Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رییس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره زیاد بودن شعبات دانشگاهی در کشور و انتقادات به این مسئله، گفت: تعداد شعبات واحد‌های دانشگاهی در کشور‌های خارجی خیلی کم بوده و در حد ۲ تا ۳ واحد مجزا از دانشگاه مادر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در ادامه اظهار کرد: داشتن تعداد واحد‌های دانشگاهی بالا نقطه ضعف نیست. تعداد بالای واحد‌های دانشگاهی بر اساس طراحی داخل کشور خودمان مفید است. 

رییس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: در دنیا از نظر دانشگاه‌های برتر صاحب حرف  هستیم  و در بین ۵۴ کشور اسلامی منطقه بیشتر دانشگاه‌های برتر را داریم.  

به گفته قائم مقام وزیر علوم، ممکن است این ایراد گرفته شود که این شعبات دارای کیفیت لازم نیستند که باید در جایگاه خودش مورد بررسی قرار گیرد.

سالار آملی گفت: بعضی از دانشگاه‌های خارجی هم کیفیت ندارند. اما عمده نگاه ما به دانشگاه‌های دولتی دارای سابقه بالا است که در سطح بین المللی در حال خودنمایی و درخشش هستند.

تعداد دانشجویان در کشور کاهش پیدا کرده است

او ادامه داد: تعداد دانشجویان ما در عرضه سه تا چهار سال اخیر یک میلیون نفر کاهش پیدا کرده است و از حدود چهار میلیون و ۵۰۰ نفر به ۳ میلیون و ۵۰۰ رسیده که این اتفاق مطلوبی نیست.  

معاون وزیر علوم در امور بین الملل درباره علت کاهش دانشجو در کشور، توضیح داد: علت این کاهش دانشجو کم شدن نسل جوان در کشور است. احتیاج داریم که نسل جوان وارد عرصه شوند و چرخ‌های مملکت را بچرخانند. ظرفیت خیلی از دانشگاه‌های ما پر نمی‌شود در صورتی که در دهه‌های گذشته تعداد دانشجویان ما زیاد بودند.

در برهه‌ای دانشگاه‌ها را بی رویه توسعه دادیم

سالار آملی با اشاره به اینکه خالی ماندن صندلی‌های دانشگاه‌ها دو دلیل دارد، افزود: یک علت این خالی ماندن توسعه بی رویه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در برهه‌ای از زمان است و علت دیگر کاهش رشد نسل جوان در کشور است. دانشگاه‌ها بر اساس آنچه که برنامه ریزی‌ها درباره جمعیت آن‌ها نشان می‌دهد توسعه پیدا کرده اند، اما برنامه ریزی رشد جمعیت آنچنان که باید اتفاق نیفتاد و در نتیجه هم اکنون با کاهش داوطلب ورود به دانشگاه‌ها رو به رو شده ایم.  

به گفته این مقام مسئول، تعداد متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها به شدت کاهش پیدا کرده و مشکلات اقتصادی هم تا حدی باعث شده جوانان به دنبال کار باشند تا اینکه به دنبال تحصیل بروند. با این وجود و تحت هر شرایطی نیرو‌های مستعد کشورمان در دانشگاه‌های برتر جایگاه خود را پیدا می‌کنند. با روسای دانشگاه‌های دنیا که صحبت می‌کنیم از توانمندی و پتانسیل دانشگاه‌های ما سخن می‌گویند.  

بیشتر بخوانید

اساتید و کارکنان دانشگاه باید فن‌آور و کارآفرین شوند وجود یک میلیون و ۲۰۰ هزار صندلی خالی در دانشگاه‌ها

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم پذیرش دانشجویان دانشگاه ها وزیر علوم پیدا کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۱۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، شانزدهمین آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به صورت سراسری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: سومین همایش سلامت، حکمت و حکمرانی در بیمارستان فرهیختگان برگزار می‌شود/ یکم اردیبهشت؛ آخرین مهلت ارسال مقالات

به گفته مهسا آل ابراهیم، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و مسئول المپیاد کشوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آزمون غربالگری (مرحله اول انفرادی) شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در ۵ حیطه آموزش پزشکی، مدیریت نظام سلامت، همگرایی علوم پایه، استدلال بالینی و حیطه ی هنر و سلامت، با حضور بیش از ۸۰ نفر از داوطلبان این واحد دانشگاهی، در سالن شهید احدی ساختمان زرگنده برگزار شد.

وی افزود: برگزیدگان حیطه های مختلف آزمون غربالگری دانشگاهی، در خردادماه ۱۴۰۳ به المپیاد کشوری وزارت بهداشت راه خواهند یافت.

آل ابراهیم خاطرنشان کرد: با توجه به درخشش دانشجویان عزیزمان در المپیاد کشوری وزارت بهداشت در سال گذشته، امید آن داریم که امسال نیز به لطف پروردگار با کسب مدال های بیشتر، شاهد اعتلای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، در المپیاد کشوری وزارت بهداشت باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228971 برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی

دیگر خبرها

  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • هشدار رئیس دانشگاه آزاد به ناهنجاری در انتخاب رشته دانشگاهی
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • وزیر علوم: پلیس آمریکا آزادی را در برخورد با دانشجویان معترض لگدمال کرد
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد