Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی با تبریک نوروز ۱۴۰۰ به همه شهروندان ایران و استان مرکزی، گفت: استان مرکزی با همه محدودیت‌ها، توطئه‌ها و فشارهای دشمنان علیه ملت کشور، سال گذشته را در بیشتر مسائل اقتصادی با کارنامه‌ای قابل قبول پشت سر گذاشت.

به گزارش برنا از اراک، سید علی آقازاده  در پیام نوروزی افزود: بهار امسال مزین به ماه شعبان و مناسبت‌های بسیار ارزشمندی شامل میلاد امام حسین (ع)، برادر عزیز ایشان حضرت ابوالفضل العباس(ع)، امام سجاد (ع) و ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت ولیعصر (عج) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سال ۱۴۰۰ وارد قرن پانزدهم هجری شمسی می شویم و این مناسبت برای همه هم میهنان در سراسر جهان، کشور و استان مرکزی یکی از موهبت‌های زندگی است که انسان تحویل و تحول قرن قبل به قرن بعد را ببیند.

استاندار مرکزی گفت: در بهار ۱۴۰۰ مناسبت‌های خوبی را پیش رو داریم بعد از ماه معظم شعبان، ماه مبارک رمضان و بهار قرآن با بهار طبیعت همزمان است و این ۲ بهار را باید به فال نیک گرفت.
آقازاده خاطرنشان کرد: در بهار ۱۴۰۰ امید است بعد از ۱۵ ماه مبارزه و مقابله با ویروس کرونا که با همت پزشکان، متخصصان پرستاران و کادر درمان انجام شد با تولید انبوه واکسن کرونا شاهد ریشه کنی بیماری کووید ۱۹ در کشور و استان مرکزی باشیم و از محدودیت‌هایی که در حوزه‌های مختلف به خصوص در فعالیت‌های اقتصادی، صنفی، فعالیت مدارس، دانشگاه و کسب و کارهایی که از شیوع این ویروس دچار آسیب و زیان‌های قابل توجهی شده‌اند، رها شویم.

وی ادامه داد: در بهار ۱۴۰۰ ما پدیده دیگری داریم و آن رویداد بزرگ انتخابات ریاست جمهوری همزمان با انتخابات شوراهای شهر و روستا، انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری و میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی است که در استان مرکزی سه انتخابات برگزار می شود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و انتخابات حوزه تفرش آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی بهار امسال در استان مرکزی برگزار می‌شود و امید است در این بهار خجسته شاهد حضور گسترده مردم در این دوره از انتخابات باشیم.

آقازاده یادآورشد: سالی که گذشت سال با فراز و نشیب‌های زیادی بود که ملت ایران مثل گذشته و آبدیده تر از گذشته این سال را با همه محدودیت‌ها، سختی و فشارها بیشتر در مسائل اقتصادی با کارنامه‌ای قابل قبول و درخشان پشت سر گذاشت.

وی ادامه داد: مردم کشور توانستند با تلاش و عزم و اراده مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در راس آن با رهبری مدبرانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب تمامی توطئه‌های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحریم‌های همه جانبه و یکجانبه گرایانه دولت آمریکا را خنثی کنند.

استاندار مرکزی گفت: سال گذشته در این استان به رغم  تمامی فشارها، شاهد بهبود شاخص‌های اقتصادی در موضوعات مختلف بودیم و جهش تولید در سالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب به این نام نامگذاری شد همپای سایر مردم کشور این نامگذاری، پیگیری شد.

آقازاده خاطرنشان کرد: استان مرکزی سال ۹۹ بنابر اعلام وزارت صمت، مرکز آمار ایران و وزارت کشور در زمینه طرح‌های اقتصاد مقاومتی مقام نخست را در سطح کشور به دست آورد که این مهم از جمله موفقیت‌های مهم استان در سال گذشته است.

وی ادامه داد: استان مرکزی این موفقیت را در حالی کسب کرد که خیلی‌ها فکر می کردند ما با فشارهای اقتصادی که از هر جهت بر کشور و اقتصاد ما وارد می شود نمی‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: امروز که در حال ورود به قرن جدید و سال ۱۴۰۰ قرار داریم استان مرکزی سال گذشته در فضای کسب کار رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد.

آقازاده افزود: استان مرکزی سال گذشته در فصل‌های مختلف و در معوق حقوق کارگران پنج برابر بهتر از سال ۹۸ بود و در زمینه رفع مشکلات واحدهای بزرگ اقتصادی و تولیدی استان از جمله کارخانجات هپکو، آذرآب، ماشین سازی، واگن پارس و آلومینیوم که در کشور و استان برند هستند، شاهد تحولات بزرگ هستیم.

وی اظهار داشت: امروز در کارخانه آلومینیوم که حدود ۲ سال و نیم پیش و زمانی که تحریم‌ها آغاز شد حتی یک کیلوگرم مواد معدنی و اولیه در آن نبود با تلاش پرسنل، مدیریت و حمایت‌هایی که دولت و مسئولان استان داشتند بیش از ۱۳۰ روز مواد اولیه وجود داشته و اقدامات برای خرید ۳۶۰ روز آینده نیز انجام شده ‌است.

استاندار مرکزی ادامه داد: هپکویی که در ابتدای اسال مالکیتدرستی نداشت اکنون با تلاش دولت مردان، هیات دولت و دستوراتی که ریاست جمهوری دادند دارای صاحب مطمئنی همانند سازمان تامین اجتماعی است.

آقازاده افزود: بهمن ماه سال گذشته با تصویب هیات وزیران تهاتر یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی هپکو با بانک‌ها مصوب شد و مراحل نهایی و ابلاغ این مهم در دستور کار است.

وی یادآورشد: صادرات غیر نفتی استان مرکزی در چهارساله دولت دوازدهم میزان بیش از ۵۵ درصد رشد داشت و سال گذشته به رغم همه این مشکلات ۹۰۰ میلیون دلار صادرات غیر رسمی با حجمی حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا برای نخستین بار در تاریخ استان مرکزی به بیش از یک صد کشور جهان صادر شد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: تمام این موفقیت‌ها در سایه عزم ملی، محکم و مقتدرانه مردم ایران در برابر تمامی تهاجم‌ها اقتصادی، جنگ اقتصادی و تحریم‌های دشمنان شکل گرفت.

آقازاده گفت: بیش از ۱۱۱ مرکز، کارخانه و کارگاهی که تعطیل شده بود سال گذشته با همت مردم، کارگران و کارفرمایان احیا شدند.

وی ادامه داد: اینها بخش کوچکی از موفقیت های بسیار بزرگ مردم استان مرکزی در سال ۹۹ بود که به رغم همه فشارها و جنگ اقتصادی دشمنان علیه مردم کشور در آغاز قرن پانزدهم و سال ۱۴۰۰ به حاصل شد و امید است این موفقیت ها استمرار داشته باشند.

استاندار مرکزی با تقدیر و تشکر از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مادی و معنوی مردم از دولت تدبیر و امید گفت: امید است سال ۱۴۰۰ شاهد پیروزی های مردم و پشیمانی دشمنان جمهوری اسلامی ایران باشیم این ایستادگی باعث پیروزی مردم و شکست دشمنان باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار مرکزی پیام نوروزی استاندار استاندار مرکزی استان مرکزی موفقیت ها سال گذشته سال ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۱۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند

وزیر صنعت، معدن و تجارت فردا سه‌شنبه به استان مرکزی سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، در ادامه‌ی سفرهای مسئولین ملی به استان مرکزی، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت روز سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت ماه، میهمان دیار آفتاب است.

حضور در افتتاحیه سی و دومین همایش سالانه بین‌المللی مهندسان مکانیک ایران در دانشگاه صنعتی اراک، نشست با فعالان اقتصادی و تشکل‌های حوزه‌ی صنعت، معدن و تجارت استان و بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی از جمله برنامه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت در استان مرکزی است.

استان مرکزی در شاهراه مواصلاتی کشور دارای موقعیت استراتژیکی است که به دلیل استقرار صنایع گوناگون و قریب سه هزار واحد صنعتی، با در اختیار داشتن رتبه‌ی نخست تنوع تولیدات صنعتی از قطب‌های مهم صنعت کشور به شمار می‌رود.

در راستای نهضت احیای واحدهای راکد اقتصادی در دولت سیزدهم، طی دو سال گذشته ۷۲۰ واحد صنعتی، معدنی و کشاورزی تعطیل و نیمه‌تعطیل در استان مرکزی به مدار تولید برگشتند.

کد خبر 751257

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • تکذیب وجود آرسنیک در آب سد تالوار همدان
  • آب تالوار آرسنیک ندارد/ نیترات آب در دشت شهرستان بهار بالاست
  • «همتی» برای چاپ پول نیست! | آمارهای واقعی از وضعیت پولی کشور
  • رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم/ گزارش وزیر نفت از سود ۱۲ همتی پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به دلیل زیان‌ده بودن رایگان واگذار شود/ اعلام خبر کاهش نرخ رشد پول از ۳۳ به ۱۶ درصد از سوی رئیس بانک مرکزی
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • مجلس دوازدهم باید به بهبود معیشت مردم بپردازد
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • نیمی‌از کم بارشی‌های اخیر کشور جبران شد
  • ۱۳۰ مورد تخلیه آب از منازل و امدادرسانی به ۱۴۰ خودرو و ۲۴۰ خانوار متاثر از شرایط جوی اخیر