Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع نزدیک به ریاست جمهوری لبنان از پیشرفت در روند تشکیل کابینه جدید این کشور پس از موضع گیری دبیرکل حزب الله خبر دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منابع نزدیک به ریاست جمهوری لبنان از پیشرفت در روند تشکیل کابینه این کشور پس از موضع گیری سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله خبر دادند.

بر اساس این گزارش، این منابع گفتند که پس از رکود و بن‌بست در روند تشکیل کابینه جدید لبنان، اظهارات دبیرکل جنبش حزب الله در این زمینه تأثیرگذار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع مذکور به المیادین گفتند که جلسات مشورتی که در حال برگزاری است، بن بست موجود در زمینه تشکیل کابینه را رفع کرده است.

این منابع افزودند که بدون تردید همه در لبنان خطراتی را که این کشور با آن مواجه است درک می‌کنند و مواضع سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در تحرک پرونده تشکیل کابینه نقش داشته است.

سید حسن نصرالله در بخشی از سخنرانی پنج شنبه شب خود به مناسبت روز جانباز به مسأله تشکیل دولت جدید لبنان به ریاست سعد الحریری اشاره کرد و گفت: ما در این زمینه از خود انعطاف زیادی نشان دادیم. اگر عون و حریری در روز دوشنبه آینده بر سر تشکیل دولت تکنوکرات‌ها به توافق برسند ما نیز آن را قبول می‌کنیم.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: اکنون ما در زمینه تشکیل کابینه جدید لبنان شاهد یک بن بست هستیم. سؤالی که ما از حریری داریم این است که کابینه تکنوکرات های او قادر به اتخاذ تصمیمات بزرگ و شجاعانه هستند؟

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: توصیه من به نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه لبنان این است که کابینه‌ای را تشکیل دهد که قادر به حل و فصل مشکلات متراکم در کشور باشد. علت هم آن است که حریری به تنهایی نمی‌تواند گلوله آتشین را به دست بگیرد.

وی عنوان کرد: توصیه ما این است که حریری در تشکیل دولت تکنوکرات تجدیدنظر کند و دولتی متشکل از تکنوکرات ها و سیاستمداران را تشکیل دهد. من از تمامی احزاب و جریان‌های داخلی می‌خواهم که تمامی ظرفیت‌های داخلی خود و ارتباطات خارجی شأن را برای حل بحران‌های کشور فعال سازند.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: ما اعتقاد داریم که اگر کابینه تکنوکرات ها تشکیل شود، قادر به دوام آوردن در برابر بحران‌ها نخواهد بود. چنین کابینه‌ای نخواهد توانست به مسئولیت خود در برابر بحران‌های لبنان عمل کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله تشکیل کابینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۱۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام فرزند اسطوره استقلال پس از بازگشت به جمع آبی‌ها (عکس)

به گزارش صدای ایران از خبرآنلاین؛ شب گذشته با تصمیم فرشید سمیعی، سرپرست مدیرعاملی استقلال، آتیلا حجازی به عنوان سرپرست این تیم انتخاب و جایگزین نصرالله خواجه‌گیری شد. او پس از علی سامره و نصرالله خواجه‌گیری، سومین سرپرست استقلال در این فصل محسوب می‌شود. او قبلا به عنوان مربی و بازیکن در استقلال حضور داشته و حالا در سمتی جدید به این تیم برگشته است.

حجازی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود به این اتفاق واکنش نشان داد:

دیگر خبرها

  • دوستی: تعریف منابع چندگانه اعتباری ضامن پیشرفت پروژه‌های پیشران بوده است
  • گانتس: تا این لحظه پاسخ رسمی درباره توافق تبادل دریافت نکرده‌ایم
  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود
  • پیشرفت‌ چشمگیر در روند مذاکرات مربوط به آتش بس در غزه
  • روایتی از سرگذشت سید عباس موسوی + فیلم
  • معاون دبیرکل حزب‌الله: مقاومت لبنان آماده جنگ است اما آن را نمی‌خواهد/ بر اساس داده‌ها، صهیونیست‌ها ناتوان هستند و علاقه‌ای به جنگ ندارند/ مقاومت نیز منفعتی در جنگ گسترده نمی‌بیند
  • فیلم| ماجرای هدیه‌دادن سیدحسن نصرالله به معلم سردار زاهدی
  • شلیک موشک از جنوب لبنان به شمال اراضی اشغالی
  • پیام فرزند اسطوره استقلال پس از بازگشت به جمع آبی‌ها (عکس)
  • حمله راکتی مقاومت به «نتساریم»/ برگزاری جلسه کابینه جنگ طی ساعات آتی