Web Analytics Made Easy - Statcounter

تکواندوی ایران در سال گذشته فعالیت داشت. به مرور اتفاقات تکواندویی سال 1399 پرداختیم.

تکواندوی ایران هم مثل سایر ورزش ها در ابتدا تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار داشت. لغو انواع تورنمنت ها و البته لغو المپیک که به شدت به ورزشکاران ضربه زد.

موضوعی که در سال 99 جالب بود، میزبانی ایران در مسابقات بود. جلسه شورای اجرایی اتحادیه تکواندو آسیا با حضور کی سوک لی رییس و محمد پولادگر، نایب رییس اتحادیه آسیا و سایر اعضای این اتحادیه در تیر ماه به صورت آنلاین برگزار شد که دراین جلسه، فدراسیون ایران موفق شد جواز میزبانی پنجمین دوره مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی در آسیا (G2)، چهارمین دوره رقابت‌های آزاد آسیایی (G1) و یازدهمین جام باشگاه‌های آسیا (G1) در سال 2021 را بدست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخباری که مدام در 99 از تکواندو شنیدیم مصاحبه های مدیران بود، همچنین اتفاقاتی که خیلی به تکواندو و رقابت مربوط نبود. یکی از اخبار جالبی که به گوشمان رسید در خصوص علیرضا نصرآزادانی بود. علیرضا نصرآزادانی، کاپیتان با اخلاق و مربی اسبق تیم ملی تکواندو کشورمان با درخواست فدراسیون تکواندو بلژیک به عنوان سرمربی، هدایت تکواندوکاران این کشور را برعهده گرفت. وی که 24 مدال رنگارنگ جهانی و آسیایی و همچنین مربیگری تیم ایران را در کارنامه خود دارد با درخواست فدراسیون تکواندو بلژیک و هماهنگی فدراسیون تکواندو کشورمان به عنوان سرمربی، هدایت تکواندوکاران بلژیک را برعهده گرفت که در نوع خود اتفاقی مهم و جالب به نظر می رسید. در همان زمان ها هم بود که پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندوی ایران از عدم برگزاری مسابقات در سال 2020 خبر داد و این یعنی فعلا خداحافظ تکواندو. البته که در این میان اردوهای تیم ملی چه در بخش آقایان چه بخش بانوان برگزار می شد و با این روش همه در تلاش برای حفظ آمادگی ملی پوشان برای مسابقات بودند.

علیرضا نصرآزادانی

مورد جالب دیگری که در تبریز و تکواندوی آذربایجان شرقی رخ داد، برگزاری اولین دوره چالش غیرحضوری استان توسط کمیته همگانی در دو گروه مردان و زنان و در بخش های نقاشی، عکس وحرکات نمایشی بود.

اتفاق ویژه ای که سال گذشته شاهدش بودیم، در آستانه برگزاری بازی های لیگ رخ داد. اعتصاب تکواندوکاران برای بالا بردن مبالغ قراردادها. در فصلی که باید شاهد انتقال تکواندوکاران و معرفی لیست تیم ها بودیم، برخی از تکواندوکاران هم قسم شدند که با مبالغ پایین در مسابقات لیگ حاضر نشوند. البته که این اعتراضات خواسته ای طبیعی بود چراکه آنها هم از سال های گذشته طلب داشتند هم پیشنهاد مدیران پیشنهاداتی جالب نبود.

دیگر اتفاقی که از دید طرفداری جالب است، مسابقات قهرمانی جهان پومسه 2020 بود. مسابقاتی که با حضور 401 شرکت ‌کننده از 79 برگزار شد. نکته مهم و جالب برگزاری این مسابقات حضور فاطمه حسام بانوی محجبه ایرانی روی پوستر این مسابقات است که از سوی فدراسیون جهانی تکواندو طراحی شده بود. همچنین در همان زمان بود که سیروس رضایی و حافظ مهدوی به عنوان نمایندگان فنی فدراسیون جهانی تکواندو (TD) انتخاب شدند.

فاطمه حسام

پس از مدت ها نیز لیگ تکواندو از سر گرفته شد که در زمان برگزاری مسابقات شایعه و اتفاق قابل توجهی شنیده می شد. درگیری هادی ساعی با دبیر سازمان لیگ. موضوعی که منجر به محرومیت یک ساله و جریمه نقدی 10 میلیونی هادی ساعی شد. مسابقات لیگ تکواندو نیز در اسفند 99 با قهرمانی شهرداری ورامین پایان یافت. دیدار فینال نوزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر تکواندو جام خلیج فارس بین شهرداری ورامین و لوازم خانگی کن برگزار شد که در نهایت ورامینی ها موفق به پیروزی و کسب هفتمین عنوان قهرمانی خود در مسابقات لیگ شدند.

در پایان سال 99 نیز اردوهای ملی برگزار شد و ملی پوشان خود را برای رویدادهای مهم تکواندو آماده می کنند.

