Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماجرای سرقت طلا از خانه‌ای اعیانی در زمان برگزاری مراسم خاکسپاری پیش روی پلیس قرار گرفت.

به گزارش اختصاصی رکنا، وی وقتی در برابر بازپرس  ایستاد، گفت: روز گذشته همه دوستان، نزدیکان و اعضای خانواده برای برگزاری مراسم تشییع پدرم به خانه‌اش آمده بودند و پس از رفتن به بهشت‌زهرا و برگزاری مراسم خاکسپاری به خانه بازگشتیم که در آن شلوغی خانه، خواهرم از دزدیده شدن طلاها و پول‌های داخل کمد خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ادعاهای این مرد، بازپرس پرونده دستور داد تیمی از ماموران پلیس برای ردیابی دزد طلاها وارد عمل شوند.

پلیس در گام نخست تحقیقات احتمال داد که دزدان از نزدیکان خانواده باشند که زمان مناسب در شلوغی خانه به خاطر مراسم عزاداری از فرصت استفاده کرده و دست به سرقت زده‌اند.

در این مرحله پلیس تعدادی از اعضای خانواده را که در بررسی‌ها احتمال می‌رفت سرقت از سوی آنان صورت گرفته باشد تحت بازجویی قرار داد که در این تجسس‌ها سرنخی از دزدان طلاها به دست نیامد.

در حالی که تحقیقات برای ردیابی دزدان به بن‌بست خورده بود سرقت مشابه دیگری در منطقه اعیانی دیگری به پلیس مخابره شد.

زوج سارق به خانه های پولدارها در مراسم عزا پاتک می زدند

زن عزادار به پلیس گفت: صبح 25 فروردین برای خاکسپاری مادرم که در خانه من زندگی می‌کرد همراه اعضای خانواده‌ام به بهشت‌زهرا رفتیم، وقتی به خانه آمدیم متوجه بازبودن در شدیم و زمانی که سراغ کمد طلا و پول رفتم متوجه شدم وسایل باارزش کوچک خانه دزدیده شده است. با ادعاهای این زن، ماموران پی‌بردند دزدان با شناسایی طعمه‌هایشان و در زمانی که اعضای خانواده برای مراسم خاکسپاری خانه را ترک می‌کردند دست به سرقت می‌زنند.

با اطلاع از ماجرای این سرقت مشابه در زمان خاکسپاری پلیس پی برد که خانه اعیانی مجهز به دوربین مداربسته بوده است.

بررسی فلیم دوربین مداربسته نشان داد زن و مرد جوانی با لباس سیاه وارد خانه شده و در کنار اعضای خانواده عزادار نقش بازی می‌کردند و بعد از اینکه همه برای مراسم خاکسپاری از خانه خارج شدند بعد از خالی شدن خانه دست به سرقت زده‌اند.

پلیس با تصویر به دست آمده از دزدان توانست خیلی زود زن سابقه‌دار را که «فائزه» نام دارد شناسایی کند.

کارآگاهان خیلی زود رد پای فائزه را  به دست آوردند و در عملیاتی غافلگیرانه وی را به دام انداختند.

فائزه که خود را بی‌گناه می‌دانست زمانی که فیلم دوربین مداربسته را دید دیگر چاره‌ای جز اعتراف نداشت و به پلیس گفت: چندی پیش با «سیاوش» که شیشه‌ای است آشنا شدم و مدتی با هم شیشه می‌کشیدیم که تصمیم گرفتیم ازدواج کنیم اما در زندگی پولی برای تامین مخارج خانه و خرید مواد نداشتیم تا اینکه به فکر سرقت افتادیم و با طراحی نقشه سرقت توسط سیاوش دزدی‌هایمان را شروع کردیم و فکر نمی‌کردیم دستگیر شویم. پلیس با اعترافات زن جوان توانست ردپای سیاوش را که برای خرید مواد خانه را ترک کرده بود در خانه عمویش به دست آورد و چند ساعت بعد از دستگیری همسرش وی نیز در مخفیگاه خود به دام افتاد.

سیاوش وقتی پی برد همسرش وی را لو داده لب به اعتراف گشود و گفت: برای خرجی خانه و تامین مواد به پول نیاز داشتیم و چون سال‌ها پیش در مراسم خاکسپاری پدربزرگم از خانه‌اش دزدی کردم و کسی نتوانست رد دزد خانه پدربزرگم را بزند با طرح نقشه سرقت از خانه‌هایی که عزادار بودند دست به این سرقت‌ها زدیم. وی در ادامه افزود: نخست کارمان را از خانه‌های پایین شهر شروع کردیم اما چون پول و طلای کمی به دست آوردیم با خرید لباس‌های شیک به خانه‌های اعیانی می‌رفتیم. معمولا فائزه در خانه می‌ماند و چون زن بود کمتر کسی به وی شک می‌کرد و بعد از خالی شدن خانه در را باز می‌کرد و به راحتی دست به دزدی می‌زدیم.

