Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: شناسایی، ردیابی، رهگیری، غربالگری و دیده وری بیماری کرونا به شدت معطوف به تست‌های تشخیصی بوده و هست که این مهم نشان از جایگاه حساس و ویژه همکاران ما در آزمایشگاه‌های شبکه‌های بهداشت و درمان استان و به ویژه آزمایشگاه تشخیص مولکولی مرجع منطقه‌ای کرونا – آنفلوانزا معاونت بهداشت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه افزایش آزمایش‌ها به افزایش شناسایی بیماران، منجر می‌شود، افزود: برای ارتقای سطح کمی و کیفی تجهیزات آزمایشگاه مرجع معاونت بهداشت در طول گذشت بیش از یکسال از آغاز همه گیری کرونا در دستور کار این معاونت بوده است.

همتی ادامه داد: آزمایشگاه تشخیص مولکولی مرجع منطقه‌ای کرونا آنفلوانزا معاونت بهداشت در پنجم اسفند سال جاری جزو معدود آزمایشگاه‌های کشور بود که در روز‌های نخستین بیماری کرونا توانست تاییده و صلاحیت انجام کار را از آزمایشگاه مرجع سلامت و انستیتو پاستور دریافت کند و با کمترین امکانات شامل دو نفر پرسنل و چند دستگاه محدود آغاز به کار کرد.

او اضافه کرد: با حمایت رییس دانشگاه و تامین منابع مالی موردنیاز، در فاصله زمانی کوتاهی بخشی از تجهیزات مورد نیاز خریداری و پس از آن با پیگیری‌ها و حمایت‌های انجام شده در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی آزمایشگاه، نسبت به تامین تجهیزات و نیروی انسانی باقی مانده اقدام شد.

به گفته این مقام مسئول در دانشگاه، با تلاش شبانه روزی و بی دریغ تیم آزمایشگاه مرجع در استقرار الزامات مربوط به پروژه کشوری پاسخ به فوریت کووید ۱۹ در ایران (ICERP) و دریافت تاییده از نمایندگی WHO، آزمایشگاه موفق به دریافت دو دستگاه RT-PCR، دو دستگاه تمام اتوماتیک استخراج ZYBIO و دو دستگاه تمام اتوماتیک exteraction و Pre PCR AURORA Liquid Handling توسط WHO شده است که ارزش ریالی تجهیزات اهدایی بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال است.

همتی عنوان کرد: با انجام این اقدامات، ظرفیت انجام تست در آزمایشگاه تشخیص مولکولی مرجع منطقه‌ای کرونا – آنفلوانزا معاونت بهداشت از ۳۰۰ تست در روز به بیش از ۲۵۰۰ تست رسیده است که این اعداد نشان دهنده بیش از ۸.۴ برابر شدن این ظرفیت است.

او اعلام کرد: در همین مدت، ظرفیت استخراج نمونه با توجه به دستگاه‌های تمام اتوماتیک و نیرو‌های فنی به ۲.۷ برابر، تعداد کل تجهیزات تخصصی آزمایشگاه به ۳.۵ برابر و نیروی انسانی به ۱۵.۵ برابر از پیش افزایش یافته اند.

معاون بهداشت دانشگاه با بیان این موضوع که این امر خود تاثیر به بسزایی در کوتاه شدن زمان انجام تست و دریافت نتیجه آزمایش می‌شود، تاکید کرد: این مهم در روند رهگیری نمونه‌های مثبت نیز بسیار تاثیر گذار است.

او آموزش نیرو‌های معرفی شده دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی فسا، جهرم، گراش، لار، بوشهر و یاسوج را از دیگر اقدامات انجام شده در آزمایشگاه تشخیص مولکولی مرجع معاونت بهداشت عنوان کرد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی شیراز کرونا ویروس افزایش تست گیری کرونا آزمایشگاه تشخیص مولکولی مرجع معاونت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۰۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی درباره افزایش حق مسکن کارگران گفت: در نشست اخیر کمیسیون اجتماعی که با حضور وزیر کار برگزار شد، آقای مرتضوی در جریان گزارشی که از عملکرد وزارت کار به اعضای کمیسیون ارائه کرد، به موضوع افزایش حق مسکن هم اشاره کرد و گفت که قرار است بند مربوط به افزایش حق مسکن کارگری را اصلاح کنند.

بیشتر بخوانید:
قیمت جدید مسکن در غرب تهران جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

وی افزود: البته با توجه به اینکه افزایش حق مسکن علاوه بر مصوبه شورای عالی کار نیاز به تایید هیئت وزیران هم دارد اما آقای مرتضوی تصریح کرد که وزارت کار برای اولین بار پیشنهاد افزایش دو برابری حق مسکن را مطرح کرده است.

رئیس فراکسیون کارگری گفت: به محض اینکه این پیشنهاد در شورای عالی کار تصویب و پس از آن مورد تایید هیئت وزیران قرار گیرد، برای دستگاه‌های مرتبط لازم‌الاجرا خواهد بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1229456 برچسب‌ها بازار مسکن

دیگر خبرها

  • درگیری اسد با صدام حسین سر حمایت از ایران! / گنجینه جواهرات ملی ایران از نمای نزدیک / ستاره مصنوعی چینی، شش برابر داغ‌تر از خورشید! / دو شگرد برای افزایش بهره‌وری روزمره / روش تشخیص ایمیل‌های کلاهبرداری
  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • واقعا آب چاه بخوریم بهتر از آب‌معدنی است؟ | روغن‌های زیرو ترانس تاییده بهداشت دارند
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صنایع کوچک
  • افزایش ۲ برابری ضمانت‌نامه‌های اعتباری و غیراعتباری صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • افزایش ۲ برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • در راستای جهش تولید؛ افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌ها
  • برگه‌های آزمایش الکی!
  • پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار