Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-02@13:31:08 GMT

وضعیت کارگران هر سال بدتر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۷۱۵۹۹

آفتاب‌‌نیوز :

حبیب الله درباره وضعیت معیشتی جامعه کارگری شاغل و بازنشسته در سال ۹۹گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که وضعیت جامعه کارگری هنوز بهیود پیدا نکرده است و سالی که گذشت یکی از سخت‌ترین سال‌ها برای کارگران شاغل و بازنشسته بود.

وی افزود: قدرت خرید جامعه کارگری حداقل به یک سوم تقلیل پیدا کرد و متاسفانه این اتفاق در دولتی رخ داده که شعارش رونق اقتصادی، کشایش در کسب و کار و حمایت از کارگران و فقرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر اجرایی خانه کازگر سمنان گفت: فشار هزینه‌ها بر طبقات متوسط و پایین جامعه سنگینی می‌کند و با بوجود آمدن تورم جامعه دچار دوگانگی و دوقطبی شدن شده و این معنایش این است که هیچ عدالتی در توزیع درآمد و ثروت وجود ندارد و بی‌عدالتی در این موضوع همچنان در حال تشدید است.

این فعال کارگری ادامه داد: یکی از سیاست‌های اقتصادی دولت در سال ۹۹ اعمال مکانیسم‌هایی برای جبران تورم بود که متاسفانه کمترکسی ازمسئولان به این فکربودند که اقدامی در حمایت از جامعه کار و تولید بکنند تا این قشر از جامعه دچار مشکلات کمتری باشند. از سویی راه‌حل‌های فراوانی هم از سوی کارشناسان و فعالان کارگری به دولت و مجلس پیشنهاد شد که یکی از این موارد حمایتی طرح احیا بن کارگری بود که در شرایط فعلی معیشتی انتظار اجرای آن را برای کارگران شاغل و بازنشسته داشتیم تا بخشی از مایحتاج آن‌ها تامین شود اما کسی توجهی نکرد.

وی با بیان اینکه دولت توانایی مهار تورم و گرانی‌های افسارگسیخته کالاها را ندارد و نمی‌تواند آن را مدیریت کند، افزود: بدون شک دولت می‌داند که کارگران با دستمزد فعلی قادر به تهیه مواد غذایی نیستند و کوتاهی دستگاه اجرایی در نظارت بربازار است که نباید اجازه مدیریت دلالان بر بازار و اقتصاد کشور را بدهد.

او گفت: برای مهار تورم بسیاری از متولیان و مسئولان در انجام مسئولیت‌های خودسلب مسئولیت می‌کنند و می‌گویند این مسئولیت فلان دستگاه و نهاد دولتی است، نمونه‌های فراوانی وجود دارد که نشان از سوء مدیریت برخی دولتمردان را به اثبات می‌رساند.

دبیر خانه کارگر با بیان اینکه تورم همانندن اسب سرکش در بدنه اقتصاد ما جولان می‌دهد، افزود: تنها موردی که بعنوان مسکن درجامعه به کارگران شاغل و بازنشسته تزریق شده تصویب بند (و) بودجه برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بود و برای شاغلان هم افزایش ۳۹درصدی حقوق و دستمزد در سال ۱۴۰۰خواهد بود که متاسفانه باز تورم بیش از ۵۰درصدی را پیش روداریم.

وی با تاکید بر اینکه بی‌تفاوتی مسئولین به گرانی‌ها یک خطر جدی است، گفت: مگر مسئولان ما در این مملکت زندگی نمی‌کنند و از گرانی و تورم خبر ندارند؟ همان کالایی که مسئولان می‌خرند، کارگران هم می‌خرند بنابراین باید شرایط کارگران را درک کنند.

او گفت: آنچه باید انجام شود، نظارت و اجرای برنامه ریزی دقیق و حذف دلالان از بازار کالا و خدمات بویژه در ایام نوروز است که متاسفانه ایام عید که به اتمام رسید مجدد شاهد محدودیت بازرسی خواهیم بود.

محقق بیان کرد: متاسفانه در روزهای پایانی سال ۹۸ که انتشار ویروس کرونا را داشته‌ایم فشار به اقشار ضعیف بیشتر هم شده است به‌طوری‌که از دولتمردان انتظار حمایت بیشتری داریم.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تورم کارگران شاغل و بازنشسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۱۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه کالا در استان بوشهر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: از ابتدای طرح کالابرگ یارانه‌ای تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار مازاد یارانه در اختیار استان بوشهر قرار گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مصدق کشاورزی صبح امروز در آیین جشن کارگری در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با تبریک هفته کار و کارگر به سال جهش تولید با مشارکت مردم پرداخت و اظهار داشت: برنامه‌ریزی لازم برای تحقق شعار امسال با مشارکت فعالان اقتصادی و آحاد مختلف مردم شده است.

وی با بیان اینکه کارگران نقش مهمی در جامعه به ویژه در عرصه به حرکت در آمدن چرخه اقتصاد دارند گفت: در دولت سیزدهم تحولات مهم و قابل توجهی در عرصه مجموعه کارگری شده است و یکی از مولفه‌های آن توجه به منزلت و حل مشکلات جامعه کارگری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تفاهم سه جانبه دولت، کارفرما و کارگر را در حل مشکلات جامعه کارگری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: از سال 1401 تعداد تشکل‌های کارگری استان بوشهر تاکنون 35 درصد افزایش یافت و از 168 تشکل به 268 تشکل در راستای رسیدگی به مشکلات و مطالبات جامعه کارگری رسیده است.

کشاورزی یکی از برنامه‌های مهم دیگر دولت که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌نظیر بوده است را اجرا طرح کالابرگ یارانه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرا این طرح تاکنون 400 میلیارد تومان اعتبار مازاد یارانه در اختیار استان بوشهر قرار گرفته است که بخش عظیمی از آن به بخش کارگری تعلق گرفته است.

وی با بیان اینکه افزون بر 310 هزار خانوار از این طرح بهره برده‌اند گفت: این خانوارها 600 هزار بار به فروشگاه‌های مجری طرح کالابرگ الکترونیکی مراجعه کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر توجه به مسکن کارگران را یکی از برنامه‌های مهم دولت دانست و افزود: بر اساس این طرح صندوق کارآفرینی امید در قالب تفاهم با کارفرمایان تا 150 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه در اختیار کارگران فاقد مسکن قرار می‌دهد.

در این مراسم از کارگران منطقه ویژه اقتصادی بوشهر تجلیل شد.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • نخبگان کارگری استان سمنان تقدیر شدند
  • قول استاندار کرمان برای رفع مشکلات کارگران
  • به موضوعات مهم جامعه کارگری، توجه شود
  • کلاف سردرگم تعیین دستمزد کارگری (پادکست)
  • کدام دستاوردهای دولت رئیسی را می توان در قالب فیلم و سریال به مردم نشان داد؟
  • در گردهمایی کارگران چه گذشت؟
  • تنگنای معیشتی کارگران در سال ۱۴۰۳/ جامعه کارگری مخالف ورود مجلس به موضوع تعیین مزد است
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه کالا در استان بوشهر
  • روزگار به نام کارگر شد و به کام کارگر نشد