Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@12:59:55 GMT

روش‌های تشخیص فرآورده‌های خام دامی سالم

تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۷۰۹۴۴

روش‌های تشخیص فرآورده‌های خام دامی سالم

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، فاتحی نیا، مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: گوشت استحصال شده تا ۲۴ ساعت در سردخانه در دمای صفر تا منفی ۴ درجه قرار گرفته تا بیماری‌هایی از قبیل تب کریمه کنگو و بسیاری از ویروس‌ها برطرف شده و بعد بارگیری انجام می‌شود.

او افزود: گوشتی که از مغازه‌های و فروشگاه‌های مجاز عرضه می‌شود، برای مصرف از نظر دامپزشکی مشکلی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاتحی نیا گوشت مهمور به مهر دامپزشکی، داشتن برچسب بهداشتی و تاریخ کشتار را از جمله استاندار‌های گوشت قرمز بر شمرد و عنوان کرد: عمر و ماندگاری مصرف و فرصت عرضه از زمان استحصال گوشت در دام سبک (گوسفند و بز) دو روز و در دام‌های سنگین ۵ روز است.

استاندار‌های مرغ سالم

مدیر کل دامپزشکی استان همچنین داشتن کد بهداشتی و درج تاریخ تولید بر روی بسته بندی را از جمله استاندار‌های مرغ دانست و اعلام کرد: فروشگاه‌ها به مدت ۷۲ ساعت فرصت عرضه مرغ به مصرف کنندگان دارند.

او همچنین رنگ صورتی گوشت را از نشانه‌های گوشت سالم برشمرد.

چگونه ماهی تازه را تشخیص دهیم؟

فاتحی نیا با تاکید بر اینکه شهروندان نباید از خودرو‌های سیار گوشت ماهی خریداری کنند، گفت: مردم در صورت مشاهده چنین تخلفاتی می توانند بهاطلاع دهند.

مدیر کل دامپزشکی استان یزد تصریح کرد: رنگ آبشش ماهی، بازگشت سطح بدن ماهی به حالت اولیه بعد از فشاردادن و داشتن تاریخ  تولید و انقضاء فرآورده‌ های دامی منجمد را از نکاتی است که خریدار در هنگام خرید باید توجه لازم به این نکات را داشته باشد.

تخم مرغ شانه‌ای بهتر است یا بسته بندی شده؟

فاتحی نیا گفت: تخم مرغ به صورت شانه‌ای و بسته بندی در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود که هر دو روش عرضه، تخم مرغ قابلیت مصرف دارند.

او درج تاریخ تولید بر روی تخم مرغ، نداشتن شکستگی، داشتن نام تجاری و تاریخ تولید را از فاکتور‌های تخم مرغ سالم برشمرد و اضافه کرد: تخم مرغ به هیچ عنوان نباید شسته شود، مصرف کنندگان می‌توانند با دستمال خشک فضولات را برطرف کنند، زیرا شستن تخم مرغ باعث از بین رفتن منافذ تخم مرغ شده و ورود آلودگی به داخل تخم مرغ و پایین آمدن ماندگاری این محصول می‌شود.

انتهای پیام/و

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرآورده های خام دامی تخم مرغ فاتحی نیا تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۰۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالعظیم بهفر، سرپرست اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بازوهای اجرایی معاونت غذا و دارو هستند که در هر یک از این دانشگاه‌ها این معاونت مستقر بوده و نسبت به بررسی و بازرسی مراکز عمده توزیع فرآورده‌های سلامت محور اقدام می‌کنند.

وی افزود: در صورت مشاهده تولید بدون مجوز یا واردات فاقد آن پس از توقیف محصول یا کالا، صاحب آن نیز به مراجع قضائی معرفی و تا حصول نتیجه، پرونده پیگیری می‌شود.

بهفر ادامه داد: این اداره کل در هر مرکز تولید فرآورده‌های غذایی مسئول فنی را به عنوان نماینده خود دارد که کنترل کیفیت کالاها را به عهده دارد لذا چنانچه تخلفی صورت بگیرد ضمن پیگیری موضوع از مسئول فنی به عنوان نماینده ما، با صاحب کارخانه نیز برخورد صورت می‌گیرد و از عرضه محصول در سطح عرضه جلوگیری می‌شود.

وی همچنین در خصوص نظارت بر کارگاه‌های کوچک که تعدادشان در کشور هم رو به افزایش است، بیان داشت: کارگاه‌های سنتی دارای شناسه نظارت کارگاهی هستند که کالاهای خودشان را به آزمایشگاه‌های مورد تأیید سازمان غذا و دارو ارائه می‌دهند و چون فعالیت قانونی دارند در نظارت‌های ما رصد می‌شوند و با لحاظ شرایط قابل اعتماد مردم هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی