Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@15:10:07 GMT

ناکامی عنوان داران کشتی فرنگی جهان در کسب سهمیه المپیک

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۷۱۲۷۵

ناکامی عنوان داران کشتی فرنگی جهان در کسب سهمیه المپیک

با مشخص شدن نفرات راه یافته به فینال رقابت های کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره اروپا، ۱۲ فرنگی کار دیگر صاحب سهمیه المپیک شدند.

به گزارش ایسنا، اسامی نفرات راه یافته به دیدار فینال رقابت های کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره اروپا به میزبانی بوداپست مجارستان مشخص شد.

این رقابت ها در ۶ وزن المپیکی ۶۰، ۶۷، ۷۷، ۸۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم برگزار شد و نفرات راه یافته به فینال موفق به کسب سهمیه المپیک توکیو شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشتی گیرانی که در این رقابت ها نیز به سهمیه المپیک نرسیدند، می توانند در آخرین فرصت برای کسب سهمیه المپیک، اردیبهشت در رقابت های جهانی گزینشی المپیک به میزبانی بلغارستان به میدان بروند.

پیش از این نفرات اول ، دوم، سوم مشترک و پنجم مشترک رقابت های قهرمانی جهان ۲۰۱۹ و نفرات فینالیست قهرمانی قاره آمریکا موفق به کسب سهمیه المپیک شده اند. رقابت های گزینشی قاره های آسیا و آفریقا نیز در آینده نزدیک برگزار خواهد شد. پس از آن رقابت های جهانی گزینشی المپیک به عنوان آخرین فرصت کسب سهمیه، اردیبهشت ماه در بلغارستان برگزار می شود.

اما در این مسابقات تعدادی از چهره های شاخص و عنوان دار کشتی جهان و المپیک با شکست مقابل رقبا از رسیدن به فینال و کسب سهمیه المپیک بازماندند.

در وزن ۶۰ کیلوگرم، استیگ آندره برگ نروژی و دارنده مدال های برنز جهان و المپیک در همان دور نخست مقابل اریک توربا از مجارستان ۳ بر یک شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت. مراد ممدوف دارنده مدال های نقره زیر ۲۳ سال جهان و طلای جوانان جهان نیز از رسیدن به سهمیه المپیک در این وزن بازماند.

در وزن ۶۷ کیلوگرم، اسلاویک گالستیان ارمنستانی و دارنده مدال برنز جهان در نیمه نهایی مقابل راماز زویدزه گرج ۱۰ بر یک شکست خورد و از رسیدن به فینال و سهمیه المپیک بازماند. آتاکان یوکسل دارنده مدال برنز جهان از ترکیه، الکساندر لیوونچیک از بلاروس و دارنده مدال نقره امیدهای جهان و میهای میهوت نفر سوم امیدهای جهان از رومانی نیز در دور نخست برابر رقبایشان شکست خوردند و به سهمیه المپیک نرسیدند.

در وزن ۷۷ کیلوگرم، فاتح چنگیز دارنده مدال های برنز بزرگسالان و طلای امیدهای جهان از ترکیه در دور نخست مقابل ناتساکانیان بلغار ۴ بر ۴ شکست خورد و حذف شد.

 پاسکال ایسل آلمانی و دارنده مدال برنز جهان از آلمان نیز در دور نخست مقابل الکساندر چهرکین روس ۵ بر ۲ شکست خورد و به سهمیه المپیک نرسید. بولکوادزه گرج قهرمان امیدهای جهان نیز با شکست ۲ بر یک مقابل چهرکین در یک هشتم نهایی در رسیدن به سهمیه المپیک ‌ناکام بود.

در وزن ۸۷ کیلوگرم، میلاد علیرزایف روس که در واپسین لحظات جانشین داویت چاکوتادزه قهرمان المپیک ۲۰۱۶ شده بود در نیمه نهایی مقابل لاشا گوبادزه گرج دارنده مدال طلای جهان ۲۰۱۹ با نتیجه ۹ بر ۵ شکست خورد تا روسیه به سهمیه های کامل المپیک در کشتی فرنگی نرسد.

اما دیگر نتیجه جالب این رقابت ها در وزن ۸۷ کیلوگرم، شکست یک بر یک متهان باشار ترک و دارنده مدال های طلای جهان ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در مبارزه نخست مقابل لاشاگوبادزه گرجستانی بود.

در وزن ۹۷ کیلوگرم، ملونین نومونوی دارنده مدال های طلا و نقره جهان از فرانسه در دور نخست مقابل حریف نه چندان مطرح خود از سوئد شکست خورد و حذف شد. در این وزن میلوف بلغار و دارنده مدال نقره جهان به همراه ساولاینن قهرمان امیدهای جهان ۲۰۱۹ از فنلاند با رسیدن به فینال موفق به کسب سهمیه المپیک شدند.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، سرگئی سمنوف دارنده مدال های طلای جهان و برنز المپیک از روسیه و و نیستائوتاس از لیتوانی با رسیدن به فینال صاحب سهمیه المپیک شدند.

*اسامی فینالیست های رقابت های کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره اروپا به شرح زیر است:

وزن ۶۰ کیلوگرم: کرم کمال(ترکیه) - اتین کینسینجر(آلمان)

وزن ۶۷ کیلوگرم: بالینت کورپاسی(مجارستان) - راماز زویدزه(گرجستان)

وزن ۷۷ کیلوگرم: بوزو استارسویچ(کرواسی) - الکساندر چهرکین(روسیه)

وزن ۸۷ کیلوگرم: لاشا گوبادزه(گرجستان) - اسلام عباس اف(آذربایجان)

وزن ۹۷ کیلوگرم: آروی ساولاینن(فنلاند) - کایریل میلوف(بلغارستان)

وزن ۱۳۰ کیلوگرم: مانتاس نیستائوتاس(لیتوانی) - سرگئی سمنوف(روسیه)

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشتی فرنگی گزینشی المپیک کسب سهمیه المپیک سهمیه المپیک دارنده مدال رسیدن به فینال دور نخست مقابل گزینشی المپیک دارنده مدال امیدهای جهان دور نخست شکست خورد کشتی فرنگی برنز جهان رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۱۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط ملی پوش شدن ۳ فرنگی کار استان فارسی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، محمدرضا گرایی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک برای دومین حضور پیاپی در المپیک باید از سد پدیده کشتی فرنگی ایران یعنی سعید اسماعیلی عبور کند.
ستاره ۲۰ ساله‌ای که چند روز پیش در مسابقات بزرگسالان آسیا بر سکوی نخست ایستاد. حالا کادر فنی تیم ملی برای انتخاب دشوار خود در وزن ۶۷ کیلوگرم و انتخاب نماینده ایران در المپیک پاریس، گرایی و اسماعیلی را به مسابقات رنکینگ مجارستان که خرداد امسال در بوداپست برگزار می‌شود، اعزام می‌کند.
در وزن ۶۰ کیلوگرم مرحله نهایی انتخابی تیم ملی جهت تعیین ملی پوش کشورمان در المپیک پاریس هم رقابت‌های رنکینگ مجارستان خواهد بود و امیررضا ده بزرگی از فارس و مهدی محسن نژاد به این مسابقات اعزام می‌شوند.
در وزن غیر المپیکی ۸۲ کیلوگرم هم با توجه به عملکرد نامناسب محمدعلی گرایی در مسابقات جهانی سال‌های اخیر در وزن ۷۷ کیلوگرم و محرومیتش، مقرر شد به محمدعلی گرایی شانس مجددی برای حضور در ورزن ۸۲ کیلوگرم داده شود تا با نفر برتر رقابت‌های جام تختی به رقابت‌های رنکینگ مجارستان اعزام شود.

دیگر خبرها

  • ناکامی دو ملی‌پوش شمشیربازی در کسب سهمیه المپیک
  • استارت فرنگی‌کاران برای المپیک پاریس
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • شرایط ملی پوش شدن ۳ فرنگی کار استان فارسی
  • زنگ خطر برای کشتی ایران؛ آزادکاران نفس کم آوردند
  • میرزازاده: مسئولان به آرامش کشتی در المپیک کمک کنند
  • کشتی فرنگی در چه اوزانی در المپیک شانس مدال دارد؟
  • ملاک اصلی جام تختی انتخاب تیم ملی امید است/ شانس کسب ۲ مدال طلا در المپیک
  • کشتی فرنگی ایران برای دومین بار در تاریخ با سهمیه کامل در المپیک
  • دیوید تیلور، بی‌رحم دوست داشتنی