری‌ها به خانواده و جامعه می‌شود. بنابراین توسعه خدمات بیمه و خدمات پیشگیری می‌تواند راهکاری برای تأمین حق سلامت مردم باشد.

وی عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت را از جمله عوامل مهمی دانست که سلامت را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تبعیض، فقر، آلودگی‌های زیست محیطی را از عوامل بسیار مهم تأثیرگذار بر سلامت مردم در تمام دنیا برشمرد.

به گفته وی، با انجام مداخلاتی می‌توان بسیاری از شاخص‌های سلامت را تحت تأثیر قرار داد اما برای انجام مداخلات مؤثر نیاز به حمایت همه جانبه و همکاری‌های بین بخشی است.

سهرابی با اشاره به نقش مهم مشارکت مردم در تأمین سلامت و حمایت‌طلبی تاکید کرد: آحاد جامعه باید با نمایندگان خود در حوزه قانونگذاری و اجرایی در تماس باشند تا منجر به وضع و اجرای قوانینی شود که موجب ارتقای سلامت می‌شود.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با ترویج فرهنگ سلامت و استفاده از ابزارهای پیشگیری که حوزه سلامت در اختیار مردم قرار می‌دهد باید همه افراد را برای پیروی از الگوی زندگی سالم توانمند ساخت.

وی به افراد توصیه کرد که ضمن ارتقای سطح سواد سلامت خود حتماً اطلاعات مورد نیاز را از منابع معتبر تهیه کنند.

سهرابی، ابراز امیدواری کرد با همکاری بخش‌های مختلف اجرایی و قانونگذاری و مشارکت هرچه بیشتر مردم با حوزه سلامت، شاهد تحقق شعار امسال هفته سلامت با عنوان «سلامت خانواده با مردمی سازی سلامت» باشیم.

کد خبر 6094021 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲ پزشک قلابی طب سنتی در رشت
  • پزشکان قلابی طب سنتی در رشت دستگیر شدند
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • بیکاری معضلی جدی/ ضرورت رفع مشکلات حوزه کشاورزی
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین برای تکمیل زائرسرا در مشهد
  • توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی