Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ ایجاد صنایع تبدیلی می تواند در توسعه بخش کشاورزی و رونق بخشیدن به آن، افزایش سرانه درآمد کشاورزان و بهره برداران، ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی بخش کشاورزی تاثیر بسزایی داشته باشد.

در چند سال اخیر با حمایت های دولت از طریق پرداخت تسهیلات و سرمایه گذاری های بخش های دولتی و خصوصی، ظرفیت صنایع تبدیلی کشاورزی استان جهش خوبی پیدا کرده و اکنون به بیش از ۲ میلیون تن رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظرفیت صنایع تبدیلی کشاورزی به ۲.۲میلیون تن رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش بی سابقه نیم میلیون تنی ظرفیت صنایع تبدیلی کشاورزی استان در سال ۱۳۹۹، گفت: ظرفیت صنایع تبدیلی کشاورزی استان اکنون به ۲میلیون و ۲۰۰هزار تن رسیده است.

"نوربخش حاتمی" در گفت و گو با ایرنا افزود: بیشترین واحدهای صنایع تبدیلی بخش کشاورزی راه اندازی شده امسال به ترتیب به زیربخش‌های باغی، زراعی و دامی اختصاص دارد و بیشترین واحدهای ایجاد شده سردخانه بوده‌ است.

وی اضافه کرد: ظرفیت سردخانه های استان کرمانشاه از ۲۶ هزار تن سال گذشته به ۵۰ هزار و ۱۰۰ تن رسیده و ۸۴ هزار تن سردخانه هم در استان در دست ساخت است.

او با بیان اینکه در تمام شهرستان‌های استان واحدهای فرآوری بخش کشاورزی فعال است، اضافه کرد: اکنون بیشترین واحدهای صنایع تبدیلی بخش کشاورزی استان کرمانشاه در شهرستان های کرمانشاه و روانسر فعال است.

وی به مجموع ظرفیت واحدهای فرآوری، ذخیره سازی و بسته بندی استان در بخش کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون مجوز راه اندازی واحدهای فراوری با ظرفیت بیش از  چهار میلیون و ۷۰۰هزار تن از سوی  سازمان جهاد کشاورزی و صنعت و معدن در استان صادر شده است.

افزایش ظرفیت در شرایط تحریم و کرونا

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه گفت: این افزایش در سخت‌ترین شرایط اعمال تحریم ها، شیوع بیماری کرونا و شرایط بد اقتصادی رخ داده و بی تردید در زیر بخش صنایع تبدیلی به طور کامل شعار سال محقق شده و جهش بسیار مطلوبی اتفاق افتاده است.

حاتمی اظهار داشت: یکی از مهمترین فعالیت هایی که همواره می‌تواند ضمن ایجاد اشتغال ارزش افزوده ای در محصولات کشاورزی ایجاد نماید، صنایع تبدیلی بوده و در این راستا بی گمان راه توسعه استان توجه و اهمیت به صنایع تبدیلی است.

وی در ادامه ضمن تشکر از مجموعه مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به خاطر پیگیری‌ها و خدمات ارائه شده در سال ۹۹ خواستار تلاش بیشتر این مجموعه در سال آینده شد.

حاتمی در ادامه از ایجاد برخی واحدهای جدید تاثیر گذار در توسعه استان از جمله واحد فرآوری گوجه فرنگی، فرآوری سیب زمینی ، افزایش ظرفیت ذخیره سازی محصولات کشاورزی در سردخانه ها، واحدهای فرآوری و بسته بندی روغن حیوانی، فرآوری و بسته بندی عسل طبیعی، بسته بندی مواد غذایی و بسته بندی زعفران نام برد.

وی سپس به طرح های در دست ساخت بسیار مهمی همچون واحد فرآوری نخود، افزایش ظرفیت ۵۰ هزار تنی سردخانه ها، ایجاد واحد پاک کردن فرآوری و بسته بندی انواع گوشت، واحد غنی سازی و بسته بندی علوفه اشاره و تصریح کرد: توسعه زمین های شهرک صنعتی شهرستانها به خصوص شهر کرمانشاه با همکاری شرکت شهرک های صنعتی از اقدامات مهمی است که نقش بسزایی در توسعه صنایع تبدیلی استان ایفا خواهد کرد.