بنابر این گزارش، تحقیقات برای افشای دیگر جرائم این زوج ادامه دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا سرقت طلا خاکسپاری اخبار حوادث سرقت طلا خاکسپاری سهام عدالت قیمت خودرو کرونا عکس مادر قتل مرد بیمارستان دختر پرستار ایران کنگان قاتل مراسم خاکسپاری اعضای خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۱۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ۱۵۰میلیونی مالخری وسوسه‌کننده است

  خودت را معرفی کن
محمود ۵۴ ساله هستم.
 
چرا دستگیر شدی؟
به خاطر خرید اموال مسروقه از سارقان.
 
سابقه داری؟
بله. خودم چندبار به اتهام سرقت دستگیر شدم و حالا که سنم بالا رفته کار مالخری می‌کنم.
 
چه چیزی سرقت می‌کردی؟
اول از خانه‌ها سرقت می‌کردم، ولی بعد از چند بار دستگیری پیشانی سفید شده بودم و پلیس خیلی زود سراغم می‌آمد. به همین خاطر سراغ روش دیگری رفتم و این بار از ماشین‌ها سرقت می‌کردم. در خیابان‌های خلوت با موتور پرسه می‌زدم و با دیدن ماشینی که در محل خلوت پارک کرده بود، در آن را با پیچ گوشتی باز کرده و لوازم با‌ارزش داخل آن را سرقت می‌کردم. همه چیز خوب پیش می‌رفت تا این‌که دوربینی تصویر مرا گرفت و به خاطر سابقه‌دار بودنم زود هویتم فاش شد و ماموران سراغم آمدند. آخرین بار که آزاد شدم تصمیم گرفتم سرقت را کنار بگذارم، چون بعد از چند سرقت لو می‌رفتم و دستگیر می‌شدم.
 
تنهایی سرقت می‌کردی؟
همیشه تنها بودم. همدست که داشته باشی ریسک دستگیری‌ات بالا می‌رود. همیشه مجرم تک پر بودم و تنها جرائم را انجام می‌دادم. 
 
دو نفری که دستگیر شده‌اند از دوستانت هستند؟
خیر. آنها سارقان من هستند و برایم سرقت می‌کنند و پول‌شان را می‌گیرند.
 
کجا با سارقان آشنا شدی؟
در زندان.
 
چه اموالی می‌خریدی؟
از لوازم منزل و گوشی تلفن‌همراه تا طلا و ارز سرقتی.
 
ماهی چقدر در‌آمد داری؟
بستگی دارد سارقان چقدر کار کنند و چه جنسی را سرقت کنند. ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون در ماه از راه خرید‌و‌فروش اموال سرقتی به دست می‌آورم.
 
اموال سرقتی را به چه کسی می‌فروختی؟
بستگی به جنس سرقتی دارد. گوشی‌های آیفون و گران‌قیمت را به مالخر افغان می‌فروختم که از کشور خارج کند. گوشی معمولی را به چند تعمیرکار که قطعاتش را خرد و استفاده کنند. لوازم منزل را به سمساری‌ها و طلا را به یکی از دوستانم می‌دادم که او آنها را آب کرده و می‌فروخت.
 
چطور دستگیر شدی؟
امان از همسایه فضول. دزدانم شب قبل از دستگیری یک خانه را خالی کرده بودند و اموالش را به خانه‌ام آوردند که همسایه‌ای دید و شک کرد و به پلیس خبر داد و سپس ما دستگیر شدیم.
 
آن ۳۰۰ گوشی سرقتی در خانه‌ات چه بود؟
فکر کردید ما هر گوشی را یکدفعه می‌فروشیم؟ ما گوشی‌ها را جمع کرده و یکباره با مالخر و تعمیرکاران می‌فروشیم. حالا هم علاوه بر سرقت آخر که باعث دستگیری ما شد، راز گوشی‌ها هم لو رفت.
 
به دزدانت چقدر پول می‌دادی؟
بستگی دارد چه چیزی سرقت کنند. برای هر آیفون بالای ۱۳، حدود ۷ تا۱۰میلیون. برای سکه ۱۵میلیون و برای لوازم منزل هر سرقت پنج میلیون می‌دادم. خودم هم با سود منطقی ۳۰ تا ۴۰ درصد اموال سرقتی را می‌فروختم.
 
پشیمان نیستی؟
ریسک دستگیری بالاست، ولی درآمد ۱۵۰میلیونی هر کسی را وسوسه می‌کند.
 
بعد از زندان چه می‌کنی؟
شاید آدم شوم و شاید هم دوباره همین راه را ادامه دهم.

دیگر خبرها

  • برملا شدن راز قتل پیرزن ۸۲ ساله در آباده
  • درآمد ۱۵۰میلیونی مالخری وسوسه‌کننده است
  • ‌ برملا شدن راز قتل پیرزن با سرقت طلاجات در آباده
  • اتفاق عجیب در مراسم خاکسپاری | وقتی حاضران زیر خاک دفن می‌شوند! + ویدئو
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی و خانه باغ‌ها در مهاباد
  • دستگیری سارق انباری خانه‌ها در تهران
  • اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران
  • تشییع و خاکسپاری پدر شهید والامقام عباس چاه کبوتری در گرگان
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل شهرک سیدی مشهد