اخبار داغ 

پیام نوروزی رسانه طرفداری | با بهترین آرزوها برای مردم ایران (ویدیو) واکنش جواد کاظمیان به ممنوع التصویر شدن / عکس اولین عکس قبل و بعد از کشته شدن دختران بوشهری / تعداد قربانبان به هفت تن رسید ۲ بازیگری که در حق علی انصاریان نامردی کردند / سام درخشانی گفت تبریک سال 1400 توسط کارلس پویول، اسطوره بارسلونا / ویدیو آلان: فرزندانم عاشق رونالدو هستند اما اجازه ندارند پیراهن او در یوونتوس را بر تن کنند 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فدراسیون تکواندو تکواندوی ایران مسابقات لیگ برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۱۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ مربی‌ای در کبدی ایران حذف نمی‌شود

رئیس فدراسیون کبدی گفت: هیچ مربی‌ای حذف نمی‌شود و غلامرضا مازندرانی با توجه به اینکه هدایت یکی از تیم‌های باشگاهی هند را در فصل جدید برعهده دارد، فعالیت خود را در این عرصه ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس اورسجی درباره برنامه‌های پیش روی تیم‌های ملی کبدی اظهار کرد: از این هفته اردوی تیم جوانان را برای حضور در مسابقات جوانان جهان که شهریور در هند، برگزار می‌شود را آغاز خواهیم کرد. از هفدهم اردیبهشت نیز اردوی تیم ملی کبدی ساحلی برای شرکت در مسابقات جهانی به میزبانی ایران آغاز خواهد شد. چهار شهر چابهار، بابلسر، گلستان و بندرانزلی برای میزبانی درخواست دادند و در حال بررسی هستیم. این رقابت‌ها هم شهریور برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین مسابقات کبدی بزرگسالان جهان نیز بهمن به میزبانی هند برگزار خواهد شد. اردوی تیم‌های ملی کبدی بانوان و مردان از خرداد جهت اعزام به بازی‌های داخل سالن آسیا را خواهیم داشت. بازی‌های داخل سالن آسیا آذر به میزبانی تایلند برگزار خواهد شد.

رئیس فدراسیون کبدی درباره انتخاب سرمربیان جدید تیم‌های ملی کبدی گفت: ما خود را از سرمربیان خارجی بی‌نیاز و به سرمربیان داخلی اعتماد کردیم. با تصمیم کمیته فنی در هر دو بخش بانوان و مردان از مربیان داخلی بهره خواهیم برد.

وی ادامه داد: مربیان داخلی هم از دانش بالایی برخوردار هستند و هم با توجه به فرصتی که در اختیارشان قرار می‌دهیم، انگیزه و تعداد آنها بیشتر می‌شود. مربیان کشورمان کمتر از مربیان هندی نیستند و از دانش بالایی برخوردارند. وظیفه خود می‌دانیم تا به مربیان ایرانی اعتماد کنیم و به آن‌ها فرصت دهیم.

اورسجی یادآور شد: کبدی چهار سبک استاندارد ۱۲ نفره، سالنی هفت‌نفره، ساحلی شش‌نفره و سرکل ۱۴ نفره دارد. به همین دلیل برنامه کمیته فنی فدراسیون به این شکل است تا مربیان به صورت تخصصی در حوزه‌های مختلف فعالیت کنند. غلامرضا مازندرانی هم به‌طور قطع با توجه به اینکه هدایت یکی از تیم‌های باشگاهی هند را در فصل جدید برعهده دارد، فعالیت خود را در این عرصه ادامه می‌دهد. از نگاه ما هیچ مربی‌ای حذف‌شدنی نیست و شاید از او در یکی از سبک‌ها استفاده کنیم.

وی گفت: سرمربیان کبدی سالنی را اکنون انتخاب کردیم و سرمربیان کبدی استاندارد را سال دیگر انتخاب خواهیم کرد. برای فصل جدید باید مسابقات قهرمانی کشور و لیگ‌ها برگزار شود تا کمیته فنی پس از بررسی، مربیان را انتخاب کند. مسابقات این سبک در بازی‌های آسیایی ناگویای ژاپن در سال ۲۰۲۶ برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 748606

دیگر خبرها

  • شرط جالب شمسایی برای تمدید قرارداد با تیم ملی
  • شرط موفقیت تیم ملی فوتسال در جام‌جهانی/ جلسه با تاج برای ماندن
  • استقبال خانواده از سرمربی قهرمان آسیا با پرچم متبرک
  • اتفاق جالب در لیگ دسته 3 اسپانیا؛ تاثیر مستقیم مربی دروازه بان ها روی گل تساوی! / فیلم
  • معرفی دو گزینه اروپایی سرمربیگری تیم ملی بسکتبال
  • اوجاقی:به سمت برگزاری مسابقات ورزشی پایتخت‌های آسیایی می رویم
  • هیچ مربی‌ای در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • هیچ مربی در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • قهرمان لیگ برتر ایران همزمان فدراسیون و AFC را تهدید کرد
  • دختران هندبال آماده قدرت نمایی با مربی قدیمی