کرمانشاه قطب کشاورزی غرب کشور

به گزارش ایرنا؛ کشاورزی محور توسعه پایدار کرمانشاه و یکی از بخش‌های مهم این استان مرزی و چهارفصل است که با تولید بیش از چهار میلیون و ۵۷۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی علاوه بر تامین نیازهای غذایی داخل استان، بخش زیادی از نیازهای کشور را نیز تامین و تضمین می‌کند.

کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

همچنین بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.

داشتن ۱۱ اقلیم آب و هوایی، بارش های ۲ برابری نسبت به میانگین کشوری، چهار فصل بودن و تولید بیش از ۹۸ درصد محصولات زراعی و باغی در استان از جمله ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی استان کرمانشاه است که از این ظرفیت برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی استان استفاده کرد.

از مجموع جمعیت استان حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

برچسب‌ها صنایع تبدیلی جهش تولید کشاورزی کرمانشاه پروندهٔ خبری کارنامه دولت تدبیر در سینه ستبر ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنایع تبدیلی جهش تولید کشاورزی صنایع تبدیلی جهش تولید کشاورزی کرمانشاه اخبار کنکور ظرفیت صنایع تبدیلی کشاورزی کشاورزی استان کرمانشاه سازمان جهاد کشاورزی بخش کشاورزی بسته بندی میلیون تن هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۱۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری ظهر یکشنبه در جلسه ویژه بررسی روند فعالیت صنایع دریا محور در گیلان شناسایی ظرفیت‌های مهم و آسیب شناسی این حوزه را در گام نخست مهم دانست و اظهار کرد: بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریایی با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور توسط مقام معظم رهبری در دستور کار است.

وی بهره‌برداری حداکثری از ذخایر زیست بوم دریایی را مستلزم ایجاد زیرساخت‌های جدید و همسو شدن نهاده‌های تبط و تدوین سیاست‌های یکپارچه برای توسعه فعالیت‌های دریا محور بر شمرد و گفت: کارخانجات موجود در صنایع تبدیلی و کشتی سازی و سایر فعالیت‌ها بایستی بر اساس الگوی اقتصادی آمایش سرزمینی استقرار و توسعه یابند.

این مسئول بر استفاده بیشتر از حمایت‌های صندوق صنایع دریایی کشور برای ایجاد کارخانجات مرتبط تاکید کرد و عنوان کرد: تدوین سیاست‌های یکپارچه و تقسیم کار برای دستگاه‌های متولی توسط دبیرخانه این کارگروه در سازمان برنامه بودجه استان می‌تواند روند سرمایه‌گذاری و مشارکت داخلی و خارجی در حوزه را تسهیل و تسریع کند.

پورحیدری وجود ساحل ۳۰۰ کیلومتری نوار ساحلی دریای خزر را ظرفیتی بالقوه توصیف کرد و اضافه کرد: نقشه ژئوفیزیکی برای جانمایی دقیق بدور از مخاطرات زمین شناختی، زیرساخت‌های ساحلی گیلان؛ توسط مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی زیر مجموعه وزارت صمت با مقیاس یک پنجاه هزارم در حال انجام است و موضوع سرمایه‌گذاری شرکت کشتی سازی لوتوس روسیه نیز از طریق معاونت امور اقتصادی استانداری در حال پیگیری می‌باشد.

کد خبر 6097266

دیگر خبرها

  • مبارزه با آفت سن غلات در مزارع
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • وارد آمدن خسارت بیش از ۲۵۳ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی
  • خسارت ۲۵۳ میلیارد تومانی بارش‌های اخیر به کشاورزی کرمانشاه
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد
  • سیستان و بلوچستان توانمند در استقرار صنایع نیروگاهی
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است